جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

فوتبال ایران با ۱۰۰۰۰حسن و یک عیب


فوتبال ایران با ۱۰۰۰۰حسن و یک عیب
نگاه ویژه و موشکافانه اردشیر خان لارودی به نوع بازی آرش برهانی که تنوع حرکتی در مناطق مختلف زمین را ازاین ملی پوش کشورمان میطلبید میتواند بیانگر یک واقعیت دیگر نیز باشد: فوتبال ایران حرکت مفید بعد از ضربه را نمیشناسد. مردان ما این عنصر تکنیکی- تاکتیکی را ملکه ذهن خود نکرده اند. به بیان دیگر در مجموعه تمرینات تیمی در ایران به این ویژگی مهم فوتبال امروزی کمتر توجه میشود. نداشتن آموزش کافی در جهت یادگیری حرکت مفید بعد از ضربه یکی از عوامل متمایز کننده فوتبال ایران با کشورهای صاحب سبک فوتبال است. بازیکنان ما باید بیاموزند که پس از هر ضربه و هر پاس به فضایی مناسب که در مسیر حرکت تیمی و در چار چوب اهداف تاکتیکی تیم باید باشد، از عناصر بسیار تاثیر گذار در جریان بازی است.
مربیان فوتبال ایران وظیفه دارند بیش از همیشه تمرینات منظمی جهت تقویت این ویژگی مهم فوتبال به کار ببرند.
● نشانه هایی از مرد شماره ۶ فوتبال ایران؟
شاید زود باشد در مورد محمد علوی اظهار نظر کنیم اما بدون شک بازی او در مقابل چین نشان داد که میتواند یکی از مردان منتخب فوتبالمان برای پوشیدن پیراهن شماره ۶ باشد. فیزیک بدنی مناسب، قدرت سرزنی، روح جنگندگی و میل به بازی ساده و تک ضرب در نزد علوی نمایان است. وی میتواند با خودباوری و تمرینات بیشتر خود را برای سالیان دراز صاحب پیراهن شماره ۶ کند.
● توپ دوم
گل سوم ژاپن به ایران در مقدماتی جام جهانی ۹۸ را یادتان هست؟ شوت مهاجم ژاپنی را عابدزاده ناقص مهار کرد و توپ دوم را دیگر مهاجم ژاپنی به گل تبدیل کرد. مشابه چنین صحنهای در مقابل تیم المپیک چین شکل گرفت. شوت سنگین مبعلی به تیر دروازه برخورد کرد و توپ دوم را اکبرپور به قعر دروازه فرستاد. استفاده از توپ دوم و دنبال کردن جریان بازی را بارها و بارها تمرین کنیم. توپ دوم و یا توپ مرده هم بوی گل میدهد. آرش برهانی از توپ دوم به درستی گلی ساخت که داور قبول نکرد
منبع : فوتبال میدیا


همچنین مشاهده کنید