جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

محمد منصوری: روزی به ابومسلم بر می گردم


محمد منصوری: روزی به ابومسلم بر می گردم
با اینکه چند ماهی است به یکی از پرطرفدارترین تیمهای آسیا پیوسته است، اما می گوید دلش برای ابومسلم و بازیکنان و هواداران مشهدی تنگ شده است و از بازگشت به ابومسلم در آینده صحبت می کند. محمد منصوری، بازیکن جدید تیم فوتبال پرسپولیس تهران، ۵ سال پیش توسط فیروز کریمی از تیم امید بانک ملی به ابومسلم آورده شد و در فصل گذشته با این تیم به مقام چهارمی لیگ برتر دست یافت تا بهترین مقام تاریخ باشگاه ابومسلم کسب شده باشد.
وی در فصل نقل و انتقالات به تیم محبوبش یعنی پرسپولیس پیوست، اما باز هم از عشق و علاقه به ابومسلم و بازگشت به این تیم می گوید و اینکه دلش برای ابومسلم تنگ شده است.
● جدایی از ابومسلم برایم سخت بود
محمد منصوری در ابتدا در خصوص رفتن از ابومسلم و انتقال به پرسپولیس اظهار داشت: در ۵ سال حضورم در ابومسلم خاطرات خوشی از این تیم داشتم و جدایی از ابومسلم برایم خیلی سخت بود اما فوتبال حرفه ای است و من باید برای پیشرفت به تیم دیگری می رفتم.
وی افزود: در مشورت با بازیکنان بزرگتر و باتجربه تر به این نتیجه رسیدم که برای پیشرفت باید به تیمهای تهرانی و بخصوص پرسپولیس یا استقلال بروم و با توجه به علاقه ای که به پرسپولیس داشتم، این تیم را انتخاب کردم.
منصوری در ادامه عنوان کرد: در ابتدا با کاشانی و استیلی مذاکره کردم و با قطبی هم در شورای شهر ملاقاتی داشتم، اما وقتی کاشانی از پرسپولیس رفت برای آمدن کمی دچار تردید شدم و منتظر ماندم تا ببینم چه کسی مدیرعامل می شود و کدام مربی هدایت پرسپولیس را بر عهده می گیرد. شاید اگر برای پرسپولیس مدیرعامل و سرمربی دیگری انتخاب می شد، تصمیم من هم عوض می شد .
● سوء تفاهمهای من و قطبی حل شده است
هافبک تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: در ابتدا و پس از بازی با پاس همدان مصدومیت به سراغم آمد و سوء تفاهم با قطبی هم به آن اضافه گردید و باعث شد کمی دچار مشکل شوم، اما قبل از بازی با ذوب آهن طی صحبتی که با قطبی انجام دادم، همه چیز حل شد. منصوری افزود: نمی دانم این مشکلات از کجا نشأت گرفته بود، وقتی با قطبی صحبت کردم فهمیدم همه چیز سوء تفاهم بوده و خدا را شکر همه چیز حل شد.
● در انتقال من به پرسپولیس «خداداد» نقشی نداشت
وی در پاسخ به این سوال که آیا خداداد عزیزی و ارتباط خوب او با مصطفوی نقشی در انتقال سه بازیکن ابومسلم به پرسپولیس داشته، عنوان کرد: فکر نمی کنم، چنین چیزی وجود داشته باشد چون در انتقال من به پرسپولیس خداداد نقشی نداشت و برای آمدن ایوان پتروویچ هم مسؤولان پرسپولیس از من راجع به ایوان پرسیدند و من هم با ایوان تلفنی صحبت کردم و شرایط به گونه ای پیش رفت که همه چیز برای آمدن او به پرسپولیس درست شد. هافبک تیم فوتبال پرسپولیس افزود: در مورد فرانک آتسو هم فکر می کنم دوستی فرانک با ایوان تا حدودی روی انتقال او تأثیر داشت. وی در پاسخ به این سؤال که چرا فرانک آتسو برای پرسپولیس بازی نمی کند، اظهار داشت: شاید دلیل قطبی این باشد که در ابتدای فصل از بازیکنان فصل گذشته که هماهنگ ترند، استفاده کند.
● قطبی بازیکنان را برای قهرمانی تهییج می کند
منصوری در خصوص تفاوت قطبی با سایر مربیانش گفت: قطبی هم از لحاظ گفتاری و هم از لحاظ مربیگری مربی شایسته ای است و از علم روز دنیا سر رشته دارد، ضمن اینکه انگیزه زیادی برای قهرمانی به ما می دهد، به گونه ای که با نشان دادن کاپ قهرمانی قبل از هر بازی ما را برای قهرمانی تهییج می کند.
تمام تلاشمان را می کنیم تا پرسپولیس دوباره قهرمان شود
