جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
۱۳شهریور ۱۳۸۶ ــ ۴ سپتامبر ــ حرفه ای به نام " توزیع " روزنامه
از همان نخستین روز انتشار روزنامه « نیویورک سان دیلی » در چهارم سپتامبر سال ۱۸۳۳ که نخستین روزنامه یومیه بشمار می رود حرفه ای به نام « روزنامه فروشی » به وجود آمد و نخستین روزنامه فروش به نام بارنی فلاهرتیBarney Flaherty
به ابتکار خودش از این چهار راه به آن چهار راه و از این رستوران به آن رستوران می دوید و با صدای بلند تیتر اول روزنامه را جار می زد تا مردم جلب شوند و بخرند و از همین روز واژه « نیوزبویNewsboy » مصطلح و " بارنی " با آن خطاب شد که تا به امروز موزعین جراید را با همین عنوان خطاب می کنند.
فروش روزنامه سپس علاوه برچهار راهها در کیوسیک های ثابت و متحرک ( نیوز ستند ) فروخته می شد که به تدریج صندوقهای خودکار و توزیع خانه به خانه ( هوم دلیوری ) جای آن را گرفته است. برخلاف تصور در کسب و کار روزنامه ، تحریریه و آگهی ها حرف اول را نمی زنند ، این توزیع خوب و کارآمد است که یک روزنامه را موفق می سازد .زیرا ، وقتی که روزنامه توزیع خوب داشته باشد ، همه می خواهند در آن مطرح شوند و هرکس می کوشد که آگهی اش در آن چاپ شود. علت پایین بودن تیراژ روز نامه ها در کشورهای معروف به جهان سوم نارسایی توزیع و نبودن توزیع خانه به خانه جراید روزانه است. ادیشن اینترنتی روزنامه ها که از نیمه دهه ۱۹۹۰ باب شده تنها بر اهمیت روزنامه افزوده است و کمکی به درآمد آن نمی کند . روزنامه ای که ادیشن اینترنتی خوب داشته باشد مورد توجه مقامات و شخصیت هاست که می خواهند خود و افکارشان در آن مطرح شود.
به ابتکار خودش از این چهار راه به آن چهار راه و از این رستوران به آن رستوران می دوید و با صدای بلند تیتر اول روزنامه را جار می زد تا مردم جلب شوند و بخرند و از همین روز واژه « نیوزبویNewsboy » مصطلح و " بارنی " با آن خطاب شد که تا به امروز موزعین جراید را با همین عنوان خطاب می کنند.
فروش روزنامه سپس علاوه برچهار راهها در کیوسیک های ثابت و متحرک ( نیوز ستند ) فروخته می شد که به تدریج صندوقهای خودکار و توزیع خانه به خانه ( هوم دلیوری ) جای آن را گرفته است. برخلاف تصور در کسب و کار روزنامه ، تحریریه و آگهی ها حرف اول را نمی زنند ، این توزیع خوب و کارآمد است که یک روزنامه را موفق می سازد .زیرا ، وقتی که روزنامه توزیع خوب داشته باشد ، همه می خواهند در آن مطرح شوند و هرکس می کوشد که آگهی اش در آن چاپ شود. علت پایین بودن تیراژ روز نامه ها در کشورهای معروف به جهان سوم نارسایی توزیع و نبودن توزیع خانه به خانه جراید روزانه است. ادیشن اینترنتی روزنامه ها که از نیمه دهه ۱۹۹۰ باب شده تنها بر اهمیت روزنامه افزوده است و کمکی به درآمد آن نمی کند . روزنامه ای که ادیشن اینترنتی خوب داشته باشد مورد توجه مقامات و شخصیت هاست که می خواهند خود و افکارشان در آن مطرح شود.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران غزه حسن روحانی روسیه مجلس شورای اسلامی نیکا شاکرمی روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت
هلال احمر یسنا سیل آتش سوزی قوه قضاییه پلیس تهران بارش باران شهرداری تهران آموزش و پرورش فضای مجازی سازمان هواشناسی
بانک مرکزی دولت سیزدهم حراج سکه قیمت طلا قیمت خودرو قیمت دلار خودرو بازار خودرو دلار سایپا ایران خودرو کارگران
سریال نمایشگاه کتاب کتاب مسعود اسکویی تلویزیون عفاف و حجاب سینمای ایران سینما دفاع مقدس
اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین حماس جنگ غزه اوکراین چین نوار غزه ترکیه انگلیس نتانیاهو ایالات متحده آمریکا
استقلال فوتبال علی خطیر پرسپولیس سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تراکتور لیگ برتر رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ
هوش مصنوعی گوگل کولر اپل آیفون همراه اول تبلیغات اینستاگرام ناسا
فشار خون خواب کبد چرب بیمه کاهش وزن دیابت داروخانه