سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا

نگرش ارتباطی دانش آموزان عادی و لکنتی


نگرش ارتباطی دانش آموزان عادی و لکنتی
● هدف:
پژوهش حاضر مقایسه ی نگرش ارتباطی کودکان عادی و لکنتی بوده است.
● مواد و روش کار:
بررسی حاضر از نوع توصیفی- مقطعی است. آزمودنی های عادی (۳۱۲ نفر) به روش نمونه گیری خوشه ای- تصادفی از مدارس ابتدایی و راهنمایی دخترانه و پسرانه ی مناطق۳ ، ۴،۹ و ۱۶ آموزش و پرورش تهران انتخاب شدند. آزمودنی های لکنتی همه ی دانش آموزان لکنتی بودند (۴۸ نفر) که در همان مدارس تحصیل می کردند. سن آزمودنی های پژوهش ۱۵-۸ سال بود. نگرش ارتباطی دانش آموزان به کمک آزمون نگرش ارتباطی (CAT) سنجیده شد.
● یافته ها:
یافته ها نشان دادند که نمره های دو گروه ازنظر نگرش ارتباطی تفاوت معنی دار دارند و افراد لکنتی بیش از افراد عادی دارای نگرش ارتباطی منفی هستند. در هر گروه، گروه های سنی مختلف تفاوت معنی داری با یکدیگر نشان ندادند.
● نتیجه گیری:
نگرش ارتباطی افراد لکنتی منفی تر از افراد عادی است.
فریبا یادگاری
اکبر دارویی
مرتضی فرازی
محمود علی پورحیدری
منبع : پایگاه اطلاعات علمی


همچنین مشاهده کنید