شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

زنان مجبورند بیشتر حرف بزنند!!!!


زنان مجبورند بیشتر حرف بزنند!!!!
این حرف كه زنان زیاد حرف می‌زنند ـ هرچند بسیاری مواقع در هنگام عصبانیت زده می‌شود ـ اما كاملاً صحیح است و محققان مهر تأیید علمی بر روی آن گذاشته‌اند. آن هم نه به علت دشمنی با زنان، بلكه به این علت كه آن قسمت از مغز كه برای صحبت كردن مورد استفاده قرار می‌گیرد در زنان ۲۰ تا ۳۰درصد وسیع‌تر از مردان است و به همین دلیل زنان در امتحانات شفاهی، حافظه شفاهی و مهارت‌های حركتی ظریف‌ بهتر از مردان عمل می‌كنند.
مردان از این قسمت بیشتر برای حل مسائل زبان‌شناسی استفاده می‌كنند. نكته جالب این‌كه زنان می‌توانند به طور همزمان از هر دو نیمكره مغزشان استفاده كنند و به همین علت در زمان صحبت كردن به مراكز عاطفی هم دست پیدا می‌كنند، برقراری در ارتباط عاطفی موفق‌تر هستند و مددكاران اجتماعی، مشاوران، آموزگاران و پرستاران موفق‌تری به شمار می‌آیند. در ضمن زنان وقتی می خواهند سر صحبت را با اطرافیانش باز كنند از موضوعات پراكنده ای آغاز می كنند و مردان سریع بر سر اصل مطلب می روند واین مورد یكی از دلایل اصلی پر حرفی خانم‌ها است كه واضح‌ترین نمود آن هنگام خداحافظی دیده می شود. اصولا درپایان مهمانی‌ها، خانم‌ها یك ربع بیشتر وقت می خواهند تا به گروه آقایانی برسد كه دم در به انتظار آنها نشسته اند.
نكته دیگر كه باعث می شود به زنان تهمت پر حرفی داده شود تفاوت نگاه زنان به صحبت كردن است. مردان هدفشان از صحبت كردن تبادل اطلاعات با دیگران است در حالیكه برای زنان صحبت كردن راهی برای بیان احساسات است.لپ كلام هم اینكه مردان حرف زدن را برای حرف زدن می خواهند و زنان برای ابراز احساسات و علایق. پس اگر از دریچه دیگری نگاه كنیم، می‌بینیم زنان مجبور هستند بیشتر از مردان حرف بزنند چون توانش را دارند.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید