پنج شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷ / Thursday, 24 January, 2019

گزارشی از روش تبلیغات شرکت‌های بزرگ IT‌


گزارشی از روش تبلیغات شرکت‌های بزرگ IT‌
زمین می‌چرخد؛ چه از شمال به جنوب برویم یا از جنوب به شمال. اما چرخش زمین را حس نمی‌کنیم و تنها طلوع و غروب خورشید را به عنوان نتیجه نظاره‌گر هستیم.
چرخش زمین تنها یک نمونه است از تمام اتفاقاتی که هر روز در اطرافمان می‌افتد و ما را بی‌آنکه بخواهیم با خودشان همراه می‌کنند.
مقاومتی در کار نیست، چون در این بازی ما هیچ انتخاب دیگری نداریم.
تبلیغات و آگهی‌های رنگارنگ و مختلف هم درست همین منوال را در پیش می‌گیرند و در واقع به این علت است که خواسته یا ناخواسته ما را تحت‌تاثیر خودشان قرار می‌دهند. به این ترتیب در همین جنگ‌های تبلیغاتی است که شرکتی به شهرت رسیده و به سود سرشاری دست پیدا می‌کند و در مقابل شرکتی دیگر از گردونه رقابت خارج می‌شود و رکود را تجربه می‌کند.
در این میان شرکت‌های بزرگ فعال در عرصه تکنولوژی هم با چنین جنگ‌‌هایی رو به رو هستند.
در واقع اگر بخواهیم دقیق‌تر در این مورد قضاوت کنیم بهتر است بگوییم که این شرکت‌ها به دلیل نوع فعالیتشان که آنها را با تکنولوژی روز همراه می‌کند و البته به علت حجم محصولات جدیدی که در هر سال یا حتی هر ماه روانه بازار می‌کنند، شاید بیشتر از شرکت‌های دیگر با چالش‌های عرصه تبلیغات درگیر هستند.
به همین دلیل این شرکت‌ها هر روز روش تازه‌ای را برای معرفی محصولات و خدمات خود انتخاب کرده و به کار می‌گیرند.
با این اوصاف بد نیست با بعضی از روش‌های تبلیغاتی که برخی شرکت‌های بزرگ تکنولوژی به کار می‌گیرند آشنا شویم.
● نت Microsoft روی آنتن
غول بزرگ نرم‌افزاری دنیا هم اگرچه نیازی به معرفی ندارد اما برای عقب نیفتادن از این روند رقابتی، شیوه‌های متنوعی را برای تبلیغاتش برمی‌گزیند.
Microsoft در حالی که این راه‌های مختلف را در طول سال‌ها تجربه کرده است، اما گویا نمایش و تیزرهای تلویزیونی را بهترین راه معرفی محصولات خودش یافته است.
درست به همین علت هم هست که تمام محصولات این شرکت معمولا در تیزرهای تلویزیونی با موسیقی جالب پخش می‌شوند.
Microsoft اولین بار در سال ۱۹۹۵ «ویندوز ۹۵» را در یک آگهی تلویزیونی با موسیقی و صدای «رولینگ استون» معرفی کرد.
در سال ۱۹۹۶ هم این شرکت «ویندوز ۹۸/۹۵» خود را با شعار تبلیغاتی «امروز می‌خواهی به کجا بروی؟» و در مونتاژی هنرمندانه از نرم‌افزارهای مختلف تحت‌ویندوز معرفی کرد.
«آفیس ۲۰۰۳» این شرکت هم در یک تیزر چند دقیقه‌ای که در آن به مخاطبان تاکید می‌شد که اگر نرم‌افزارت را به روز نکنی، یک دایناسور باقی خواهی ماند، به کاربران سرتاسر جهان معرفی شد.
نمایش تبلیغاتی Xbox۳۶۰ هم در سال ۲۰۰۵ توجه اغلب کاربران را به خودش جلب کرد.
در این آگهی جالب مسافران ایستاده در ایستگاه قطار شهری در صحنه‌ای خیالی توسط چندین تیرانداز محاصره می‌شوند.
«ویندوز ویستا» اما با تبلیغات ساده‌ای که در آنها هیچ اشاره‌ای به قابلیت‌های آن نشده بود معرفی شد و انتقاد بسیاری از کارشناسان را هم برانگیخت.
پخش‌کننده موسیقی Zune شرکت Microsoft اما در سال ۲۰۰۷ با نمایشی جذاب و موسیقی جالبی که به خوبی با صحنه‌ها تلفیق شده بود، برای اولین بار به نمایش درآمد.
