یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا

کفش مناسب


کفش مناسب
هدف اولیه از پوشیدن کفش حفاظت هز پا و جلوگیری از صدمات آن است . برای این منظور بایستی که کفش کاملا" اندازه و قالب پا باشد و از پوشیدن کفشهای تنگ یا کوچک و بزرگ پرهیز گردد.
یک کفش از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است که هر یک به نوبه خود حائز اهمیت است. قسمت جلوئی کفش که فضای لازم برای حفظ انگشتان را تاءمین میکند و میتواند گرد و یا اصطلاحا" نوک تیز باشد که نوع اخیر فضای کمتری را برای انگشتان تامین میکند و توصیه نمی شود. همچنین فضای اضافی باعث میشود که پا درون آن بلغزد و احیانا" طاول بزند .بهتر است بین نوک بلندترین انگشت پا و نوک کفش یک سانتیمتر فاصله باشد. قسمت میانی یا رویه کفش که میتواند بند دار یا چسبی یا فاقد ایندو و یک تکه باشد. که معمولا" نوع یک تکه آن توانائی کمتری برای تطبیق یافتن با قالب پا را دارد. کف کفش کفش از دو قسمت تخت و پاشنه تشکیل شده است که در جذب نیروی شوک ناشی از راه رفتن بر روی پا موثر است . هر قدر که تخت نرمتر باشد توانائی بیشتری برای جذب شوک دارد. هر قدر که پاشنه بلندتر باشد فشار روی قسمت جتوئی پا و انگشتان بیشتر می شود .
● هنگام خرید کفش به نکات زیر دقت فرمائید :
- چون سایز و قالب هر دو پا ممکن است که مشابه نباشد حتما" در موقع خرید از فروشنده بخواهید که طول و عرض هر پا را جداگانه و در حالت ایستاده ( که وزن روی پا گذاشته باشید) اندازه بگیرد.
- سعی نمائید که این اندازه گیری و خرید را در انتهای روز انجام دهید چون در طول روز و پیاده روی پا ورم می کند و بزرگتر می شود .
- هرگز کفشی را که تنگ است یا قسمتی از پای شما را میزند را به امید اینکه جا باز می کند نخرید .
پای شما ممکن است که فشار بیاورد و کفش را گشادتر نماید ولی این باعث درد و صدمه به پای شما می شود .
- هرگز به صرف سایز کفش آنرا نخرید چون قالب کارخانه ها متفاوت است .
- بهترین انتخاب کفشی است که یک تا دو سانتیمتر پاشنه داشته و قسمت جلوئی آن گرد باشد و بدترین انتخاب کفشی است که بیش از یک اینچ پاشنه داشته و نوک تیز و قالب مثلثی داشته باشد .
محسن موحدی
www.footclinic.ir


همچنین مشاهده کنید