پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا

New VW Golf GTI Concept


New VW Golf GTI Concept
پس از نمایش نسل جدید فولکس واگن گلف در آستانه نمایشگاه پاریس شاهد معرفی گونه GTI این خودرو هستیم. در یکی از مطالب قبلی به بررسی ورژن کم مصرف گلف پرداخته بودم اما این بار قصد بررسی مدل اسپرت را دارم. چهره خشن و جذاب گلف زیباتر شده و نوار قرمز رنگ اطراف جلوپنجره نمایانگر ویژگی بارز سری GTI است که از همان نسل های ابتدایی مورد استفاده قرار می گرفت. در داخل نیز استفاده پوشش های چرمی و پارچه ای زیبا و چشم نواز فضای بسیار دل انگیزی را ایجاد می کند. اما مهم ترین تغییرات نسبت به نسل قبلی علاوه بر ظاهر در بخش فنی صورت گرفته است. حجم موتور همان ۲ لیتر باقی مانده است و این موتور چهار سیلندر توربوشارژر دار حالا ۲۱۰ اسب بخار ( ps ) یا ۲۰۷ اسب بخار ( hp) قدرت تولید می کند. که حدود ده اسب بخار ( ps) نسبت به موتور نسل قبلی قویتر است. مصرف سوخت گلف در هر صد کیلومتر تنها ۲/۶ لیتر می باشد.
میزان تولید گاز دی اکسید کربن در هر کیلومتر نیز علی رغم افزایش قدرت از ۱۸۹ گرم به ۱۷۸ گرم کاهش پیدا کرده است. شتاب صفر تا صدGTI ۶ برابر ۲/۷ ثانیه می باشد. از جمله تجهیزات ایمنی - دینامیکی این خودرو می توان به سیستم ACC یا کنترل فعال بدنه سه حالت مختلف را برای کنترل سیستم ها و اجزای خودرو ارایه می دهد و سختی و نرمی بخش هایی نظیر سیستم تعلیق - فرمان و دریچه گاز را مطابق خواست راننده تغییر می دهد. این سیستم سه حالت « راحت » - «عادی » و « اسپرت » را ارائه می کند. یک دیفرانسیل لغزش محدود که XDS نام دارد در کنار سیستم کنترل پایداری به کنترل ثبات گلف در مسیر می پردازد. مسلما GTI جدید هاچ بک داغی است که می تواند نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند و از همین الآن نظرات بسیار مشتاقانه مردم در سایت های مختلف موید این گفته می باشد. تولید این خودرو از بهار سال ۲۰۰۹ آغاز خواهد شد.
منبع : روزنامه ابرار اقتصادی