این تیزر تبلیغاتی به اندازه‌ای جذاب بود که بسیاری از بینندگان تایید کردند که ویدئوکلیپ این موسیقی به اندازه این تیزر زیبا نبوده است.
در سال ۲۰۰۸ هم Microsoft یک بار دیگر برای تبلیغ نسخه جدید Xbox۳۶۰ در یک نمایش تلویزیونی متخصصانی را در یک آزمایشگاه به تصویر کشید که راه‌های برقراری ارتباط بهتر والدین با کودکان را آموزش می‌دادند.
به این ترتیب Microsoft سعی می‌کند با به‌کارگیری تصاویر زنده و موسیقی توجه مخاطبان را به محصولاتش جلب کند.
● Apple، سیبی که متفاوت می‌اندیشد
یکی از بزرگترین شرکت‌های کامپیوتری دنیا از تبلیغات مختلف چاپی و تلویزیونی برای معرفی محصولاتش استفاده می‌کند.
اگرچه اغلب کاربران محصولات Apple را با شعار تبلیغاتی «متفاوت بیندیش» می‌شناسند، اما این شرکت راه‌های مختلفی را برای القای این ایده به کار می‌بندد.
اولین تبلیغات Apple در سال ۱۹۸۳ و برای معرفی کامپیوترهای مکینتاش بود. این آگهی در قالب یک بروشور ۱۸ صفحه‌ای در مجله‌های معتبر عرضه می‌شد.
«۱۹۸۴» هم نام یک آگهی تلویزیونی بود که در آن کامپیوتر شخصی مکینتاش معرفی شد.
شعار «متفاوت بیندیش» هم در سال‌های دهه ۱۹۹۰ به صورت آگهی‌های چاپی، آنلاین و تلویزیونی در ذهن مخاطبان نقش بست.
«ipod people» هم نام یک تیزر تبلیغاتی بود که برای معرفی ipod با صحنه‌هایی جالب از ترکیب نور و موسیقی در دهه ۲۰۰۰ به نمایش گذاشته می‌شود.
Apple اما در سال‌های اخیر حجم بیشتر تبلیغاتش را در کلیدواژه‌هایی خاص در همایش‌های سالانه Macworld متمرکز کرده است.
● ?=HP+شما
شرکت بزرگ HP هم مانند اغلب شرکت‌های دیگر از روش‌های مختلف تبلیغاتی استفاده می‌کند.
HP اما معمولا از تصاویر ساده برای نمایش تکنولوژی‌های کاربردی بهره می‌برد. این تصاویر که به صورت بنرهای تبلیغاتی و تیزرهای تلویزیونی به کار گرفته می‌شوند، در حقیقت تاثیر تکنولوژی در زندگی روزمره را به نمایش در می‌آورند.
این شرکت در یکی از تیزرهای تبلیغاتی خود برای پرینترهای هوشمند عکس خود از بازیگر ۱۰ ساله و محبوب فیلم «خانم سان شاین کوچک» استفاده کرده است.
عنصر اصلی تبلیغات HP اما استفاده از عکس، تصاویر و رنگ‌های متنوع و ترکیب آنهاست.
HP اما بزرگترین پروژه تبلیغاتی خود را در سال ۲۰۰۳ با هزینه ۳۰۰ میلیون دلاری برای بنر تبلیغاتی «HP+ شما» (HP+YOU)، انجام داده است.
● Dell در دستان «بن کورتیس»
شرکت Dell بیشترین تبلیغات خود را مانند Microsoft از طریق نمایش‌های تلویزیونی انجام می‌دهد.
این در حالی است که مهم‌ترین پروژه تبلیغاتی و بازاریابی این شرکت در طرح‌هایی برای عرضه محصولات ارزان قیمت خلاصه می‌شود.
با این همه اما معروف‌ترین تبلیغات شرکت Dell در اوایل دهه ۲۰۰۰ و با حضور بازیگر آمریکایی معروف «بن کورتیس» انجام شد.
بن کورتیس که سخنگوی قبلی این شرکت هم بوده در این تبلیغ تلویزیونی با نام «استیون» و با جمله کلیدی «آقا، شما یک کامپیوتر Dell دارید!» به شهرت رسید.
● Sony و تقابل سیاه و سفید
شرکت بزرگ صوتی و تصویری Sony هم با تبلیغات مختلفی شناخته شده است.
در این میان اما جنجالی‌ترین تبلیغ این شرکت در سال ۲۰۰۶ و برای نمایش کنتراست بالای تصاویر ارائه شده توسط محصولات Sony به نمایش درآمد.
در این تبلیغ که به صورت یک بنر بود یک مادر و دختر سیاهپوست در لباس‌هایی یکدست سفید یکدیگر را در آغوش گرفته‌اند.
Sony اما برای ۱۰ سالگی عرضه کنسول بازی پرطرفدارش یعنی Play Station هم در یک نمایش تلویزیونی از جمله «مصائب ده ساله» برگرفته از فیلم معروف «مصائب مسیح» به کارگردانی مل گیبسون استفاده کرد.


منبع : پایگاه اطلاع رسانی ITanalyze

مطالب مرتبط

چرا تبلیغات‌ اینترنتی‌؟

چرا تبلیغات‌ اینترنتی‌؟
در ایران‌ حدود ۴۰ سال‌ قبل‌ تلویزیون‌ را رسانه‌ نوین‌ خطاب‌ می‌ کردند. این‌ رسانه‌ نوین‌ در روزهای‌ نخستین‌ حضور خود برای‌ کسب‌ محبوبیت‌ باید کارایی‌ خود را اثبات‌ می‌ کرد که‌ اثبات‌ هم‌ کرد و اکنون‌ تقریبا در هر خانواده‌یی‌ یک‌ دستگاه‌ تلویزیون‌ وجود دارد.
این‌ وضع‌ برای‌ اینترنت‌ هم‌ باید اتفاق‌ بیافتد. به‌ عبارت‌ دیگر اینترنت‌ هم‌ باید بتواند کارایی‌ خود را به‌ اثبات‌ برساند. همه‌ می‌ پرسند که‌ آیا اینترنت‌ نیز می‌ تواند؟
اگر مدل‌ روند ورود تکنولوژی‌ در ایران‌ را بررسی‌ کنیم‌، متوجه‌ خواهیم‌ شد که‌ نتایج‌ دقیقا همانند سایر کشورهاست‌ اما با اندکی‌ تاخیر. به‌ عبارت‌ دیگر تلویزیون‌ هم‌ در ایران‌ همانند سایر کشورها محبوب‌ شد اما با تاخیر. برای‌ اینترنت‌ هم‌ این‌ وضع‌ اتفاق‌ افتاده‌ است‌.
بنابراین‌ می‌توان‌ گفت‌ که‌ تبلیغات‌ اینترنتی‌ هم‌ بزودی‌ جای‌ پای‌ خود را خواهد یافت‌ و وارد بودجه‌ تبلیغاتی‌ شرکتها خواهد شد. بزودی‌ شاهد این‌ خواهیم‌ بود که‌ مدیران‌ دیگر نخواهند پرسید که‌ آیا تبلیغات‌ اینترنتی‌ موثر است‌ یا نه‌.
اما چگونه‌ می‌ توان‌ به‌ روند رو به‌ رشد آن‌ سرعت‌ داد؟
برای‌ این‌ کار دو گونه‌ فرهنگ‌ سازی‌ باید انجام‌ شود:
۱.فرهنگ‌ ارایه‌ راهکار مناسب‌ و متناسب‌ با نیاز از سوی‌ وب‌ سایتها و ارایه‌ دهندگان‌ تبلیغات‌ اینترنتی‌
۲. فرهنگ‌ استفاده‌ از خدمات‌ تبلیغات‌ اینترنتی‌ ارایه‌ شده‌
ارایه‌ دهندگان‌ تبلیغات‌ بنر
اصولا دو دلیل‌ عمده‌ وجود دارد که‌ از این‌ روش‌ استفاده‌ می‌ شود، دلیل‌ اول‌ تبلیغ‌ اسمی‌ خاص‌ است‌. مثلا نام‌ یک‌ محصول‌ و نام‌ یک‌ شرکت‌ که‌ با هدف‌ نفوذ در بازار صورت‌ می‌ گیرد. دلیل‌ دوم‌ فروش‌ مستقیم‌ کالا یا خدمات‌ است‌.
در مورد اول‌ ممکن‌ است‌ تنها بنر یک‌ شرکت‌ نمایش‌ داده‌ شود و به‌ جایی‌ هم‌ لینک‌ نشود چون‌ اصولا دیده‌ شدن‌ بنر هدف‌ آن‌ بوده‌ است‌. اما در مورد دوم‌، بنر به‌ صفحه‌ فروش‌ کالا یا خدمات‌ لینک‌ می‌ شود و به‌ عبارت‌ دیگر، در این‌ مورد کلیک‌ خوردن‌ بنرامری‌ حیاتی‌ است‌.
