پنجشنبه, ۱۷ خرداد, ۱۴۰۳ / 6 June, 2024
مجله ویستا
اولین اتومبیل را چه کسی ساخت؟
تعیین قطعی این موضوع كه اولین بار چه كسی ماشین بنزینی را ساخت، مشكل است. ولی تا آنجائی كه می دانیم شخصی آلمانی به نام «گوتلیب دیملر» اولین اتومبیل بنزینی را در سال ۱۸۸۷ ساخت. در همان سال، دو نفر فرانسوی یك «كلاچ» و یك «گیربكس» را به ثبت رساندند، كه پایه گذاری نوعی كلاچ و گیربكس بود كه هم اكنون در بیشتر اتومبیل های انگلیس به كار می رود.امروزه،البته بعضی از اتومبیل های انگلیسی دنده ی اتوماتیك دارند كه این كیفیت در اتومبیل های آمریكائی رایج تر است.
یكی از بزرگ ترین پیش قدمان انگلیسی در راه تكامل اتومبیل، شخصی به نام «لانچستر». بود كه اولین اتومبیلش را در سال ۱۸۹۵ به بازار عرضه كرد. دو بدعت تازه در اتومبیل ساخت آقای لانچستر با یك دیگر تركیب شده بود، یكی تایرهای بادی و دیگر چرخ های پره دار. بعد از این تاریخ اقداماتی كه در راه تكامل این وسیله نقلیه انجام گرفت بیشتر در جهت سریعتر شدن حركت آن بود.
البته ایجاد علاقه مندی در سرمایه گذاران و ترغیب آنان برای تولید این وسیله نقلیه نوظهور خیلی مشكل بود. تا این كه یك مخترع جوان آمریكائی به نام «هنری فورد» اتوموبیلی طرح ریزی كرد كه با قیمتی مردم پسند عرضه شد. اتومبیل سواری در آن روزگارها، یعنی موقعی كه اتومبیل یك چیز كاملاً نو و جدید بود از امتیازات خاص طبقه ثروتمند محسوب می شد.
بنابراین آزمایش فورد جوان خیلی موفقیت آمیز شد، و این پیشقدمی او در حقیقت باعث تأسیس بسیاری از كارخانه های بزرگ اتومبیل سازی در دنیا گردید. طرح ماشین فورد نه تنها باعث شد اتومبیل با بهای نسبتاً ارزان تری عرضه گردد. بلكه باعث شد ماشین های معتبری هم در سراسر دنیا در دسترس مردم قرار گیرد. فورد معتقد بود كه دو اصل در صنعت اتومبیل بسیار مهم است اولی استاندارد كردن و دومی تولید انبوه است.
یكی از بزرگ ترین پیش قدمان انگلیسی در راه تكامل اتومبیل، شخصی به نام «لانچستر». بود كه اولین اتومبیلش را در سال ۱۸۹۵ به بازار عرضه كرد. دو بدعت تازه در اتومبیل ساخت آقای لانچستر با یك دیگر تركیب شده بود، یكی تایرهای بادی و دیگر چرخ های پره دار. بعد از این تاریخ اقداماتی كه در راه تكامل این وسیله نقلیه انجام گرفت بیشتر در جهت سریعتر شدن حركت آن بود.
البته ایجاد علاقه مندی در سرمایه گذاران و ترغیب آنان برای تولید این وسیله نقلیه نوظهور خیلی مشكل بود. تا این كه یك مخترع جوان آمریكائی به نام «هنری فورد» اتوموبیلی طرح ریزی كرد كه با قیمتی مردم پسند عرضه شد. اتومبیل سواری در آن روزگارها، یعنی موقعی كه اتومبیل یك چیز كاملاً نو و جدید بود از امتیازات خاص طبقه ثروتمند محسوب می شد.
بنابراین آزمایش فورد جوان خیلی موفقیت آمیز شد، و این پیشقدمی او در حقیقت باعث تأسیس بسیاری از كارخانه های بزرگ اتومبیل سازی در دنیا گردید. طرح ماشین فورد نه تنها باعث شد اتومبیل با بهای نسبتاً ارزان تری عرضه گردد. بلكه باعث شد ماشین های معتبری هم در سراسر دنیا در دسترس مردم قرار گیرد. فورد معتقد بود كه دو اصل در صنعت اتومبیل بسیار مهم است اولی استاندارد كردن و دومی تولید انبوه است.
منبع : واحد مرکزی خبر
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
ویزای تضمینی ایتالیا کانادا
ایران انتخابات ریاست جمهوری شورای حکام انتخابات انتخابات ریاست جمهوری 1403 شورای نگهبان دولت ریاست جمهوری دولت سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم وزارت کشور رهبر انقلاب
ترکیه تهران دستگیری محیط زیست قتل پلیس راهور سیاست ترافیک شهرداری تهران سازمان هواشناسی خانواده بارش باران
خودرو ارز دیجیتال حقوق بازنشستگان قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو سهام عدالت بازار خودرو دلار مالیات برق مسکن
بازی فضای مجازی ازدواج مجید قناد عمو قناد سینما تلویزیون امام خمینی (ره) بازیگر سینمای ایران سریال موسیقی
دانشگاه آزاد اسلامی فضا
رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل غزه آمریکا روسیه جنگ غزه لبنان حماس حزب الله لبنان جو بایدن چین
فوتبال استقلال پرسپولیس لیگ برتر رئال مادرید باشگاه استقلال رضا درویش باشگاه پرسپولیس والیبال جواد نکونام لیگ برتر ایران کیلیان امباپه
ناسا همستر کامبت اینترنت سامسونگ اینستاگرام گوگل اپل
آلزایمر کاهش وزن خواب قهوه استرس صبحانه ویتامین D