جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

مدل های موجود خودروهای شاسی بلند


مدل های موجود خودروهای شاسی بلند
● کوراندو - ۲۳۰۰ - ۱۳۸۵
خودروی کوراندو ۲۳۰۰ (Korando ۲۳۰۰) از مجموعه تولیدات کمپانی سنگ یانگ کره (SsangYong) است که توسط گروه خودروسازی صنعت پارس (Topco) عرضه می گردد. کوراندو در گروه خودروهای شاسی بلند(SUV) قرار دارد و در نوع سه در تولید می شود. طراحی این خودرو توسط کن گرینلی (Ken Greenly) که یکی از طراحان خودرو در انگلیس می باشد انجام پذیرفته است. پیشرانه کوراندو (Korando) نیز تحت لیسانس مرسدس بنز (Mercedes-Benz) آلمان تولید می گردد که ۲‎/۳ لیتر حجم داشته و از آرایش ۴ سیلندر خطی استفاده می کند که این پیشرانه توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار نیرو را دارد. نام کوراندو (Korando) از جمله (Korea can do) اقتباس شده است.
● آکورا - ام دی ایکس - ۲۰۰۷
آکورا - ام دی ایکس (Acura MDX) خودرویی شاسی بلند ولوکس (Luxury Sedan) است که مدل ۲۰۰۷ آن با تغییراتی در خورتوجه نسبت به مدل ۲۰۰۶ عرضه می گردد. از لحاظ ظاهری بدنه کمی بزرگتر و مدرن تر طراحی گردیده و از پیشرانه ای ۶ سیلندر (V) شکل به حجم ۳‎/۷ لیتر بهره می برد که قادر به تولید ۳۰۰ اسب بخار نیرو است. انتقال قدرت در آکورا - ام دی ایکس (Acura MDX) به چهار چرخ می باشد.
● جیپ - کام پس - ۲۰۰۷
جیپ - کام پس (Jeep Compass) جزو مدلهای شاسی بلند (SUV) کمپانی جیپ می باشد که از نظر ابعادی آن را می توان در گروه خودرو های شاسی بلند متوسط (Midsize) قرار داد. در طراحی خودرو از جلو پنجره های عمودی و چراغ دایره ای شکل معروف جیپ باز هم استفاده شده با این تفاوت که طرح کمی جدیدترخود نمایی می کند.از موتوری ۴ سیلندر به حجم ۲‎/۴ لیتر بهره می برد که توانایی تولید۱۷۳ اسب بخار قدرت را نیز دارد.
● لکسوس - ال ایکس ۴۷۰ - ۲۰۰۷
لکسوس - ال ایکس ۴۷۰(۴۷۰ Lexus LX) را می توان بزرگترین مدل از کمپانی لکسوس برشمرد. خودرویی است شاسی بلند (SUV) و لوکس که جزو گرانترین مدلهای کمپانی نیز می باشد. این خودرو در سال ۱۹۹۸ پا به عرصه رقابت در گروه خودرو های لوکس گذاشت و تاکنون با اندک تغییراتی تولید و عرضه می گردد. از پیشرانه ای ۸ سیلندر (V) شکل به حجم ۴‎/۷ لیتر بهره می برد و قادر به تولید ۲۶۸ اسب بخار می باشد. انتقال نیرو در لکسوس - ال ایکس ۴۷۰ (۴۷۰ Lexus LX ) به هر چهار چرخ می باشد.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید