جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

سیندرلا - Cinderella


سیندرلا - Cinderella
سال تولید : ۱۹۵۰
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : والت دیزنی
کارگردان : ویلفرد جکسن، هامیلتن لاسک و کلاید جرونیمی.
فیلمنامه‌نویس : بیل پیت، تد سیرز، هومر برایتمن، کن آندرسن، اردمن په‌نر، وینستن هیبلر، هاری ویوز و جو رینالدی، برمبنای داستانی نوشته شارل‌پرو.
آهنگساز(موسیقی متن) : آلیور والاس و پل اسمیت.
نوع فیلم : رنگی، ۷۵ دقیقه.
صدا : ایلن وودز، ویلیام فیپسن، النور آدلی، رودا ویلیامز، لوسیل بلیس و ورنا فلتن.


نامادی ظالم "سیندرلا" (آدلی) به او اجازه نمی‌دهد در جشن باشکوه قصر پادشاه برای برگزیدن عروس خانواده سلطنتی، شرکت کند. در این‌جا، پری مهربانی (فلتن) بر "سیندرلا" (وودز) ظاهر می‌شود و او را به کمک جادو با ظاهری آراسته به جشن می‌فرستد. پسر پادشاه (فیپس) در دم به "سیندرلا" دل می‌بازد اما او که جادوی ظاهر آراسته‌اش تا نیمه شب قدرت دارد، پیش از آن‌که شاهزادهخ از او خواستگاری کند، می‌گریزد و لنگه‌ای از کفش‌های بلورینش را جا می‌گذارد...
٭ در آخرین دهه ۱۹۸۰ نوار ویدئوئی سیندرلا، کنار بامبی (۱۹۴۰)، در سیاهه پرفروش‌ترین نوارهای ویدئوئی تمام تایخ سینما قرار گرفت. ریشه این محبوبیت ماندگار همان‌قدر که به جذابیت داستان اصلی برمی‌گردد به شخصیت‌های فرعی که دیزنی خلق کرده نیز مربوط است؛ که از آن جمله‌اند "جاک" و "گاس ـ گاس"، دوموش بامزه‌ای که یار "سیندرلا" هستند و "لوسیفر"، گربه شرور نامادری که از "سیندرلا" دل‌خوشی ندارد. موسیقی، رنگ و طراحی مثل همه آثار دیزنی در حد اعلای خود هستند و ترانه "رویا، آرزوئی است که در دل می‌کنی،" به یاد می‌ماند.


همچنین مشاهده کنید