تقریبا همه‌ سایتها برای‌ تبلیغ‌ در سایت‌ خود تعرفه‌ اعلام‌ کرده‌ اند که‌ به‌ خودی‌ خود مشکلی‌ ندارد. اما آمارهای‌ ارایه‌ شده‌ از میزان‌ بینندگان‌ آنها در اکثر موارد اثبات‌ نشده‌ غیر واقعی یا گروه‌ بندی‌ نشده‌ است‌.
سایت‌های‌ بسیاری‌ عنوان‌ می‌ کنند که‌ در ماه‌ ۳۰۰۰۰ نفر بیننده‌ دارند و با اندکی‌ بررسی‌ متوجه‌ خواهیم‌ شد که‌ منظور آنها ۳۰۰۰۰ نمایش‌ صفحه‌ است‌. یکی‌ از مشکلات‌ موجود همین‌ آمارهای‌ اثبات‌ نشده‌ است‌. اگر مدیری‌ در چنین‌ سایت‌هایی‌ تبلیغ‌ کند مطمئنا پاسخی‌ نخواهد گرفت‌ و بعد از آن‌ عنوان‌ خواهد کرد که‌ تبلیغات‌ بنر، کارایی‌ ندارد.
گونه‌ دیگر در ارایه‌ آمار، تنها استناد به‌ آمار بالای‌ بینندگان‌ سایت‌ است‌. به‌ عبارت‌ دیگر سایتی‌ اعلام‌ می‌ کند در ماه‌ ۶۰۰۰۰ نفر بیننده‌ دارد و بررسی‌ها نیز صحت‌ آن‌ آمار را تایید می‌کند اما سایت‌ نمی‌ تواند نوع‌ مخاطبان‌ و افراد بازدید کننده‌ خود را گروه‌ بندی‌ کند.
اگر تبلیغ‌ کننده‌ با هدف‌ نفوذ در بازار در چنین‌ سایتی‌ تبلیغ‌ کند، جواب‌ می‌ گیرد اما اگر قصد فروش‌ کالا و خدماتی‌ داشته‌ باشد به‌ احتمال‌ بسیار بالایی‌ باز هم‌ ناراضی‌ خواهد بود.
به‌ عنوان‌ نتیجه‌ گیری‌ این‌ بخش‌ می‌ توان‌ گفت‌ باید سایت‌ها استانداردهای‌ رایج‌ پذیرفته‌ شده‌ در سایت‌های‌ مشابه‌ خارجی‌ را رعایت‌ کنند یا اصلا با هم‌ به‌ توافقی‌ جدید دست‌ یابند. در این‌ صورت‌ آنها آمار ارایه‌ شده‌ از سوی‌ یکدیگر را با حساسیت‌ بیشتری‌ دنبال‌ می‌ کنند و روند ارایه‌ آمار غیر واقعی‌ به‌ هر دو شکل‌ بیان‌ شده‌، آهنگ‌ کندتری‌ خواهد یافت‌. از سوی‌ دیگر هر چه‌ میزان‌ آگاهی‌ تبلیغ‌ کنندگان‌ بالاتر رود، سایتها نیز متناسب‌ با آن‌ از انتشار این‌ گونه‌ آمار کمتر استفاده‌ خواهند کرد.
