جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

امید دایی به بازیکنان لیگ‌


امید دایی به بازیکنان لیگ‌
تیم ملی ما در شرایطی برای حضور در بازی‌های دور مقدماتی جام جهانی آماده می‌شود که لیگ هفته‌های نخست خود را پشت سر گذاشته و در آستانه رسیدن ماه مبارک رمضان تنها تغییر در روند بازی‌های لیگ، بازی در زیر نور ورزشگاه‌ها خارج از زمان‌بندی خاموشی‌هاست.
این خبر خوشی است که مسوولان گفته‌اند از ساعت‌های خاموشی کم می‌شود و در نهایت انجام بازی‌های لیگ در زیر نور (البته اگر ورزشگاه‌های دیگر شهرها مجهز باشند)‌ به سود تیم ملی ماست؛ تیمی که باید در نیمه دوم شهریور در عربستان زیر نور بازی کند و انجام بازی‌های لیگ که باید روزبه‌روز پرفشارتر شود، بیشتر از گذشته‌ها به سود تیم ملی است؛ چراکه در شرایط فعلی، بعید به نظر می‌رسد علی دایی، چشم‌انتظار بازیکنان شاغل در کشورهای دیگر بنشیند.
واقعیت غیرقابل انکار این است که همه آن بازیکنان در شرایط مناسبی به سر نمی‌برند. در واقع ما در حال گذر از یک مرحله جدید هستیم؛ مرحله‌ای که بازیکنان داخلی، باید بیشترین نفرات را در تیم ملی داشته باشند.خوشبختانه سماجت و شجاعت دایی در این موارد، کمک می‌کند تا این مرحله گذر با سرعت بیشتری انجام شود.در سال‌های گذشته به تجربه ثابت شده است که بازیکنان شاغل در لیگ امارات قادر نخواهند بود بازگشتی به روزهای خوب گذشته خود داشته باشند.
این کوره بازیکن‌سوزی، ضررهای زیادی به فوتبال ما زده است و مربیان تیم ملی در گذشته تاوان‌های سنگینی را پس داده‌اند.علی دایی که بیشتر در بازی‌های تدارکاتی چشم به مهره‌های جوان دارد، برای جایگزین کردن بازیکنان مورد توجه خود قطعا با چالش‌هایی مواجه است؛ اما این کاری است که به هر حال باید صورت بگیرد و پیش‌بینی این است که بازیکنان مصدوم و بی‌انگیزه در این روزهای پرهیجان قادر به همراهی تیم ملی به شکل کامل نخواهند بود.
اساس تیم ما تقریبا همین نفراتی هستند که در بازی‌های غرب آسیا امتحان پس دادند و گمان می‌رود دایی هم با آگاهی از وضعیت بازیکنان خارجی، خوب می‌داند در شرایط کنونی باید تمرکز خود را بیشتر روی بازی‌های لیگ معطوف کند.
او خوب می‌داند از دل این لیگ باید تیمی بسازد جوان و باانگیزه؛ تیمی که خوب بجنگد و در خانه حریف، حداقل با دوندگی و جسارت فرصت خودنمایی را به حریف ندهد.
علی رئیسی‌
منبع : روزنامه جام‌جم


همچنین مشاهده کنید