جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

گران‌ترین خانه‌های دنیا


گران‌ترین خانه‌های دنیا
● آب دوان كورت
این عمارت با قیمت ۱۳۹میلیون دلار در «ویندلزهام» در كشور انگلستان واقع است. این خانه در دو سال متوالی گران قیمت‌ترین خانه دنیا لقب گرفته است و هیچ شكی در آن نیست. دور تا دور این عمارت خالی از سكنه، ۱۰۳ اتاق و پنج استخر قرار دارد و دارای یك سالن پنجاه نفره سینما است. در ساخت كف كتابخانه این قصر از پنجاه قیراط طلا استفاده شده است و راهروهای آن پوشیده از مرمر سرخ است. این عمارت دارای زمین اسكواش، سالن بولینگ و زمین تنیس اختصاصی است. كسی كه در این خانه زندگی كند احتیاجی به خروج از آن ندارد، مگر اینكه بخواهد با ملكه انگلستان كه در همسایگی او زندگی می‌كند ملاقات كند.
● استاروود استیت
قیمت این خانه ۱۳۵میلیون دلار است و در «كلورادو» واقع است. این خانه دارای سیستم امنیتی مرتبط با CIA است و دارای استخر و جكوزی مسقف است كه سقف آن به گونه‌ای نورپردازی شده است كه شخص شناگر فكر می‌كند، زیر آسمان پرستاره است. این خانه دارای پاسیوی روباز، زمین تنیس، اتاق بیلیارد با سالن ورزش با تجهیزات كامل، اتاق تلویزیون و كتابخانه مجهز به پروژكتور و پرده سینما، اتوشویی، پانزده اتاق خواب، شانزده حمام، اسطبل، چندین ساختمان كوچك‌تر و اتاق‌های مهمانان است. صاحب این خانه شاهزاده بندر بن سلطان بن عبدالعزیز سفیر سابق عربستان در آمریكا است.
● عمارت دولامیتای
این عمارت با قیمت ۱۲۵میلیون دلار در ساحلی از درختان نخل واقع است و سومین خانه گران دنیا محسوب می‌شود و در فلوریدا قرار دارد. صاحب خوشبخت این خانه «دونالد ترامپ» است كه این عمارت هشتادهزار فوت مربعی ساحلی را در سال ۲۰۰۴ و در یك حراجی از یك مقام دولتی به قیمت ۲۵/۴۱میلیون دلار خرید. این عمارت دارای سالن اجتماعات، گالری و هنرهای زیبا و استخر شنایی به طول صد فوت است.
● واتر فرانت استیت
قیمت این خانه صدمیلیون دلار است. این خانه در تركیه و در شهر استانبول درست كنار تنگه بسفر واقع است. واترفرانت استیت در سی‌هزار فوت مربع زمین ساخته شده است و فضای مسكونی آن با وجود ۶۴ اتاق كاملا بزرگ است. این خانه دارای مجسمه‌ها، گچبری‌‌های مطلا و چلچراغ‌های كریستال است. واترفرانت استیت یك اسكله اختصاصی منحصربه‌فرد نیز دارد.
● عمارت تاپ رك
در حال حاضر از گران‌ترین خانه لندن و انگلستان محسوب می‌شود و ارزش آن ۹۲میلیون دلار تخمین زده شده است. این خانه برای یك كارخانه‌دار به نام «هالیس تاپ رك» كه از اهالی تركیه بود، ساخته شد و زمین آن ۲۸هزار فوت مربع است. این قصر نئوكلاسیك دارای پاركینگ زیرزمینی، پلكان مارپیچ بزرگ و شیك، چهار آشپزخانه و یك سالن بزرگ هشتاد فوتی است. این خانه دارای یك مركز تفریحی اختصاصی، استخر شنا، حمام عمومی و سونا و هشت‌هزار فوت زمین مرتع است. چندین آپارتمان نیز برای سكنی گزیدن مهمانان و خدمه در نظر گرفته شده است.
منبع : روزنامه دنیای اقتصاد


همچنین مشاهده کنید