یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 12 May, 2024
مجله ویستا

نینجوتسو


نینجوتسو
در لغت به معنای هنر حركت پنهان میباشد. نین به مفهوم بردباری و تحمل است اما دلالت بر استقامت یا ملایمت نیز دارد. جوتسو نیز به معنای هنر میباشد.
وسیله ای برای دفاع از خویشتن و رسیدن به مهارتهای ویژه رزمی برای غلبه بر دشمن و نوعی باور كردن درون آدمی كه آمیخته با طبیعت است
پیروان این مسلك را نینجا مینامیدند. نینجا ها كه در هنرهای رزمی استاد بودند, قادر بودند تا در مواقع خطر خود را به اشكال طبیعی و غیر طبیعی در آورند تا از دام دشمن بگریزند.
نین جوتسو قبل از ورود به ژاپن فوشو نام داشت كه به معنی هنر سیاه چینی بود, كه توسط آنها بسیار و به تدریج توسعه یافت و به هنر رزمی زیبا, سریع و منعطفی مبدل شد.
● پنج تمرین مختلف ویژگی این هنر را مشخص میكردند
۱) تعادل
۲) چابكی
۳) قدرت
۴) استقامت
۵) مهارت های ویژه
● قدرت نینجا
طریقت هنرهای رزمی در جنگیدن و مبارزه كردن خلاصه نمیشود, بلكه به مفهومی بالاتر, یعنی حیات و زندگی و نوعی تعادل و تداخل بین آگاهی فردی و آگاهی كیهانی,اشاره دارد. آنهایی كه شدیدا به منیت و هوای نفسانی چسبیده اند,نمیتوانند با نیروی موجود در كائنات ارتباط برقرار كنند. برای رسیدن به كمال, هنرجو بایستی از دام خودپرستی و خود فریبی رها شود
قدرت نینجا با بكارگیری ۵ عنصر نمایان میشود. این ۵ عنصر در پیكر كائنات متجلی است و در تمامی ذرات هستی متبلور میباشد. جالبتر اینكه این عناصر در بدن انسان به صورت ناخالص وجود دارد و انسان با تنظیم انرژیهای فیزیكی و درونی و پاكسازی عناصر, میتواند نیروی مافوق تصور بشر در وجود خود بپروراند و آنرا به كمال برساند.
منبع : سازمان آموزش و پرورش خراسان