سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 14 May, 2024
مجله ویستا
همه المپیک را دوست دارند؛ بهجز ادوبی!
● ادوبی در حالت تدافعی
در مایکروسافت معمولاً روال کارها به این صورت است که اولین و دومین نسخه هر محصول، نارسایی و اشکالهای زیادی دارد.
اما نسخه سوم هر محصول مایکروسافت معمولاً موفق میشود، صدای بزرگترین منتقدها را ساکت و به مدیران این شرکت فرصت پول در آوردن از محصول مورد نظر را میدهد.
اما من میخواهم در اینجا اولین کسی باشم که اعتراف کنم سیلورلایت (SilverLight) این قاعده را شکسته است.
من از اولین ساعتهای شروع المپیک سال ۲۰۰۸، از نسخه بتای دوم سیلورلایت برای مشاهده بازیها روی وب استفاده کردهام و باید بگویم که بیاشکال کار میکند. من بهعنوان یکی از وفادارترین کاربران فلش، از این که مایکروسافت برنده قرارداد ارائه فناوری پخش ویدیو بر روی وب برای NBC شد، بسیار تعجب کردم.
البته واضح است که دو شرکت مایکروسافت و NBC از گذشته –زمان همکاری در ساخت MSNBC- با هم ارتباطهای خاصی داشتهاند.
با این همه همکاری مذکور شکست بزرگی برای ادوبی محسوب میشود.
مایکروسافت در نهایت موفق شد مدیران NBC را مجاب کند که با استفاده از سیلورلایت به جای فلش امکانات بیشتری به دست خواهند آورد. راب بنت، مدیر واحد ورزش سایت MSN، تعریف میکند که همه چیز به یک جلسه رو در رو با مدیران NBC بستگی داشت.
در این جلسه مهندسین واحد سیلورلایت مایکروسافت حضور داشتند. بنت در این جلسه استدلال کرد که مقیاسپذیری فلش هرگز در کاری به بزرگی پوشش المپیک به بوته آزمایش گذاشته نشده است. این استدلال چه درست بود و چه نه، به هر حال تأثیر خودش را روی مدیران NBC گذاشت.
علاوه بر این اگرچه سیلورلایت تازهوارد و آزمایش نشده محسوب میشود، اما مایکروسافت استدلال کرد که اساس آن فناوری آشنای ویندوز مدیا است.
بنت در ادامه سخنانش گفت: «ما در مورد ویژگیهای سیلورلایت مانند پخش تطبیقی اطلاعات (Adaptive Data Streaming)، توانایی بررسی پهنای باند کاربر و ارسال ویدیویی مطابق با آن، و هوشمندی در پخش برنامهها صحبت کردیم.»
مایکروسافت با مطرح کردن مقیاسپذیری اثباتشده ویندوز مدیا و توانایی سیلورلایت در حفاظت از محتوای ویدیویی NBC در واقع برگ برنده خود را رو کرد.
اما ادوبی در این میانه کجا بود؟ سؤال خوبی است. من برای یافتن یک پاسخ این سؤال چندین بار با گروه روابط عمومی ادوبی تماس گرفتم و در نهایت این یک جمله نصبیم شد: «گروه روابط عمومی ادوبی تصمیم گرفته است که در طول برگزاری بازیهای المپیک در حالت تدافعی قرار بگیرد.»
البته آنها خیلی هم از نظرها پنهان نشدهاند. در واقع قرار گرفتن در پشت سر مایکرسافت به معنی تمام شدن کار فلش نیست. فناوری فلش برای پخش مستقیم بازیها از شبکه CCTV چین مورد استفاده قرار گرفته است.
بازیهای المپیک سال ۲۰۰۸ پیشروی بزرگی برای سیلورلایت بود؛ البته مایکروسافت آماری در مورد میزان استفاده از سیلورلایت منشتر نکرده است و فقط در جایی عنوان شده که این برنامه روزانه ۱.۵ میلیون بارگیری رسمی دارد. (اما این همان چیزی است که مایکروسافت از ماه آگوست امسال ادعایش را داشته و هیچ فرقی با آمار قبلی ندارد.)
یکی از سخنگویان مایکروسافت اعلام کرده است که در چند روز گذشته بیش از نیمی از مراجعان به سایت NBClympics.com سیلورلایت را به صورت نصبشده روی رایانه خود داشتهاند.
NBC در ارائه آمار بهتر عمل کرده است. این شرکت اعلام کرده است که در طول بازیها ۲۵ میلیون کاربر از سایتش بازدید کرده و ۴۵۶ میلیون صفحه حاوی ۲۲ میلیون فایل ویدیویی را تماشا کردهاند.
اما حرکت بعدی ادوبی چه خواهد بود؟ جان سی.
دیووراک نظر بسیار جالبی دارد و در مقالهای عنوان کرده است که شاید ادوبی میخواهد برای انتقام هم که شده کدهای فناوری فلش را برای لینوکس منتشر کند!
منبع : پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
یمن حسین امیرعبداللهیان حسن روحانی رهبر انقلاب شورای نگهبان مجلس مجلس شورای اسلامی صادق زیباکلام دولت انتخابات مجلس انتخابات مجلس دوازدهم
سلامت بارش باران پلیس راهور هواشناسی تهران شهرداری تهران قتل سیل سازمان هواشناسی پلیس زلزله وزارت بهداشت
خودرو مسکن بازار خودرو قیمت دلار سایپا قیمت طلا قیمت خودرو بانک مرکزی بورس گاز حقوق بازنشستگان دلار
نمایشگاه کتاب تهران محمد رسول اف کتاب نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران دفاع مقدس سینمای ایران تلویزیون تئاتر رضا عطاران حج سریال
وزارت علوم دانشگاه تهران
اسرائیل غزه جنگ غزه رژیم صهیونیستی فلسطین حماس روسیه افغانستان طوفان الاقصی نوار غزه اوکراین ترکیه
استقلال فوتبال فولاد خوزستان پرسپولیس لیگ برتر مهدی طارمی رئال مادرید فولاد باشگاه استقلال لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران بازی
هوش مصنوعی فناوری شفق قطبی تبلیغات نوآوری ایلان ماسک ناسا اپل
شیر سلامت روان کنسرو خواب تجهیزات پزشکی فشار خون