جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

چه چیز باعث تاول میشود؟


چه چیز باعث تاول میشود؟
اگر به چیز خیلی داغی دست بزنید طولی نمی کشد که یک برآمدگی حباب مانندی محتوی مایعی بیرنگ در زیر پوست دست شما پیدا میشود . اسم این برآمدگی تاول است . بعضی اوقات هم این تاول در اثر یک کفش تنگ که به پاشنه یا انگشت پا فشار بیاورد تولید می گردد د همچنین اگر با ابزاری که عادت ندارید مدتی کار کنید ، در آن قسمت از دستتان که با ابزار تماس داشته و فشار آورده ممکن است یک تاول ایجاد شود.
مــــــــایع داخل تاول لنف « لمف » یا خون آبکی و بی رنگ نامیده میشود د این مایع لنف به آرامی در همه جای بدن شما در داخل و خارج کوچکترین سلولها در جریان است . وقتی جایی از بدن شما آسیب ببیند ، این مایع لنف برای نجات آن قسمت می آید .
سپس این مایع بطرف خارج جریان پیدا کرده و مثل یک پوشش محافظ قسمت سوخته یا سائیده شده را می پوشاند. این مایع وقتی خشک شد به ژلاتین میماند د اگر میکربهائی در ناحیه آسیب دیده وجود داشته باشد لنف آنها را از بین می برد .
در واقـــــع تاول یک نوع بانداژ است که از بیرونی ترین لایه پوست شما و تعدادی مایع لنف التیام دهنده زیر آن تشکیل شده است . پس باید آنرا بحال خود بگذارید و از ترکاندن آن خودداری کنید .
منبع : سایت پارس پلانت


همچنین مشاهده کنید