دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ / Monday, 10 December, 2018

بهترین زمان صرف صبحانه


بهترین زمان صرف صبحانه
نه! هیچ گریزی از خوردن صبحانه نیست نه نمی توان آن را نخورد و نه می توان صبحانه و ناهار را یكجا صرف نمود، متخصصان می گویند بهترین زمان صرف صبحانه بین ساعات شش تا هشت صبح است كه دستگاه گوارشی و دستگاه ادراری از مواد زائد روز و شب گذشته پاك شده است.
به باور متخصصان به منظور پاك شدن دستگاه ادراری از مواد زائد شب و روز گذشته توصیه می شود كه در فاصله زمانی سه تا پنج بامداد، یك لیوان آب آشامیدنی نوشیده شود. (این عمل ممكن برای شروع كمی دشوار به نظر بیاید!)
همچنین بی اشتهایی به ساعت صبحانه و مقدار ناهار روز قبل و نیز مقدار و نوع غذای شب قبل و عواملی مانند دیر خوابیدن، زود بیدار شدن و فاصله زمانی كم میان بیدار شدن و خروج از منزل بستگی دارد.
متخصصان تغذیه معتقدند، علت تمایل نداشتن به خوردن صبحانه در افراد و خانواده های مختلف، كاملا متفاوت است و توصیه یك نسخه یكسان برای تمام افراد درست به نظر نمی رسد. هر فرد و یا خانواده باید عوامل یاد شده را بررسی كنند تا عامل عدم میل به خوردن صبحانه را شناسایی و به رفع آن اقدام كنند چرا كه وادار كردن افراد به غذا خوردن از نظر روانی و فیزیولوژیكی عمل صحیحی نیست.

منبع : روزنامه جوان

مطالب مرتبط

پانزده ماده غذایی که مادران باید هر هفته میل کنند

پانزده ماده غذایی که مادران باید هر هفته میل کنند
•خانمها به ویژه آنهایی كه در دو سال گذشته زایمان داشته اند، در خطر كاهش میزان آهن هستند كه می تواند سبب بروز كم خونی شود. گوشت قرمز منبع مناسبی از آهن است كه به راحتی توسط
بدن جذب می شود.
این نكات پیشنهادی، انرژی تان را تقویت، از ابتلا به بیماریها پیشگیری، و به شما كمك می كند احساس و نیز ظاهری جوانتر داشته باشید.
۱- شیر: فقط یك لیوان شیر كم چرب، یك سوم نیاز روزانه شما به كلسیم را (كه برای داشتن استخوانهایی قوی و دندانهایی سالم لازم است) تأمین می كند. رژیم غذایی سرشار از كلسیم و مواد لبنی، خطر ابتلا به سرطان سینه و سرطان كولون را بسیار كاهش می دهد. شیر منبع ارزشمندی برای ویتامین های A و D است.
۲- كلم بروكلی: حاوی ویتامین های A و C، بتا كاروتن و فیبر است كه می تواند خطر بیماریهای قلبی و بعضی از انواع سرطان را كاهش دهد. كلم بروكلی را خام یا آب پز مصرف كنید.
۳- موز: حدود یكصد كالری دارد و منبع بسیار غنی فیبر و ویتامین های B۶ و C است. همچنین، سرشار از پتاسیم است. پتاسیم یك ماده معدنی است كه فشار خون را تنظیم می كند و برای كاركرد صحیح ماهیچه ها ضروری است. پس از چند ساعت كار و خستگی (وقتی سطح پتاسیم به كمترین میزان خود می رسد) موز را به صورت مخلوط با شیر یا مواد نشاسته ای مصرف كنید و تمام روز انرژی داشته باشید.
۴- آب پرتقال: منبع سرشار از ویتامین C است. فقط یك لیوان آب پرتقال ۱۲۰درصد از نیاز روزانه شما را تأمین می كند. همچنین، حاوی فلوت و پتاسیم نیز هست.
۵- سالاد: جمع كردن تعداد زیادی از سبزیجاتِ سبز به همراه گوجه فرنگی، هویج و خیار هوشمندانه ترین راه وارد كردن سبزیجات به رژیم غذایی روزانه است. تحقیقات نشان داده است مصرف دست كم سه وعده سبزیجات در روز به كاهش خطر ابتلا به سرطان، بیماریهای قلبی و دیابت كمك شایانی می كند.
۶- كره بادام زمینی: كره بادام زمینی سرشار از پروتئین، فیبر، آهن و ویتامین E است. همچنین حاوی چربی مفید است كه می تواند كلسترول را نیز پایین بیاورد. كره بادام زمینی روی نان گندم با یك لیوان شیر كم چرب غذای كاملی است.
۷- سیب زمینی: در تمام طول سال قابل دسترس است و نباید مصرف آن را فقط به صورت سرخ كرده و در تعطیلات تجویز كرد. سیب زمینی منبع عالی پتاسیم، فیبر، ویتامین C، و آنتی اكسیدانهای ضد سرطان مانند بتا كاروتن است.
۸- ماهی سالمون: این ماهی حاوی اسیدهای چرب اومگا ۳ است كه سطح كلسترول مضر را پایین می آورد. مصرف یك یا دو بار در هفته از این ماهی، خطر بیماریهای قلبی را كاهش می دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می كند. كسانی كه بیش از هفته ای یكبار ماهی مصرف می كنند كمتر از كسانی كه به ندرت ماهی می خورند دچار افسردگی می شوند.
۹- مواد نشاسته ای: مخلوطی از مواد نشاسته ای گوناگون می تواند ده نوع ویتامین و مواد معدنی را تأمین كند، و نیز دارای كربوهیدراتهای كمپلكس (برای تأمین انرژی) و فیبر است.
۱۰- گوشت قرمز: خانمها به ویژه آنهایی كه در دو سال گذشته زایمان داشته اند، در خطر كاهش میزان آهن هستند كه می تواند سبب بروز كم خونی شود. گوشت قرمز منبع مناسبی از آهن است كه به راحتی توسط بدن جذب می شود. روزانه بیشتر از یك كف دست از گوشت قرمز استفاده نكنید.
۱۱- ماست: منبع كلسیم و تقویت كننده استخوانها است. ماستهای كم چرب یا بدون چربی دارای پروتئین و پتاسیم نیز می باشند. ماست ساده را انتخاب كنید زیرا ماست های دارای طعم های مختلف اغلب از قند بالایی برخوردارند.
۱۲- تخم مرغ: حاوی پروتئینی است كه مادران برای ساخت و ترمیم ماهیچه های آسیب دیده به آن احتیاج دارند. تخم مرغ همچنین دارای ویتامین D است كه به بدن كمك می كند كلسیم را به خوبی جذب نماید. به علت وجود كلسترول در زرده تخم مرغ بهتر است روزانه بیش از یك عدد مصرف نشود.
۱۳- سوپ سبزیجات: سوپهای حاوی سبزیجاتی مانند هویج، سیب زمینی و پیاز سرشار از ویتامینها و مواد معدنی هستند. از آنجا كه مقدار زیادی آب نیز در این نوع غذا وجود دارد، فیبر بیشتری به بدن می رساند و كالری نسبتاً كمتری نیز دارد.
۱۴- سُس گوجه فرنگی: یك آنتی اكسیدانت بسیار قوی است كه از احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی جلوگیری می كند. سُس های شیشه ای دارای فیبر و ویتامینهای A و C هستند. درصورتی كه سس گوجه فرنگی را در تابهٔ آهنی گرم كنید، آهن آن تقویت می شود.
۱۵- لوبیا: انواع لوبیای كنسرو شده یا خشك منبعی غنی از پروتئین كم چربی، آهن و فیبر هستند كه به كاهش سطح كلسترول خون كمك می كنند. با اضافه كردن مقداری لوبیا به هر نوع سوپ یا سالاد می توانید آن را به غذایی غنی تر و سالم تر تبدیل كنید. از آنجا كه سدیم لوبیای كنسرو شده زیاد است، قبل از مصرف آن را در آب سرد بخیسانید یا لوبیای بدون نمك را انتخاب كنید.

