جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا


روانشناسی برای معلمان


روانشناسی برای معلمان
نویسنده : لفرانسوا - گای
مترجم : فرجامی - هادی
ویراستار : سالیانی - علی
محل نشر : مشهد
تاریخ نشر : ۱۳۸۰/۰۴/۰۴
رده دیویی : ۳۷۰.۱۵
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۶۴۸
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۲۲۰۰
شابک : ۹۶۴-۳۳۳-۰۸۷-۷

در این کتاب, مهم‌ترین جنبه‌های روان‌شناسی تدریس و روش‌های یادگیری برای معلمان بازگو می‌شود .نگارنده در فصل اول کتاب, ضمن به دست دادن تعریفی از روان‌شناسی و تدریس' ;علل مطالعه روان‌شناسی تدریس', و 'ارتباط این دو با یکدیگر 'را بررسی می‌کند .در فصل دوم مبحث 'یادگیری در اندیشه‌های پاولف, واتسون, ادوین گاتری, ادوارد شرنداک, و اسکینر 'تبیین می‌گردد .فصل سوم به مطالعه 'شناخت و حافظه 'اختصاص یافته, و در فصل چهارم دیدگاه‌های نظری مختلف درباره 'یادگیری شناختی در مدارس 'تشریح می‌شود .دیگر مباحث کتاب عبارت‌اند از' :انسان گرایی و رشد انسان', 'هوش و خلاقیت و استثنایی بودن 'و 'رهبری آموزشی .'