شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا

مدل های ایران خودرو (Iran khodro)


مدل های ایران خودرو (Iran khodro)
● ۲۰۶ - تیپ ۶
پژو - ۲۰۶ تیپ ۶ (۶ Peugeot ۲۰۶ Type ) قویترین و از لحاظ امکانات و تجهیزات استاندارد بالاترین خودرو در میان تیپ های ۲۰۶ است. از پیشرانه ۴ سیلندر ۱‎/۶ لیتری که ۱۱۰ اسب بخار نیرو تولید می کند بهره می برد (مانند تیپ ۵) و تفاوت عمده آن با تیپ ۵ در نوع گیربکس آنها می باشد، به طوریکه در پژو - ۲۰۶ تیپ ۶ (۶ Peugeot ۲۰۶ Type ) شما قادر خواهید بود علاوه بر تعویض دنده به صورت خودکار،به طور دستی هم اقدام به تعویض دنده نمایید. پژو - ۲۰۶ تیپ ۶ (۶ Peugeot ۲۰۶ Type ) در هر چهار چرخ خود مجهز به ترمز دیسکی با سیستم ABS می باشد.
● ۲۰۶ - اس دی
پژو ۲۰۶ - اس دی (Peugeot ۲۰۶ SD) خودرویی است چهار در صندوق دار (Sedan) که با تغییراتی روی پژو ۲۰۶ تبدیل به مدل صندوقدار گشته است.
از موتوری ۴ سیلندر خطی (Line) به حجم ۱‎/۶ لیتر استفاده کرده که قدرتی معادل ۱۱۰ اسب بخار را به چرخ های جلو منتقل می کند.
● سمند - معمولی
سمند (Samand) خودرویی چهار در صندوقدار (Sedan) است که در گروه خودروهای متوسط (Mid-size) می باشد. از موتوری ۴ سیلندر خطی (Line) به حجم ۱‎/۸ لیتر بهره می برد که توانایی تولید ۱۰۰ اسب بخار را دارد. قدرت موتور به چرخ های جلوی این خودرو منتقل می شود.
● سمند - ال ایکس
سمند - ال ایکس (Samand LX) خودرویی چهار در صندوقدار (Sedan) است که در گروه خودروهای متوسط (Mid-size) می باشد. از تفاوتهای آن با سمند معمولی می توان به طراحی قسمت عقب و تجهیزات بیشترش اشاره کرد. موتور ۴ سیلندر خطی (Line) آن ۱‎/۸ لیتر حجم دارد که توانایی تولید ۱۰۰ اسب بخار را دارد. قدرت موتور به چرخ های جلوی این خودرو منتقل می شود.
● ۴۰۵ - جی ال ایکس
پژو ۴۰۵ - جی ال ایکس (Peugeot ۴۰۵ GLX) خودرویی است چهار در صندوق دار (Sedan) که در گروه خودروهای متوسط (Mid-size) قرار دارد.
از موتوری مشابه سمند استفاده می کند و از لحاظ ابعادی هم تقریبا با هم برابرند. موتور ۱‎/۸ لیتری ۴ سیلندر آن قادر است توانی برابر با ۱۰۰ اسب بخار نیرو را به چرخ های جلو منتقل نماید.
● ۴۰۵ - جی ال ای
پژو ۴۰۵ - جی ال ای (Peugeot ۴۰۵ GLI) خودرویی است چهار در صندوق دار (Sedan) که در گروه خودروهای متوسط (Mid-size) قرار دارد. از موتوری مشابه پژو ۴۰۵ - جی ال ایکس (Peugeot ۴۰۵ GLX) استفاده می کند و از جمله تفاوتهای آن می توان به تجهیزات پایین تر و رنگ بدنه اشاره کرد. موتور ۱‎/۸ لیتری ۴ سیلندر آن قادر است ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید و به چرخهای جلو منتقل نماید.
منبع : روزنامه ابرار