وبگردی
تیپ پسر الهام و فاطمه رجبی در آلمان!
تیپ پسر الهام و فاطمه رجبی در آلمان! - «شباهت عجیب علی الهام استاد هوا فضا در دانشگاهی در آلمان به غلامحسین الهام معاون رئیس جمهور سابق!
شبهای داغ مدیترانه !
شبهای داغ مدیترانه ! - «حسن کردمیهن» متهم آمریت حمله به سفارت عربستان به تازگی در کرج، مرکز استان البرز، رستوران راه انداخته است.
حاشیه تازه برای سید احمد خمینی / تصویر
حاشیه تازه برای سید احمد خمینی / تصویر - سید احمد خمینی، نتیجه امام خمینی که چند هفته پیش با ازدواجش خبرساز شده بود، بار دیگر با انتشار عکسی از او و همسرش در حین سوارکاری حساسیت نسبت به خود را برانگیخته است و باعث تحریک مخاطبان و کاربران در فضای مجازی شده است.
رفتار عجیب دو نفر از همراهان رئیس جمهور در زمان سخنرانی!
رفتار عجیب دو نفر از همراهان رئیس جمهور در زمان سخنرانی! - دو نفر از کسانی که همراه رئیس جمهور در سمنان حضور داشتند در هنگام سخنرانی روحانی رفتار غیر معمولی از خود نشان میدادند.
اظهارات جنجالی دو بازیگر زن درمورد فساد شدید در سینما
اظهارات جنجالی دو بازیگر زن درمورد فساد شدید در سینما - ظهارات جنجالی لیلا بوشهری و شقایق دلشاد درباره فساد در سینما: چرا دایرکت میدم فالو نمیکنید؟ ساعت یک شب چرا باید زوایای صورت منو ببینن؟
بخشی دیده نشده از رفتار سخیف مجری تلویزیون با فراستی!
بخشی دیده نشده از رفتار سخیف مجری تلویزیون با فراستی! - بخشی دیگر از برنامه «من و شما» با حضور مسعود فراستی و برخورد توهین آمیز مجری رسانه ملی را می بینید که در رسانه ها باز نشر نشد.
خلاصه داستان و بازیگران سریال بانوی عمارت +تصاویر
خلاصه داستان و بازیگران سریال بانوی عمارت +تصاویر - مریم مومن متولد دهه 70 می باشد و حضورش در بانوی عمارت اولین تجربه بازیگری است و به واسطه این سریال وارد دنیای بازیگری شده است . او در کلاس های تئاتر فعالیت داشته است .
شهردار سابق سلامت و مشغول زندگی جدید است !
شهردار سابق سلامت و مشغول زندگی جدید است ! - پس از اولین گفت وگوی رسمی میترا استاد (نجفی) و تایید ازدواجش با محمدعلی نجفی، حالا شهردار سابق، در نخستین واکنش به جنجال ها، عکس تازه ای از خود و میترا استاد در اینستاگرامش منتشر کرده است.
تصاویری از لحظه ربوده شدن مرزبانان ایرانی در مرز میرجاوه
تصاویری از لحظه ربوده شدن مرزبانان ایرانی در مرز میرجاوه - گروه تروریستی جیش العدل نخستین تصاویر از حمله به پاسگاه مرزی در میرجاوه ۱۴ مهر امسال را منتشر کرد؛
روایتی دردآور از تن‌فروشی زنان در خیابان‌های تهران
روایتی دردآور از تن‌فروشی زنان در خیابان‌های تهران - سه نفر کنار هم حوالی میدان مادر ایستاده‌اند. زنی قد بلند که موهایش زمینه نسکافه‌ای دارد به هر ماشینی که بلندتر بوق می‌زند نزدیک می‌شود و قیمت را آرام و به سرعت بیان می‌کند. او می‌گوید: «... صد هزار تومان، تو ماشین ۷۰ هزار تومان، گروپ ۳۰۰ هزار تومان و جا هم داریم»، جملات کوتاه و بی‌تفاوت بیان می‌شود. جلوتر دختر کم سن و سالی که شاید ۱۶ سال هم نداشته باشد، ایستاده و از سرما نوک بینی‌اش قرمز شده است، با…
چالش جدید با نام «نوه آیت‌ا... یزدی»!
چالش جدید با نام «نوه آیت‌ا... یزدی»! - روز پنجشنبه تصویری در فضای مجازی منتشر شد که قابل تامل بود. زهرا تخشید نوه آیت‌ا... یزدی است که با انتشار تصویری که از دانشگاهش در نیویورک منتشر کرده بود، نوشت: «عکسی که دیروز عصر از دانشگاهم گرفتم با چراغ‌های همیشه روشنش».