سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 7 May, 2024
مجله ویستا
بررسی روانشناختی خودکامگی
تاریخ نشر : ۸۴۱۱۰۴
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۶۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۵۶۴-۳۹-۶
رده دیویی : ۳۲۱.۹
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : اشپربر - مانس
مترجم : صاحبی - علی
مجموعهی حاضر دربرگیرنده گفتارهایی است از نگارنده که با هدف تحلیل جباریت و روانشناسی سیاسی، نگاشته شدهاند. نگارنده با در نظر گرفتن دو مفهوم 'احساس خود کمبینی' و 'تبدیل آن به عقدهی حقارت متراکم و رغبتهای اجتماعی (خود را جای دیگران گذاشتن و از زاویهی دید آنان به مسائل نگریستن) ریشهی استبداد را تبیین مینماید. به تصریح مترجم: 'با درنظر گرفتن این دو مفهوم میتوان ریشهی استبداد و خودکامگی را در هر شرایط و محیطی اعم از محیط خانواده، محیط کار، جمع دوستان، محیط آموزشی و بین معلم و متعلم و نظام سیاسی ـ اجتماعی تبیین کرد. کسی که امکان بازسازی شخصیتی به هر دلیلی برایش میسر نشده و دچار عقدهی حقارت است، هر نوع صدای مخالف عقیدهی خود را نوعی تحقیر برای خود میشمارد و عدم مجیزگویی و تاکید دیگران را نوعی مقاومت و ایستادگی در برابر خود میپندارد و کاملا هویداست که او برای خاموش کردن این احساس به هر وسیلهای متوسل میشود که راحتترین آن، از میان برداشتن یا سرکوب مخالفان است. از طرف دیگر فردی که فاقد رغبتهای اجتماعی است هرگز نمیتواند خود را در جایگاه دیگران قرار داده و از منظر آنان به مسائل بنگرد. از این رو نگاه خود را اصیل، احساس خود را سالم و صرفا اندیشهی خود را صحیح دانسته و احساس دیگران را جعلی میداند. پرواضح است که چنین کسی اگر صاحب قدرت باشد، با دیگران چگونه رفتار خواهدکرد'.
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۶۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۵۶۴-۳۹-۶
رده دیویی : ۳۲۱.۹
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : اشپربر - مانس
مترجم : صاحبی - علی
مجموعهی حاضر دربرگیرنده گفتارهایی است از نگارنده که با هدف تحلیل جباریت و روانشناسی سیاسی، نگاشته شدهاند. نگارنده با در نظر گرفتن دو مفهوم 'احساس خود کمبینی' و 'تبدیل آن به عقدهی حقارت متراکم و رغبتهای اجتماعی (خود را جای دیگران گذاشتن و از زاویهی دید آنان به مسائل نگریستن) ریشهی استبداد را تبیین مینماید. به تصریح مترجم: 'با درنظر گرفتن این دو مفهوم میتوان ریشهی استبداد و خودکامگی را در هر شرایط و محیطی اعم از محیط خانواده، محیط کار، جمع دوستان، محیط آموزشی و بین معلم و متعلم و نظام سیاسی ـ اجتماعی تبیین کرد. کسی که امکان بازسازی شخصیتی به هر دلیلی برایش میسر نشده و دچار عقدهی حقارت است، هر نوع صدای مخالف عقیدهی خود را نوعی تحقیر برای خود میشمارد و عدم مجیزگویی و تاکید دیگران را نوعی مقاومت و ایستادگی در برابر خود میپندارد و کاملا هویداست که او برای خاموش کردن این احساس به هر وسیلهای متوسل میشود که راحتترین آن، از میان برداشتن یا سرکوب مخالفان است. از طرف دیگر فردی که فاقد رغبتهای اجتماعی است هرگز نمیتواند خود را در جایگاه دیگران قرار داده و از منظر آنان به مسائل بنگرد. از این رو نگاه خود را اصیل، احساس خود را سالم و صرفا اندیشهی خود را صحیح دانسته و احساس دیگران را جعلی میداند. پرواضح است که چنین کسی اگر صاحب قدرت باشد، با دیگران چگونه رفتار خواهدکرد'.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
رافائل گروسی اسماعیل هنیه عراق رهبر انقلاب حج نیچروان بارزانی مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان انتخابات دولت حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم
حجاب قتل تهران شهرداری تهران قوه قضاییه وزارت بهداشت فضای مجازی آموزش و پرورش سلامت سیلاب سازمان هواشناسی شهرداری
مسکن قیمت خودرو مالیات ایران خودرو خودرو قیمت دلار قیمت طلا بانک مرکزی بازار خودرو دلار حقوق بازنشستگان قیمت
تئاتر دفاع مقدس محمدعلی علومی تلویزیون نمایشگاه کتاب سینمای ایران مسعود اسکویی صدا و سیما سریال
دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان
حماس اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه آمریکا روسیه رفح اوکراین طوفان الاقصی نوار غزه
استقلال فوتبال پرسپولیس لیگ برتر ذوب آهن نساجی لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران بازی سپاهان رئال مادرید جواد نکونام
هوش مصنوعی اپل سامسونگ آیفون باتری گوگل مایکروسافت ناسا تلفن همراه ماهواره
آب معدنی آب بیماران خاص کاهش وزن زیبایی چای بیمه دندانپزشکی فشار خون سبزیجات