سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 7 May, 2024
مجله ویستا

پاسخ به فریاد استغاثه مردم غزه


پاسخ به فریاد استغاثه مردم غزه
زمانی که قلم به دست گرفته و خواستم با این بیان قاصر به نوعی نسبت به مظلومیت مردم مسلمان و تحت ستم غزه ادای وظیفه نمایم از عمق جنایت و نسل کشی صهیونیست ها در غزه پیش وجدانم به عنوان یک انسان احساس شرمندگی نمودم و از خود سوال کردم چرا بشر عصر تمدن علم و انفجار اطلاعات به ویژه صاحبان قدرت و حکومت و مکنت در کشورهای اسلامی این همه نسبت به ظلمی که بر هم نوع آنها توسط عده ای قداره بند و انسان نما وارد می شود بی تفاوت هستند این در حالی است که همه در صفحه تلویزیون دیده اند وقتی تعدادی از یک جمع حیوانات از سوی حیوانات دیگر مورد حمله قرار می گیرند سایر حیوانات تا آنجا که می توانند به دفاع از هم نوعان خود برمی خیزند.
آیا این گروه از بشر و صاحبان قدرت و مکنت به ویژه در کشورهای اسلامی حدود ۶۰ سال است که هر روز شاهد جنایت و ظلم اسرائیلیان نیستند ! مگر اینکه بگوئیم به تعبیر قرآن کریم اینها به جائی رسیده اند که از حیوان هم پست تر شده اند. اگرچه حادثه دلخراش غزه و حمله ددمنشانه صهیونیستها به این ملت خسته و رنجور مقوله ای نیست که بتوان در این مقال کوتاه حق آن را ادا کرد و این حوادث در عصر حاضر مسئولیت صاحبان قلم و اندیشه به ویژه اندیشمندان آزاده و مسلمان جهان را دو چندان نموده تا به خوبی حقیقت تاریخ و مظلومیت ملت فلسطین و جنایات اسرائیلیان و حامیان آنها را مکتوب و منتشر نمایند بنده هم با استفاده از فرصت به نکاتی چند در این زمینه اشاره می کنم .
۱) حقیقتا آنچه که در غزه می گذرد بیانگر توانمندی و قدرت صهیونیستها و دشمنان اسلام نیست بلکه بیانگر زبونی و ترس آنها از قدرت ایمان روح و مقاومت و پایداری جمع کوچکی از مسلمین در نوار غزه است و علت همراهی بعضی از حکام دنیاطلب و سرسپرده کشورهای عربی با اسرائیل نیز ترس از گسترش و نفوذ بیشتر قدرت ایمان و مقاومت مردم مسلمان فلسطین بین مردم مسلمان کشورهای خودشان است .
یکی از هدایت های مهم قرآن کریم به اهل ایمان دشمن شناسی و توجه مسلمانان به فکر و خدعه آنهاست در طول تاریخ هر زمان که مسلمانان توانستند با هوشیاری و تبعیت از رهبران حقیقی و حق جو دشمنان واقعی خود اعم از دشمنان داخل و خارج اسلام (ملحدان دشمنان رسول اسلام (ص ) و قرآن قدرت طلبان دنیاپرستان به ظاهر مسلمان منافقین ) را خوب بشناسند و با برنامه ها و نیرنگ آنها به مقابله برخیزند با نصرت الهی مواجه بوده و پیروزی نهایی را نصیب خود نمودند.
۲) در مقطع کنونی نیز دشمن شناسی و شناخت مکر و حیله صاحبان قدرت و به ظاهر مسلمان برای مسلمانان و جوامع اسلامی از ضروریات حیات سیاسی و اجتماعی و دینی آنهاست ; موضوعی که دشمنان اسلام به سرکردگی امریکا و انگلیس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران همه توان خود را به کار گرفتند تا جمهوری اسلامی ایران را به عنوان دشمن به کشورهای اسلامی و عربی به ویژه به دسته های وابسته و منحرف این کشورها معرفی و تحمیل نمایند.
انجام عملیات مستمر روانی جهت ایجاد ترس و نگرانی از حکومت جمهوری اسلامی ایران راه اندازی دهها مرکز خبرپراکنی ایجاد گروههای منحرف و ضد اسلام واقعی در کشورهای اسلامی منطقه نمونه هائی از اقدامات صهیونیستها امریکا و انگلیس در این ارتباط است .
۳) تقارن حادثه غم بار غزه و جنایت وحشیانه صهیونیستها با آغاز ماه محرم و عاشورای امام حسین (ع ) می تواند فرصت مناسبی برای همه مسلمانان به ویژه پیروان مکتب تشیع علوی باشد تا سرزمین کربلا و حکومت های یزیدی و یزیدیان امروز را بهتر بشناسند و ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع ) را که امروز در سرزمین غزه بلند است خوب بشنوند و با پیروی صحیح از رهبران حق جو و عدالت طلب و با ایمان با یزیدیان زمان به مقابله برخیزند همانگونه که استاد شهید آیت الله مطهری (ره ) در گفتاری به مناسبت ماه محرم به این مضمون فرمود : « مسلمان پیروان راه امام حسین (ع ) باید یزیدیان خود را بشناسی . یزید سال ۶۰ هجری با قیام امام حسین (ع ) محو و نابود شد باید عمرسعد شمر یزیدیان ابن زیاد عصر حاضر را بشناسی و همانند امام حسین (ع ) با آنها به مقابله برخیزی .
اگر حکومت های یزیدی زمان را نشناسی نمی توانی رسالت خود را در مقابله با ظلم و دشمنان عنود اسلام و قرآن انجام دهی . »
۴) نکته مهم دیگری که در این مقال باید به آن اشاره شود مردم فلسطین و مردم اسرائیل است . آن مقام مسئولی که همچنان او را همراه رئیس جمهور محترم در صفحه تلویزیون شاهدیم آیا همانند چند ماه قبل می گوید « حرفی را که بابت و عنوان مردم اسرائیل زدم ده بار صد بار هزار بار می گویم و به آن افتخار می کنم ! » آیا این خود انحراف در دشمن شناسی نیست آیا به فرموده رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی که فرمود اساسا مردمی به اسم اسرائیل معنی ندارد باز عنوانی به نام مردم اسرائیل را در مقابل مردم به خون غلطیده غزه و مردم مظلوم فلسطین مطرح می کنند آیا این جنایت ها پاسخ آن سخنان از طرف سران جعلی مردم اسرائیل نیست .
مهدی ابویی
منبع : روزنامه جمهوری اسلامی