یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا

MDIخودروی هوا سوز


MDIخودروی هوا سوز
MDIچرخه موتور (Compression phase )مرحله تراکم در این موتور، هوای اتمسفری تا۲۰بارتوسط پیستون فشرده می شود و در این فرآیند تا ۴۰۰ درجه سانتیگراد ،گرم می شود.
● مرحله سیستم هوا رسانی:
وقتی پیستون می ایستد هوای متراکم که دارای دمای محیطی است از درون مخزن به درون سیلندر تزریق می گردد.
● مرحله انبساط هوا :
تزریق هوا موجب یک افزایش سریع در فشار و انبساط هوا می شود که بدین ترتیب پیستون را عقب می راند،بنابراین موتور را می چرخاندو در موتور نیرو ایجـاد می کند.
● نحوه کار:
کل مخزن از الیاف کربن در هم تنیده شده ساخته شده که دارای آستری از مواد ترموپلاستیک می باشد و هر کدام قابلیت ذخیره ۹۰مترمکعب هوا در فشار۳۰۰ بار دارند. انبساط هوا در داخل سیلندر پیستون را به عقب می راند. بخاطر عدم احتراق ، تعویض روغن (که از نوع روغن خوراکی است) ندرتاً انجام می شود به طوری که در هر ۵۰۰۰۰ کیلومتر تعویض روغن انجام می شود. مبنای کار سیستم اولین پیستون هوا را می مکد و ان را متراکم می کند. هوای مکیده شده متراکم شده گرم می شود ووقتی پیستون در نقطه مرگ بالا متوقف می شودهوابا فشار بالا ازمخزن ذخیره تزریق می شود انبساط مخلوط دو هوا پیستون را به عقب می راند و موتور را می چرخاند.
ویژگی های اصلی موتور تک انرژی هوای کمپرس شده ظرفیت سیلندر به سانتی متر مکعب ۴۶۶۵ :
▪ حداکثر قدرت : ۲۵CVدر۳۵۰۰RPM
▪ حداکثرگشتاور: ۸۰۰AT۱۳۰۰RPM
● خوراک:تزریق الکترونیکی هوا
مقدار روغن و تناوب تعویض آن: (روغن سویا)به ازای هر۸.۵ لیتر۵۰۰۰۰ کیلومتر
▪ کاربرد ها:
موتور قایق-به عنوان ذخیره کننده ایده آل انرژی سیستم های غیر آلاینده مولد نیرونظیر انرژی خورشیدی یا نیروی هیدرولیک. به جای باتری های سنگین که بهره وری پایین و نگه داری مشکلی دارند این سیستم از هوای کمپرس شده بهره می گیرد که ایمن تر و سبک تر وتمیز تر هستند.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید