یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
تحلیلی تربیتی بر روابط دختر و پسر در ایران
این کتاب محصول رویارویی مستقیم با مسئلهای به نام روابط دختر و پسر در جامعه ایران است و باید اذعان داشت که اولین گام در این راه به شمار میرود. مطالب موجود در این کتاب شامل پنج فصل میباشد که ضرورتها، واقعیتها و شکلهای مطلوب در برخورد و رودررویی دو جنس مخالف را مورد بحث قرار میدهد. در اینجا به اختصار در مورد مطالب هر فصل توضیحاتی ارائه میشود و امید است مطالعه دقیق و کاربرد مطالب این کتاب مفید واقع گردد.
● فصل اول: ضرورتهای بحث در خصوص روابط دختر و پسر
نویسنده در این فصل چهار ضرورت مهم را برای بحث در خصوص روابط دختر و پسر بیان میدارد که عبارتند از:
۱) وظیفه تعلیم و تربیت در هویتیابی جنسی نوجوانان،
۲) اصالت خانواده در جامعه ایرانی،
۳) هماهنگی در شیوههای تربیتی و
۴) اتخاذ روشهایی جهت تحقق عملی کرامت زن در جامعه ایران.
● فصل دوم: انواع برخوردهای اجتماعی بین دختر و پسر در جامعه امروز
در این فصل هشت برخورد اجتماعی شامل:
۱) برخورد مبتنی بر شناخت و احترام متقابل،
۲) برخورد مبتنی بر شرم افراطی،
۳) برخورد دستپاچه و هیجانزده،
۴) برخورد خشک و محدود،
۵) برخورد مبتنی بر پرخاشگری،
۶) روابط پنهانی،
۷) برخوردهای غیرعادی و ناپخته و ۸- افراط در معاشرت را توصیف کرده و شیوههای برخورد بین دو جنس را در میان نوجوانان و جوانان ایرانی، دستهبندی کرده است.
● فصل سوم: عوامل بوجود آورنده برخوردهای نامطلوب میان دختران و پسران
این فصل علل و عوامل گوناگونی را که در بروز رفتارهای نادرست در روابط دختران و پسران نقش دارند بیان میکند که به سه دسته تقسیم شده:
۱) نوجوان و افکار غیرواقعی او،
۲) خانواده و شیوههای برخورد آن با نوجوان،
۳) شیوههای برخورد جامعه با نوجوان.
● فصل چهارم: وضعیت مطلوب در روابط دختر و پسر
در این فصل مروری فشرده بر برخوردهای مورد پذیرش، بین دو جنس مذکر و مونث و یا به عبارت دقیقتر بین دختران و پسران، میشود. این برخوردهای مطلوب دارای هشت ویژگی هستند که عبارتند از:
۱) شناخت واقعیتهای جنس مخالف،
۲) اجتناب از خیالپردازی و تصور رویایی در مورد جنس مخالف،
۳) از بین بردن ترسها، دلهرهها، هیجانها، احساس خصومت و خشونت نسبت به جنس مخالف،
۴) کنترل خونسردی و صلابت شخصیت به هنگام برخورد با جنس مخالف،
۵) برخورد مبتنی بر احترام،
۶) فقدان روابط پنهانی با جنس مخالف و مشورت با والدین در این گونه موارد،
۷) اجتناب از برقراری روابط صمیمانه با جنس مخالف قبل از عقد،
۸) نداشتن رفتار سبک، خودنمایی و جلب توجه جنس مخالف در مجامع مختلف.
● فصل پنجم: دوستیهای دختران و پسران
در این فصل نویسنده تعریفی از دوستی دختران و پسران ارائه داده و سپس ویژگیها و تبعات آن را مورد شناسایی و تحلیل قرار داده است. او این دوستیها را در جامعه ما، یک آسیب روانی، اجتماعی و تربیتی به شمار آورده است که افرادی که در این رابطه آسیب خوردهاند، افرادی خواهند شد که عهدهدار ساختن کشور و نسل آینده نیستند.
منبع : نشریه الکترونیک موازی
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
حجاب دولت مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم مجلس جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور گشت ارشاد رئیسی پاکستان امام خمینی سیدابراهیم رئیسی
پلیس تهران وزارت بهداشت قتل شهرداری تهران هواشناسی سیل کنکور فضای مجازی پایتخت زنان آتش سوزی
خودرو دلار بازار خودرو قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا بانک مرکزی سایپا مسکن تورم ایران خودرو قیمت
سریال تلویزیون یمن سینمای ایران سینما کیومرث پوراحمد موسیقی سریال پایتخت مهران مدیری فیلم ترانه علیدوستی قرآن کریم
اینترنت کنکور ۱۴۰۳
اسرائیل غزه فلسطین رژیم صهیونیستی آمریکا جنگ غزه روسیه اوکراین حماس ترکیه ایالات متحده آمریکا طوفان الاقصی
فوتبال پرسپولیس استقلال بازی جام حذفی فوتسال آلومینیوم اراک تیم ملی فوتسال ایران سپاهان تراکتور باشگاه پرسپولیس لیورپول
هوش مصنوعی تبلیغات ناسا سامسونگ فناوری اپل بنیاد ملی نخبگان آیفون ربات
کاهش وزن روانشناسی بارداری مالاریا آلزایمر زوال عقل