شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

صبحانه در هتل اوسون


صبحانه در هتل اوسون
جمعه چهاردهم مرداد ماه ساعت شش و نیم صبح پای کوه یعنی میدان سربند بودیم. برخلاف معمول همه دوستان به موقع رسیدند اما اینبار مشکلی بنام پیدا کردن جای پارک نگذاشت تا حرکت را به موقع شروع کنیم. قرار بر این بود که به هتل اوسون برویم صبحانه ای بخوریم و برگردیم. متاسفانه قسمت های اول مسیر از میدان سربند آنقدر شلوغ و حتی آلوده بود که تصمیم گرفتیم قسمتی از راه را با تله سی ایج برویم. از رادیو و تلویزیون شنیده بودیم که زباله ها را همه شب از ساعت ۲۱:۰۰ شروع به جمع آوری می کنند اما شاهد بودیم که یک ماشین زباله جمع کن شهرداری با موتور روشن آنجا ایستاده و در حال انجام وظیفه است و به ناچار بوی زباله های محیط را با بوی دود گازوئیل مخلوط می کند و به خورد جمعیتی که به خیال خود برای تنفس هوای پاک به کوه آمده اند می دهد.
به سمت تله سی ایج رفتیم، نظم خاصی بر نحوه سوار شدن حاکم نبود. چرا نمی دانم؟ شما می باید صف مردم منتظر آسانسور را بصورت در جهت مخالف رد می کردید، بلیط می خردید و سپس می رفتید ته صف، خیلی عجیب بود! حتی برخی از نوجوانانی که به ظاهر از مسئولین انتظامی محوطه بودند به جای مرتب کردن صف و نظم بخشیدن به وضعیت آنجا، مشغول کارهای دیگری بودند و برایشان خیلی مهم نبود که آنجا منظم باشد.
به هر حال حدود ساعت ۷:۱۵ از بالای تله سی ایج حرکت کردیم و ساعت ۹:۳۰ به هتل رسیدیم. باید اعتراف کرد که وجود چنین هتلی با این امکاناتی در چنین مکانی بسیار غنیمت است. شما علاوه بر آنکه می توانید از صبحانه، ناها و شام بسیار خوب این هتل استفاده کنید، در صورت لزوم امکان اجاره اطاق های بسیار مناسب برای گذران یکی دو شب را هم خواهید داشت. اطاقها علاوه بر تخت شامل حمام و دستشویی و اغلب یک بالاکن کوچک نیز هستند. خوردن یک صبحانه شامل نان، پنیر، مربا، املت و سه عدد چای برای هر نفر چیزی حدود ۲۰۰۰ تومان شد و نه بیشتر.
پس از صرف صبحانه و کمی استراحت ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه حرکت به سمت پایین را آغاز کردیم و هنگامی که به تله سی ایج رسیدیم متوجه شدیم که دستگاه خراب است! به ناچار از مسیری که علاقه ای به گذر از آن نداشتیم عبور کردیم و یقین حاصل کردیم که انتخاب استفاده از تله سی ایج در مسیر رفت صبح کاملا" صحیح بوده، چرا که مشاهده کردیم جمعیت انبوهی که در مسیرهای پایینی کوه در رفت و آمد هستند هیچگونه رحمی به محیط زیست نمی کنند و پس از مصرف غذاهایی که اغلب به همراه خود به کوه می آورند، زباله های آنها را به اطراف یا درون آب می اندازند.
منبع : بهترین های ایران


همچنین مشاهده کنید