یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا

چهره های محبوب در تبلیغات


چهره های محبوب در تبلیغات
اصولا حضور چهره های سرشناس و محبوب در تبلیغات یکی از بحث های داغ در زمینه برندسازی است که گهگاه محل اختلاف شدید علمای این علم هم هست. برخی از این علما معتقدند که فقط انتخاب یک چهره ورزشی یا سینمایی مهم نیست، بلکه تاثیری که شخصیت آنها در اذهان بر شخصیت شرکت و یا محصول می گذارد هم دارای اهمیت است.
"دیوید براون"، یک شرکت تحقیق بازار در آمریکا است که دو سل پیش یک سیستم آنلاین مستقل را برای طبقه بندی چهره ها محبوب آمریکا راه اندازی کرد تا بر اساس آن توانایی هر یک از این چهره ها را در تاثیرگذاری بر بازار مورد سنجش قرار دهد.
در این سیستم به نام شاخص دیوید براون ( DBI ) ۸ معیار از جمله نفوذ، توانایی ایجاد یک رویکرد جدید، جذابیت و ... در مورد هر یک از چهره ها مورد ارزیابی قرار می گیرند.
در آخرین نتایج این سیستم ارزیابی، تام هنکس، ویلی اسمیت، مایکل جوردن، مورگان فریمن و جورج کلونی در رتبه های اول تا پنجم قرار گرفتند. جالب این که باراک اوباما و جان مک کین نیز به ترتیب در مکان نهم و بیست و پنجم جای داده شده اند.
اعتماد مردم به چهرهای محبوب آمریکا، یکی از معیارهای ضربه پذیر این چهره ها برشمرده شده است. بر اساس این گزارش بازیگران هالیوودی اکثرا جذاب و مورد وثوق هستند، اما اغلب مورد تردید مردم قرار دارند.
این نشان می دهد که استفاده از یک چهره برای تبلیغ یک محصول یا برند همیشه نمی تواند کارآمد باشد و ممکن است حتی به کاهش محبوبیت آن چهره هم منجر شود. در مورد مثال ایرانی این موضوع نمی دانم تا چه حد با خدشه دار شدن چهره رضازداه پس از آن تبلیغ معروف رابینسون موافق هستید.

ha-bananej.blogfa.com
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید