یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ / Sunday, 9 December, 2018

قدم های ساده برای افزایش فعالیت و کاهش وزن


قدم های ساده برای افزایش فعالیت و کاهش وزن
این احتمالاً تعجب آور نخواهد بود که افزایش وزن و کاهش فعالیت احتمال خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی را افزایش می دهد و بسیاری از مردم می دانند که یک ورزش منظم ( البته همراه با تغذیه مناسب ) می تواند بر علیه اضافه وزن بجنگد . چیزی که شما ممکن است ندانید اینست که معنی ورزش منظم به درستی چیست ؟ ورزشی را منظم می گوئیم که حدود ۳۰ دقیقه طول کشیده و بیش از ۳ بار در هفته انجام شود و همچنین این ورزش باید به اندازه ای سخت باشدکه تنفس را کمی تند کرده و عرق شما را درآورد . این نوع ورزش بطور قطع مؤثر است . بهر حال فعالیتهای روزانه از قبیل بازی با بچه ها ، انجام کارهای خانه و یا باغبانی نیز نوعی ورزش و تمرین هستند که می توانند در تناسب اندام و کاهش وزن بسیار مؤثر باشند .
● ورزشهای کمک کننده :
برای افرادی که کوشش می کنند تا وزن خود را حفظ نمایند و یا آنرا کاهش دهند فعالیتهای فیزیکی منظم هر چند سنتی مانند قدم زدن و یا نوع شیوه زندگی بسیار مهم است زیرا :
▪ باعث سوختن کالری در بدن می شود .
▪ باعث کاهش تحلیل ماهیچه ها می شود ( که بطور طبیعی با افزایش سن تحلیل می روند.)
▪ ممکن است سرعت سوخت و ساز بدن را بالا ببرد حتی در استراحت
▪ تقریباً با یک کنترل وزن طولانی مدت و موفق همراه است .
چنانچه شما قادر به شرکت کردن و لذت بردن از ورزشهای هوازی مانند قدم زدن دویدن شنا کردن اسکیت و دوچرخه سواری و ... هستید به تمام معنا آنرا درک کرده اید . اما با اضافه وزن پیدا کردن انجام دادن این فعالیتهای منظم دشوارتر می شود . شما ممکن است دریابید که نفستان خیلی سریعتر تند می شود و یا واقعاً لذتی از انجام تمرین نمی برید .
اگر چنین است این ممکن است به شما کمک کند که ابتدا تمرکز کنید روی این مسئله که شما چگونه می توانید با ایجاد تحرک بیشتر در فعالیتهای روزانه کالری بیشتری مصرف کنید . برای مثال :
▪ پارک کردن اتومبیل دور از محل کار و مقصد مورد نظر
▪ باغبانی و انجام دیگر کارهای خانه
▪ جارو کشیدن ، گردگیری و انجام دیگر کارهای خانه
▪ استفاده از پله بجای آسانسور و پیاده روی و قدم زدن بجای استفاده از وسیله حمل و نقل
▪ قدم زدن بعد از ناهار
▪ بازی کردن با بچه ها
هدف فعالیت برای مدت ۳۰ دقیقه روزانه برای بیشتر روزها اگر نه هر روز می باشد . آنرا آسانتر سازید و فراموش نکنید که این مدت ۳۰ دقیقه را می توانید به دوره های کوتاهتر ۸ تا ۱۰ دقیقه ای تقسیم کنید بطور مثال شما می توانید به مدت ۱۰ دقیقه در صبح به وجین کردن و باغبانی و یا چمن زدن بپردازید و حدود ۱۵ دقیقه هنگام ظهر به قدم زدن بپردازید و ۱۰ دقیقه جارو کردن در بعد ازظهر . این عمل مخصوصاً برای افرادی که برنامه خیلی شلوغ کاری دارند بسیار مفید است .
کلید این کار انتخاب فعالیتهائی است که شما لذت می برید یا می توانید به آسانی در جریان کارهای عادی انجام دهید و سپس آنها را بصورت منظم انجام دهید . شما ممکن است دریافته باشید که برنامه ورزشی شما بسیار آسانتر می شود . اگر فعالیتهای متنوعی را در ان بگنجانید .
در بیشتر مواقع فعالیتهای روزانه خود را افزایش می دهید چون از تناسب اندام سود می برید و درمی یابید که باید یک برنامه فعالیتی دیگر به رژیم خود اضافه کنید .
ورزشهای کششی و قدرتی مانند وزنه برداری برنامه ورزشی شما را تکمیل و کامل می کند . افزایش تناسب اندام خوب است حتی اگر شما کاهش وزن هم نداشته باشید . که این به معنای داشتن بنیه بیشتر و خستگی کمتر و حتی فرصتی است برای زندگی طولانی تر .
● کاهش خمودگی
کوتاه کردن زمان تلویزیون دیدن و دیگر حرفه های غیر فعال از نظر تحرکات فیزیکی یکی از تغییرات مهم دیگر است که به بالغین و کودکانی که برای کاهش وزن تلاش می کنند توصیه می شود . یک جدول زمانبندی برای فعالیتهای فیزیکی می تواند به شناسائی زمانهای فعال و غیرفعال بودن کمک کند . لطفاً یک کپی از این جدول تهیه نموده و آنرا روزانه پر نمائید . نتیجه اینکار شما را متعجب خواهد ساخت . این جدول زمانبندی شده به شما کمک می کند تا فرصتهائی را که برای فعالیت در روز دارید پیدا کنید .

