پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا

برنامه‌های مایکروسافت برای رهبری اینترنت


برنامه‌های مایکروسافت برای رهبری اینترنت
غول نرم افزاری ردموند، شرکت مایکروسافت، اعلام کرد که سرمایه گذارهای لازم مربوط به تحقیقات برای توسعه خدمات سایت MSN بر روی اینترنت به دوبرابر مقدار از پیش تعیین شده افزایش پیدا خواهد کرد.
استیو بالمر (Steve Ballmer) روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که مایکروسافت در نظر دارد سرمایه گذاری‌های بیشتری در زمینه ارائه خدمات آنلاین روی اینترنت انجام دهد. بالمر اضافه کرد که شرکتش در نظر دارد میلیاردها دلار از سود سال گذشته را برای توسعه این خدمات هزینه کند.
این در حالی است که بسیاری از سرمایه گذاران و تحلیلگران بازار از نبود وضوح رفتار و وجود یک استراتژی ثابت در فعالیت های مایکروسافت در زمینه اینترنت نسبت به رقبای خود یعنی گوگل و یاهو، گله می کنند.
● خدمات اینترنتی اولویت اول
بالمر در صحبت های خود اعلام کرد که مایکروسافت همچنین در نظر دارد سرمایه گذاری بیشتر در زمینه ارائه تسهیلات تبلیغات آنلاین روی اینترنت انجام دهد. او اضافه کرد که این سرمایه گذاری ها از اول ماه جولای صورت خواهد گرفت، وی به خبرنگاران اطمینان داد که مایکروسافت بزودی بعنوان یک رهبر بدون رقیب بر روی اینترنت مطرح خواهد شد.
"بدون شک ما در روزهای اولیه دنیای اینترنت قرار داریم، من مطمئن هستم حداکثر دو یا سه شرکت بزرگ توانایی ارائه خدمات تبلیغاتی قابل قبول برای مشتری و گسترده اینترنتی را دارند."
مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود که حدود ۱.۱ میلیارد دلار هزینه تحقیق برای گسترش سایت MSN در سال مالی ۲۰۰۷ خواهد کرد. این فعالیت های مایکروسافت از سال ۲۰۰۵ با رقم ۵۰۰ میلیون دلار شروع شد.
مایکروسافت همچنین در نظر دارد سرمایه گذاری بلند مدت سالانه خود را از مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار برای سال ۲۰۰۵ به ۵۰۰ میلیون دلار برای سال ۲۰۰۷ افزایش دهد.
بالمر به هنگام جمع بندی اعلام کرد که : "در مجموع در نظر داریم حدود ۶.۲ میلیارد دلار صرف گسترش و افزایش کیفیت خدمات روی وب انجام دهیم."
"ما به بخش تحقیق و توسعه خود اعلام کرده ایم که مهمترین اولویت کاری ما ارائه خدمات نرم افزاری بر روی وب است."
بدنبال این صحبت ها، سهام شرکت مایکروسافت به مقدار ۴۳ سنت (معادل ۱.۴ درصد) افزایش پیدا کرد.
● معرفی AdCenter
در جریان این صحبت ها، مراسم معرفی موتور AdCenter مایکروسافت نیز صورت گرفت که در حال حاضر مسئولیت کلیله تبلیغات اینترنتی سایتهای این شرکت در آمریکا را بر عهده دارد. پیش از این مایکروسافت از موتورهای تبلیغاتی یاهو (Yahoo) برای اینکار استفاده می کرد و حتی هم اکنون نیز برای بسیاری از کشورهای خارجی از موتورهای تبلیغی یاهو استفاده می کند.
حدود چهار ماه پیش مایکروسافت کلیه تبلیغات اینترنتی MSN را به روی این موتور تبلیغاتی (AdCenter) منتقل کرد، اما با وجود آنکه تعداد Query های جستجو بیشتر شده بود، درآمد حاصله در مقایسه با گوگل چندان قابل توجه نبود و این موضوع باعث توجه بیشتر شرکت به این موضوع شد، بطوریکه بیل گیتس اعلام کرد : "ما هیچ علاقه ای نداریم که در بازار تبلیغات اینترنتی پشت دیگران حرکت کنیم."
بالمر در جریان صحبت های خود فعالیت گوگل در زمینه جستجو و تبلیغات قدردانی کرد اما به صراحت گفت که کاربران امروزی نیازهای بیشتری دارند و ما قول می دهیم که بزودی بهترین خدمات در این زمینه ها را برای آنها ارائه کنیم.

news.com.com, news.yahoo.com
منبع : سایت فریا