جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

میگو پلو


میگو پلو
● مواد لازم:
▪ ٢٥٠ گرم میگو
▪ ٢٥٠ گرم کشمش
▪ ٣.٥ لیوان برنج
▪ ١ عدد پیاز
▪ ٥٠ گرم مغز گردو
▪ مقداری زعفران
▪ مقداری روغن
● ظروف و وسایل لازم:
یک قابلمه تقریبا ٦ تا ٧ لیتری، یک ماهی تابه
● طرز تهیه:
میگو را من پوست کنده می خرم در نتیجه آماده استفاده هستند در غیر این صورت باید میگو را قبلا پوست بکنید و آماده کنید (مقدار داده شده بدون پوست ۲۵۰ گرم باید باشد).
پیاز را خورد و با مقداری روغن سرخ می‌کنیم وقتی پیاز سرخ شد اول میگو را به آن می‌افزایم و آن را به مدت کوتاهی همراه پیازداغ تفت می‌دهیم تا آب آن تبخیر شود حالا کشمش را به آن بیفزاید و روی حرارت کم یکی دو چرخ بدهید زیاد نباید روی آتش بماند در غیر اینصورت تلخ می‌شود بعد هم گردوهای خورد شده را به آن می‌افزایید و یکی دو چرخ می‌دهید در آخر هم کمی زعفران می‌زنید حالا آنرا از روی آتش بردارید و بگذارید کنار برای بعد.
قابلمه را آب کنید بگذارید آب جوش بیاید و برنج را که از قبل گذاشته ایم خیس بخورد در آن می‌ریزیم و می‌جوشانیم تا برنج پخته شود دقت کنید زیاد از حد برنج نباید بجوشد در غیر اینصورت دانه های برنج به هم خواهد چسبید (برنج باید همانگونه که برای چلو تهیه می‌کنید درست کنید) حالا برنج را در آب کش بریزید و با آب سرد آن را آبکش کنید.
مقداری روغن ته قابلمه بریزید بگذارید روی آتش بعد مقداری از برنج را ته قابلمه بریزید و بقیه برنج و مواد داخل ماهی تابه را با هم مخلوط کنید و داخل قابلمه بریزد به صورتی که میگو و کشمش‌ها ته قابلمه نباشد. سر قابلمه پلو را با دم‌کش بپوشانید و بگذارید حدود ۴۵ دقیقه روی آتش ملایم پلو دم بکشد.
منبع : چنچنه


همچنین مشاهده کنید