آگهی‌ دهندگان‌
کانالهای‌ مرسوم‌ تبلیغات‌ در ایران‌ شبکه‌ های‌ مختلف‌ صدا و سیما، روزنامه‌ها و مجلات‌ هستند که‌ حجم‌ عمده‌ تبلیغات‌ هم‌ از طریق‌ این‌ رسانه‌ها به‌ جامعه‌ تزریق‌ می‌ شود. چرا تبلیغ‌ از طریق‌ رسانه‌ اینترنت‌ به‌ اندازه‌ تبلیغات‌ در رسانه‌ های‌ ذکر شده‌ جدی‌ گرفته‌ نمی‌ شود؟
مهم‌ ترین‌ دلیل‌ آن‌ عدم‌ فرهنگ‌ سازی‌ لازم‌ است‌. به‌ عبارت‌ دیگر مدیران‌ تبلیغات‌ ما به‌ این‌ باور نرسیده‌ اند که‌ تبلیغ‌ در اینترنت‌ هم‌ می‌ تواند موثر و کارساز باشد. اما آیا فرهنگ‌ سازی‌ آسان‌ است‌؟ خیر! پس‌ برای‌ گسترش‌ صنعت‌ تبلیغات‌ اینترنتی‌ در ایران‌ چه‌ باید کرد؟
سرعت‌ دادن‌ به‌ روند حل‌ این‌ مشکل‌ یعنی‌ تشویق‌ آگهی‌ دهندگان‌ به‌ تبلیغ‌ در اینترنت‌ را کسانی‌ می‌ توانند انجام‌ دهند که‌ هم‌ اکنون‌ رابطه‌ مستقیمی‌ با آنها دارند. نکته‌ کلیدی‌ هم‌ توجه‌ به‌ مهم‌ ترین‌ رسانه‌ های‌ تبلیغ‌ در کشور است‌. تبلیغ‌ کنندگان‌، تبلیغ‌ در شبکه‌های‌ صدا و سیما و همینطور روزنامه‌ها و مجلات‌ را به‌ عنوان‌ کانالهای‌ اصلی‌ تبلیغ‌ پذیرفته‌ اند. اگر مدیران‌ همین‌ رسانه‌ها کمی‌ توجه‌ به‌ تبلیغات‌ اینترنتی‌ نشان‌ دهند شاید بتوان‌ زودتر به‌ نتیجه‌ رسید. اما شاید مدیران‌ این‌ رسانه‌ها اینترنت‌ را رقیب‌ خود بدانند و نخواهند که‌ تبلیغات‌ در آن‌ مرسوم‌ شود و از حجم‌ تبلیغ‌ در آنها کاسته‌ نشود.
آنها چه‌ بخواهند و چه‌ نخواهند چنین‌ اتفاقی‌ خواهد افتاد. پس‌ منطقی‌ خواهد بود که‌ اندکی‌ درایت‌ به‌ خرج‌ داده‌ و به‌ تبلیغات‌ اینترنتی‌ توجه‌ بیشتری‌ نشان‌ دهند. آنها می‌ توانند سیستمی‌ همانند FastClick برای‌ تبلیغ‌ در سایت‌ها داشته‌ باشند که‌ بخوبی‌ دو گروه‌ آگهی‌ دهندگان‌ و توزیع‌ کنندگان‌ آگهی‌ را پوشش‌ دهند. آنها همچنین‌ می‌ توانند ازتجربه‌ های‌ موجود داخلی‌ نیز کمک‌ بگیرند.
گسترش‌ فرهنگ‌ تبلیغات‌ اینترنتی‌ در ایران‌ به‌ نفع‌ جامعه‌ خواهد بود و سایت‌های‌ کوچکی‌ را که‌ با تلاش‌ فراوان‌ محتوای‌ مناسبی‌ را منتشر می‌ کنند، به‌ حفظ‌ کیفیت‌ و افزایش‌ آن‌ تشویق‌ می‌کند. در این‌ صورت‌ شاهد آن‌ خواهیم‌ بود که‌ بر تعداد سایت‌های‌ تخصصی‌ افزوده‌ شده‌ و مراجع‌ معتبر بسیاری‌ برای‌ بینندگان‌ فارسی‌ زبان‌، رشد می‌یابند.

تابان‌ خواجه‌نصیری

وبگردی
ماجرای عجیب رزمایش قطع اینترنت !
ماجرای عجیب رزمایش قطع اینترنت ! - خبرها حاکی از آن است که رزمایش قطع اینترنت از سوی سازمان پدافند غیر عامل طراحی و مدیریت شده است. اما سازمان پدافند غیر عامل این موضوع را تکذیب کرده است.
دوربین مخفی ساختمان لواسان داماد شمخانی و فاطمه حسینی
دوربین مخفی ساختمان لواسان داماد شمخانی و فاطمه حسینی - همه چیز درباره ساخت و ساز فاطمه حسینی، داماد شمخانی و داماد صفدرحسینی | سر کشیدن دوربین مخفی شهرداد به ساختمان های آقازاده ها در لواسان! | پخش اختصاصی از صفحه آپارات آوانت
ماجرای دختربازی اسلامی از زبان رحیم پورازغدی
ماجرای دختربازی اسلامی از زبان رحیم پورازغدی - رحیم پورازغدی در مراسمی که با موضوع فجای مجازی بود،گفت: دختر خانم چادری یک عکس آنچنانی از خودش گذاشته و نوشته زن نباید قربانی نگاه شهوت مردانه بشه، بعد پسره زیر پستش نوشته"ما رایت الا جمیلا"
ما به نمایندگی از امام زمان (عج) و به نمایندگی از خدا در امور مردم دخالت می کنیم.
ما به نمایندگی از امام زمان (عج) و به نمایندگی از خدا در امور مردم دخالت می کنیم. - رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: ما در نظام جمهوری اسلامی به نمایندگی از امام زمان (عج) و به نمایندگی از خدا در امور مردم دخالت می کنیم. اگر فردی در زمان طاغوت در زندان بود، حبسش از مجازات اخروی او کم نمی کرد اما امروز اگر این تحمل کیفر یا قصاص و شلاق و دیگر احکام توسط حکام اسلامی و شرعی انجام می شوند یکی از آثار اخروی آن برای محکومان این است که این مجازات در آخرت از آنها برداشته می شود
جزئیاتی از منشا بوی بد تهران / فیلم
جزئیاتی از منشا بوی بد تهران / فیلم - بعد از فروکش کردن گازها، به حفاری ادامه دادیم و به یک مخزن بزرگ و استثنایی رسیدیم که بسیار عظیم تر از آنی بود که تصور می کردیم برای جایی مثل پلاسکو ساخته شود. برآورد ما از ابعاد این انبار فاضلاب این است که بین 400 الی 500 متر مکعب وسعت دارد و گازهای محبوس شده در این انبار در چندین دهه برای انتشار بوی بد در محدوده بزرگی از تهران کفایت می کند.
کلیپ جنجالی مهدی یراحی در باره جنگ / پاره سنگ
کلیپ جنجالی مهدی یراحی در باره جنگ / پاره سنگ - مهدی یراحی، خواننده ای که اخیرا موزیک ویدئوی جدید و اعتراضی خود با نام «پاره سنگ» را منتشر کرده است، از طرف برخی رسانه ها و مجید فروغی، مدیر روابط عمومی هنری مورد انتقاد قرار گرفته و شایعه هایی درباره ممنوع الفعالیت شدن یراحی به دلیل این ویدئو کلیپ و همچنین پوشیدن لباس کارگران گروه ملی در حمایت از مردم اهواز در کنسرت 6 دی ماه خود مطرح شده است. یراحی از جمله خواننده هایی است که همیشه نسبت به اتفاقات…
اهمیت فیلم صحنه دار و مرگ 10 انسان !
اهمیت فیلم صحنه دار و مرگ 10 انسان ! - گویا تلخی پخش فیلم صحنه دار، بیش از مرگ ۱۰ نفر است. درست همانطور که مسئله حجاب برای خیلی‎ها مهم تر از معیشت مردم است.
آقازاده شورای عالی انقلاب فرهنگی !
آقازاده شورای عالی انقلاب فرهنگی ! - انقلاب فرهنگی از این بالاتر که فرزند عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در آمریکا تابعیت بگیرد و از آنجا برای ایرانیان سبک زندگی تدریس بکند؟
رقص گروهی دختران دانشگاه الزهرا در حضور آقایان!
رقص گروهی دختران دانشگاه الزهرا در حضور آقایان! - ویدئویی عجیب از حرکات موزون گروهی دختران در دانشگاه الزهرا درحالی در فضای مجازی در حال انتشار است که مردان نیز در این مراسم حضور دارند!
تیپ پسر الهام و فاطمه رجبی در آلمان!
تیپ پسر الهام و فاطمه رجبی در آلمان! - «شباهت عجیب علی الهام استاد هوا فضا در دانشگاهی در آلمان به غلامحسین الهام معاون رئیس جمهور سابق!
حاشیه تازه برای سید احمد خمینی / تصویر
حاشیه تازه برای سید احمد خمینی / تصویر - سید احمد خمینی، نتیجه امام خمینی که چند هفته پیش با ازدواجش خبرساز شده بود، بار دیگر با انتشار عکسی از او و همسرش در حین سوارکاری حساسیت نسبت به خود را برانگیخته است و باعث تحریک مخاطبان و کاربران در فضای مجازی شده است.
شهردار سابق سلامت و مشغول زندگی جدید است !
شهردار سابق سلامت و مشغول زندگی جدید است ! - پس از اولین گفت وگوی رسمی میترا استاد (نجفی) و تایید ازدواجش با محمدعلی نجفی، حالا شهردار سابق، در نخستین واکنش به جنجال ها، عکس تازه ای از خود و میترا استاد در اینستاگرامش منتشر کرده است.