وی در پایان در خصوص اطمینان قطبی از قهرمانی پرسپولیس در ابتدای فصل خاطرنشان کرد: اطمینان قطبی بی مورد نیست، اما پیش بینی اینکه چه تیمی قهرمان شود، سخت است چون لیگ ما بسیار فشرده است و هر تیمی که تلاش بیشتری انجام دهد، نتیجه لازم را کسب می کند و قهرمانی پرسپولیس هم در فصل گذشته در دقیقه ۹۶ اتفاق افتاد، اما ما امسال تمام تلاشمان را می کنیم تا دوباره قهرمان شویم.
● دایی بازیهای لیگ را بهتر و بیشتر نگاه کند
منصوری افزود: در حال حاضر بازیکنان خوبی به تیم ملی دعوت شده اند، اما در هر گزینشی اشکالاتی پیش می آید و من امیدوارم دایی از این پس، بازیهای لیگ را بهتر و بیشتر پیگیری کند چون بازیکنان شایسته دیگری هم هستند که بتوانند خودشان را نشان دهند. وی در خصوص سابقه حضور خود در تیم ملی گفت: در زمان مربیگری قلعه نویی به تیم ملی دعوت شدم و در تیم ملی ب هم حضور داشتم، سال گذشته هم جزو نفرات دعوت شده بودم، اما بعد از مصدومیتی که در بازی مقابل پرسپولیس به سراغم آمد، نامم از لیست خارج شد. هافبک تیم فوتبال پرسپولیس افزود: پس از مصدومیت، بازیهای خوبی برای ابومسلم انجام دادم و توقع داشتم دوباره دعوت شوم و در حال حاضر کارم سخت تر شده چون شرایط سال گذشته را در پرسپولیس ندارم، اما تمریناتم را بیشتر کردم تا عملکردم بهتر شود و دوباره به تیم ملی دعوت شوم.
● فصل گذشته خداداد رفت تا به ابومسلم شوک وارد شود
منصوری در ادامه به شرایط ابومسلم در فصل پیش و نتیجه گیری این تیم اشاره کرد و گفت: در فصل گذشته قبل از شروع لیگ اردوهای سختی را در چالدران و ایتالیا گذراندیم و دچار افت بدنی شدیم و پس از آن هم در ۳ بازی سخت مقابل ۳ تیم اول جدول لیگ شکست خوردیم و همین نتیجه در ادامه روند بازیها تأثیر منفی گذاشته و باعث شد نتایج خوبی نگیریم. هافبک سابق تیم فوتبال ابومسلم افزود: خداداد عزیزی صلاح دانست از تیم برود و با این کار خود یک شوک به تیم وارد کرد و آمدن مظلومی هم انگیزه بازیکنان را چند برابر کرد.
● خیلی دوست دارم باز هم با خداداد کار کنم
منصوری ضمن ابراز علاقه اش به خداداد عزیزی تأکید کرد: خیلی دوست دارم باز هم با او کار کنم و دینی را که نسبت به وی دارم، ادا کنم و اگر خداداد عزیزی در تهران مربیگری می کرد حتماً به تیم او می رفتم. وی افزود: خداداد عزیزی مربی خوبی است، اما اگر از من می خواست که به پیام بروم هرگز این کار را نمی کردم، چون با ابومسلم خاطرات خوبی دارم و نمی توانم در مشهد در تیم دیگری بازی کنم. منصوری در خصوص شرایط ابومسلم و پیام در لیگ برتر و توانایی موجود در این دو تیم، اظهار داشت: تیمهای مشهدی اگر از لحاظ مالی شرایط درستی داشته باشند، خیلی بهتر می توانند خودشان را نشان بدهند، ابومسلم و پیام بازیکنان خوبی دارند اما مشکلات مالی در روند کارکرد تیمها خیلی تأثیر دارد.
● ابومسلم و پیام توانایی خوبی برای دفاع از اعتبار فوتبال مشهد دارند
هافبک سابق تیم فوتبال ابومسلم در ادامه تاکید کرد: مسؤولان مشهد باید از این دو تیم حمایت کنند، چون ابومسلم و پیام توانایی خوبی برای دفاع از اعتبار فوتبال مشهد دارند و اگر از حالا جلوی این مشکلات گرفته نشود وضع بدتر می شود.
وی ادامه داد: ما اگر فصل گذشته خوب نتیجه گرفتیم یکی از دلایلش این بود که از نظر مالی به تیم شوک وارد شد و ما طلبهای دو فصل پیش خود را دریافت کردیم و اگر این شوک روحی به تیم وارد نمی شد، ما هم مقام چهارمی را کسب نمی کردیم.
● روزی به ابومسلم باز می گردم
منصوری در خصوص بازگشت خود به ابومسلم گفت: جدایی از ابومسلم برایم سخت بود، چون با مدیرعامل این تیم و بازیکنان ارتباط خوبی داشتم، اما سرانجام باید این تیم را ترک می کردم با وجود این امیدوارم روزی چه به عنوان مربی و یا بازیکن به ابومسلم برگردم و به فوتبال مشهد کمک کنم. وی تصریح کرد: دلم برای مشهد و ابومسلم تنگ شده و تازه متوجه میزان علاقه خود به ابومسلم شده ام.
منبع : روزنامه قدس


همچنین مشاهده کنید