منبع : واحد مرکزی خبر

مطالب مرتبط

چه موقع نیاز به مشورت پزشکی دارید؟

چه موقع نیاز به مشورت پزشکی دارید؟
چطور باید متوجه شوید که نیاز به کاهش وزن برای حفظ سلامتی خود دارید. برای پاسخ به این سوأل استفاده از دو شاخص به شما کمک می کند.
▪ شاخص توده بدنی یا BMI :
BMI بین ۲۵-۲۰ نشان می دهد شما وزن مناسب برای قد خود دارید و چربی اضافه که سلامتی شما را تهدید کند ندارید. اماBMI بین۳۰- ۲۵ نشان می دهد که شما دچار اضافه وزن بوده وBMI بالای ۳۰ نشان دهنده چاقی شما است که در این موارد باید برای کاهش وزن و تأمین سلامتی خود با پزشک خود مشورت کنید.
▪ اندازه دور کمر
افرادی که چربی را بیشتر بدور کمر خود ذخیره می کنند( بالا تنه) بعنوان افراد « سیب شکل» و آنهائی که چربی را بیشتر در پائین تنه خود (باسن، رانها و لگن) ذخیره می کنند بعنوان افراد گلابی شکل معروف می باشند. بیاد داشته باشید از نظر سلامتی بهتر است شما به شکل گلابی باشید تا سیب. چاقی سیب شکل بیشتر در مردان و نوع گلابی شکل آن بیشتر در زنان دیده می شود و برای همین است که در وزن برابر زن و مرد، زنها کمتر دچار عوارض چاقی می شوند زیرا چاقی آنها بیشتر مربوط به پائین تنه می باشد. چاقی سیب شکل باعث تجمع چربی بدور ارگانهای شکمی مثل روده ها می شود که خطر بالاتری برای ایجاد مشکلات وخیم سلامت در فرد ایجاد میکند. بیاد داشته باشید که حداکثر دور کمر برای مردان۱۰۰ cm و زنان cm۵/۸۷ می باشد و اگر دور کمر شما از این مقادیر بالاتر است ( که نشان دهنده چاقی سیبی شکل خطر ناک است) باید به پزشک برای کاهش وزن مراجعه کنید.
هنگام مراجعه به پزشک برای توضیح مشکل چاقی خود صادق باشید. مقادیر غذائی که
می خوربد، میان وعده ها، نوع غذاها … همگی را بدرستی و دقت بیان کنید. همچنین اگر مشکلات دیگری دارید که بنظر به چاقی مربوط می شوند مثل پرفشاری خون، کلسترول بالا، دیابت و یا التهاب مفاصل و … آنها را نیز به پزشک خود اطلاع دهید و بدانید که با کاهش وزن قسمت مهمی از مشکلات بالا نیز رفع خواهد شد.
▪ غربالگری و تشخیص
پزشک شما می تواند تعیین کند که آیا شما نیاز به کاهش وزن دارید و یا نه، اگر نیاز دارید،به چه مقدار باید وزن خود را کاهش دهید. علاوه برBMI و دور کمر و اندازه گیری آنها، پزشک تاریخچه پزشکی شما را بررسی خواهد کرد و از مسائلی مثل کشیدن سیگار، مصرف الکل و یا سطح استرس در زندگی شما سوألاتی خواهد کرد زیرا این مسائل می توانند خطر و عوارض چاقی را افزایش دهند.
همچنین پزشک باید ارزیابی کاملی از وضعیت سلامت فعلی شما داشته باشد. ممکن است شما همزمان مشکلی داشته باشید که همراه با کاهش وزن باید به آن نیز توجه کافی شود.
▪ عوارض
براستی عوارض چاقی چیست؟ کاهش وزن با تمام مرارتها و سختی های آن چه منافعی دارد. در زیر به بعضی از عوارض مهم چاقی اشاره می شود.

http://۲۵۸۰۴۱۴.blogfa.com/cat-۲.aspx

وبگردی
حاشیه تازه برای سید احمد خمینی / تصویر
حاشیه تازه برای سید احمد خمینی / تصویر - سید احمد خمینی، نتیجه امام خمینی که چند هفته پیش با ازدواجش خبرساز شده بود، بار دیگر با انتشار عکسی از او و همسرش در حین سوارکاری حساسیت نسبت به خود را برانگیخته است و باعث تحریک مخاطبان و کاربران در فضای مجازی شده است.
رفتار عجیب دو نفر از همراهان رئیس جمهور در زمان سخنرانی!
رفتار عجیب دو نفر از همراهان رئیس جمهور در زمان سخنرانی! - دو نفر از کسانی که همراه رئیس جمهور در سمنان حضور داشتند در هنگام سخنرانی روحانی رفتار غیر معمولی از خود نشان میدادند.
اظهارات جنجالی دو بازیگر زن درمورد فساد شدید در سینما
اظهارات جنجالی دو بازیگر زن درمورد فساد شدید در سینما - ظهارات جنجالی لیلا بوشهری و شقایق دلشاد درباره فساد در سینما: چرا دایرکت میدم فالو نمیکنید؟ ساعت یک شب چرا باید زوایای صورت منو ببینن؟
بخشی دیده نشده از رفتار سخیف مجری تلویزیون با فراستی!
بخشی دیده نشده از رفتار سخیف مجری تلویزیون با فراستی! - بخشی دیگر از برنامه «من و شما» با حضور مسعود فراستی و برخورد توهین آمیز مجری رسانه ملی را می بینید که در رسانه ها باز نشر نشد.
خلاصه داستان و بازیگران سریال بانوی عمارت +تصاویر
خلاصه داستان و بازیگران سریال بانوی عمارت +تصاویر - مریم مومن متولد دهه 70 می باشد و حضورش در بانوی عمارت اولین تجربه بازیگری است و به واسطه این سریال وارد دنیای بازیگری شده است . او در کلاس های تئاتر فعالیت داشته است .
شهردار سابق سلامت و مشغول زندگی جدید است !
شهردار سابق سلامت و مشغول زندگی جدید است ! - پس از اولین گفت وگوی رسمی میترا استاد (نجفی) و تایید ازدواجش با محمدعلی نجفی، حالا شهردار سابق، در نخستین واکنش به جنجال ها، عکس تازه ای از خود و میترا استاد در اینستاگرامش منتشر کرده است.
تصاویری از لحظه ربوده شدن مرزبانان ایرانی در مرز میرجاوه
تصاویری از لحظه ربوده شدن مرزبانان ایرانی در مرز میرجاوه - گروه تروریستی جیش العدل نخستین تصاویر از حمله به پاسگاه مرزی در میرجاوه ۱۴ مهر امسال را منتشر کرد؛
روایتی دردآور از تن‌فروشی زنان در خیابان‌های تهران
روایتی دردآور از تن‌فروشی زنان در خیابان‌های تهران - سه نفر کنار هم حوالی میدان مادر ایستاده‌اند. زنی قد بلند که موهایش زمینه نسکافه‌ای دارد به هر ماشینی که بلندتر بوق می‌زند نزدیک می‌شود و قیمت را آرام و به سرعت بیان می‌کند. او می‌گوید: «... صد هزار تومان، تو ماشین ۷۰ هزار تومان، گروپ ۳۰۰ هزار تومان و جا هم داریم»، جملات کوتاه و بی‌تفاوت بیان می‌شود. جلوتر دختر کم سن و سالی که شاید ۱۶ سال هم نداشته باشد، ایستاده و از سرما نوک بینی‌اش قرمز شده است، با…
چالش جدید با نام «نوه آیت‌ا... یزدی»!
چالش جدید با نام «نوه آیت‌ا... یزدی»! - روز پنجشنبه تصویری در فضای مجازی منتشر شد که قابل تامل بود. زهرا تخشید نوه آیت‌ا... یزدی است که با انتشار تصویری که از دانشگاهش در نیویورک منتشر کرده بود، نوشت: «عکسی که دیروز عصر از دانشگاهم گرفتم با چراغ‌های همیشه روشنش».