جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

گروه پشتیبانی تشکیل دهید


جستجوی درونی مستلزم زمان طولانی تنهائی است. زمانی که شاید امور را به شیوه‌ئی کاملاً متفاوت از آن‌چه که سابقاً انجام می‌دادید، انجام دهید. چه‌بسا بسیاری از کارهائی را که به انجام خواهید رساند، متفاوت از کارهای آشنایانتان باشند. قطعاً درباره زندگی و قصد و غایت حیات خویش بینش‌ها و مکاشفه‌های تازه خواهید داشت. گاه این امر هیجان‌انگیز است و گاه وحشت‌زا.
گاه نیز چنین به‌نظر می‌رسد که هیچ‌ اتفاقی نمی‌افتد. تماس با افرادی که از این راه آگاهند و این مسیر را طی کرده‌‌اند بسیار نیکوست.
اخیراً چند سالی را در گروهی گذراندم که متعهدانه رشد درون را دنبال می‌کردند. ملاقات هفتگی ما فضائی ایمن در اختیارمان قرار داده بود تا بتوانیم آزادانه درباره تغییرات و دگرگونی‌هائی که در سطح مابعدالطبیعی تجربه می‌کردیم گفتگو کنیم. پیشرفت جمعی ما نه تنها انرژی گروه را تعالی می‌بخشید، بلکه به فرد فرد ما نیز خدمت می‌کرد.
چشم‌ها و حس‌هایتان را بگشائید تا افرادی را که هدف‌ها و علائقی مشابه خودتان دارند ببینید. لزومی ندارد که این افراد آشنایان یا دوستان کنونی‌تان باشند. افرادی که شما را نمی‌شناسند گاه به‌شیوه عینی‌تری می‌توانند وضعیت و پیشرفتان را ارزیابی کنند.
اگر منافع بسیار ناشی از شرکت در گروه کوچکی از افراد را که نسبت به رشد یکدیگر متعهدند تجربه نکرده‌اید، به‌شدت آن را توصیه می‌کنم. به این نکته بیندیشید که این امر تا چه اندازه می‌تواند در رشد درونتان مؤثر باشد. شاید پیشاپیش کشف کرده باشید که ترجیح می‌دهید بیشتر وقتتان را با افرادی بگذرانید که به رشد درونشان سرگرمند.
سرانجام زمانی فرا می‌رسد که گوئی باید تنها به خلأ گام بگذارید. اما تا رسیدن آن لحظه، احاطه خویشتن میان همفکران می‌تواند فضائی برای تحول راستین معنوی بیافریند.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید