جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

با اقدام خودسرانه مرادی برخورد می شود


با اقدام خودسرانه مرادی برخورد می شود
در حالیکه تنها ۱۰ روز به بررسی نهایی AFC برای تعیین سهمیه های ایران در لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده است; هنوز مشکل صدا و سیما با فدراسیون فوتبال بر سر حق پخش تلویزیونی حل نشده است این در حالی است که گفته می شود موارد دیگری نظیر فروش حاصل از بلیت، اسپانسرها و تبلیغات نیز در افزایش امتیاز موردنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا دخیل هستند اما فدراسیون فوتبال تمام تمرکز خود را بر موضوع حق پخش معطوف کرده است و گویا توجهی به سایر موارد ندارد. علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در این خصوص توضیحاتی را ارائه داد.
▪ با توجه به وجود موارد دیگری از قبیل درآمد حاصل از بلیت مسابقات، اسپانسرها و تبلیغات، برای کسب امتیاز لازم جهت حضور چهار تیم در لیگ قهرمانان آسیا، فدراسیون فوتبال در سایر زمینه ها چه اقداماتی انجام داده است؟
ـ از میان مواردی که برای کسب امتیاز موردنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال کشورها اعلام شده است حق پخش تلویزیونی تنها شرط لازم کسب سهمیه است و اگر این مشکل حل نشود کسب سهمیه تیم ها در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا نیز منتفی است.بنابر این فدراسیون به عنوان اولویت برنامه ها، فعلا بحث حق پخش را دنبال می کند.
▪ یعنی فدراسیون هیچ اقدامی در زمینه های دیگر انجام نمی دهد؟
ـ خیر، چرا که حل شدن سایرموارد تاثیر چندانی در کسب سهمیه های ما نخواهد داشت به همین دلیل تمام تمرکز خود را بر روی حل شدن حق پخش تلویزیونی معطوف کرده ایم.
▪ برای بررسی نهایی AFC تنها ۱۰ روز فرصت باقی مانده و ما همچنان موفق به کسب امتیاز لازم نشده ایم...
ـ بله قبول دارم که این فرصت حالا بسیار ناچیز است. نماینده AFC هفتم مهرماه وارد کشور خواهد شد و با ورود وی ما جلساتی برای بررسی های بیشتر ودقیق تر در این زمینه برگزار می کنیم. باید با نماینده AFC درباره این موضوع مذاکره کنیم تا ببینم نتایج به چه صورتی پیش خواهد رفت. هنوزنمی توانیم در این خصوص پیش بینی کنیم.
▪ با حل مشکل حق پخش تلویزیونی مانع دیگری وجود نخواهد داشت؟
ـ خیر; حق پخش تلویزیونی تنها شرط لازمی است که در میان شرایط AFC وجوددارد.
▪ گفته می شود عدم اجازه ورود بانوان به ورزشگاه ها از مسایلی است که برگزاری مسابقات در کشور را با مشکل مواجه می کند.فدراسیون فوتبال کشور برای ورود بانوان به ورزشگاه ها اقدامی انجام داده است؟
ـ ورود بانوان به ورزشگاه ها فقط به صورت توصیه از سوی AFC بیان شده است و هیچ الزامی برای عملی شدن آن وجود ندارد.
▪ از بحث کسب امتیاز AFC بگذریم. یکی از مسایلی که هم اکنون مطرح است، موضوع داور دربی است که خودتان از حساسیت های آن آگاه هستید.
ـ بله هم اکنون سعدکمیل برای قضاوت این دیدار انتخاب شده است.
▪ اما اینطور که به نظر می رسد تیم های پرسپولیس و استقلال به هیچ عنوان تمایل ندارند که کمیل دربی پایتخت را قضاوت کند.
ـ مشکلی وجود ندارد.در صورتی که پرسپولیس و استقلال با قضاوت سعدکمیل مخالفت باشند می توانیم باآنها صحبت کنیم و موضوع داوری را مورد بررسی قرار دهیم حتی در صورت مخالفت بیشتر داور دیگری را برای این دیدار انتخاب کنیم.
▪ درباره کناره گیری مسعودمرادی از داوری چه نظری دارید؟با توجه به اینکه پیش از این مخالفت خود را اعلام کرده بودید. در صورت پافشاری مرادی، امکان موافقت فدراسیون وجود دارد؟
ـ فدراسیون فوتبال مخالفت خود را با کناره گیری مسعودمرادی اعلام کرده است. اگر مرادی بخواهد خودسرانه اقدام خود را پیگیری کند قطعا با او برخورد خواهیم کرد.
منبع : روزنامه ابتکار


همچنین مشاهده کنید