یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
ایده برای بازاریابی در یک اقتصاد ضعیف
در یک اقتصاد ضعیف آیا بازهم می توان بازاریابی کرد؟ .....
▪ همواره تفكر بازاریابی داشته باشید. یك پوشه برای نگهداری هر نوع ایدهخوبی كه به ذهنتان میرسد، اختصاص دهید و نمونهی نامههای مستقیم پستی، آگهیهای تبلیغاتی چشمگیر و هر نوشته یا كاغذی كه مربوط به امور تبلیغات میشود را در آن نگهداری كنید تا در آینده بتوانید در نتیجهی هر جرقهای در ذهنتان (اصطلاحاً طوفان ذهنی Brainstorm) از آنها استفاده كنید.
▪ بازار را هدف گذاری كنید. هر نوع تحول، تغییر و توسعهای را در روند صنعت، اقتصاد و صنایع در ارتباط با حرفه خود زیر نظر داشته باشید. رقبای خود را به خوبی بشناسید و پوشه و فایلی را برای بررسی عملكردهای هریك از آناناختصاص دهید.
▪ محصولات، خدمات و علایم تجاری خود را گسترش دهید. محصول یا خدمات جدیدی خلق كنید و آنها را به روز نگه دارید. اسامی و عناوین تجاری خوب برای محصولات یا خدمات جدید بسیار حیاتی هستند. محصولات و خدمات خود را همواره نو و بههنگام كنید تا مشتریان پیشرفت شما را مشاهدهكنند.
▪ سازمان خود و خارج از سازمان تشكیل دهید. در همایشهای تخصصی شركت كنید. نشریات تخصصی بازاریابی را مطالعه كنید. به منظور رسیدن به گزینههای صحیح، با متخصصان بازاریابی خارج از سازمانتان مشاوره كنید.
▪ بودجه اختصاص دهید. در حال حاضر چه مقدار پول یا بودجه صرفبازاریابی میكنید؟ چه مقدار تمایل دارید كه بپردازید؟ درصدی از درآمد ناخالص را كه میتواند به بازاریابی اختصاص داده شود، تعیین كنید. سعی كنید كه یا از طریقآگهی و تبلیغ و چه از طریق روابط عمومی به صورت ماهانه در بازار حضور خود را اعلام كنید.
▪ خود را در اذهان زنده و حاضر نگه دارید. روزنامهای یا نشریهای منتشركنید. مقالاتی عرضه كنید. وب سایت راه اندازی كنید. در پایین هر پست الكترونیكیكه میفرستید، بخش متحدالشكلی را كه شامل اطلاعات تماس، آدرس وب سایت و شعار باشد را اختصاص دهید. به موكلان یا مشتریان خود، كارت پستی اعم از تبریك، دعوت یا غیره و یا كارت پستی الكترونیكی بفرستید تا ارتباط تان با آنهاحفظ شود.
▪ با نشریات ارتباط داشته باشید. بخشی را برای ارتباط با نشریات و كارخبری تشكیل دهند. اطمینان حاصل كنید كه با نشریهای كار كنید كه سرویسخبری online دارد و دارای صفحات تصویری با كیفیت بالاست.
▪ به سازمانهای اجتماعی - محلی و همچنین گردهماییها بپیوندید. باسخنرانان در كنفرانسهایی كه شركت میكنید، تماس بگیرید.
▪ به تماسها و سفارشات به سرعت پاسخ دهید. اگر به هر دلیلی در دسترسنبودید، تماس گیرنده را به شخص دیگری كه جانشین شما هستند، ارجاع دهید.
بخشی از وب سایت خود را به نیازهای مشتریان اختصاص دهید.
اطمینان حاصل كنید كه برای مراجعه كنندگان به وب سایت و كلاً مردم، تماسبا شما آسان است. همیشه و در همه حال، تماسها و پیامها را پیگیری كنید.
▪ تبلیغ كنید. یك بروشور جدید از محصولات و خدمات خود تهیه كنید و یا آنها را در صورت موجود بودن به شكل بهتری تغییر دهید. سعی كنید شماره تماسی داشته باشید كه به راحتی قابل یادآوری باشد. روی تمام محصولاتتبلیغاتی، آدرس وب، ایمیل و شعار خود را همواره بگنجانید.
▪ در نمایشگاهها، حامی مالی غرفههای معروف شوید. گردهمائیهایی را دردفتر خود ترتیب دهید یا در یك سمینار و كنفرانس یا گردهمایی، سخنرانی ایرادكنید.
▪ برای نشریات یا روزنامههای محلی، مجلات بازرگانی محلی و نشریات بازرگانی- تجاری ستون سرمقالهای بنویسید. مقالهای چاپ كنید و آن را برایصنف خود بفرستید.
مرجع: www.systemgroup.net
منبع : سایت تحلیلی MLM
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران مجلس شورای اسلامی دولت حجاب مجلس دولت سیزدهم گشت ارشاد جمهوری اسلامی ایران رئیسی امام خمینی رئیس جمهور جنگ
هواشناسی سیل تهران پلیس قتل شهرداری تهران کنکور وزارت بهداشت فضای مجازی سلامت سازمان هواشناسی آتش سوزی
خودرو قیمت دلار قیمت خودرو بازار خودرو قیمت طلا بانک مرکزی سایپا مسکن تورم ایران خودرو قیمت بازار مسکن
زنان سریال سریال حشاشین سینمای ایران تلویزیون سینما موسیقی سریال پایتخت قرآن کریم ترانه علیدوستی مهران مدیری کتاب
اینترنت کنکور ۱۴۰۳ خورشید
اسرائیل رژیم صهیونیستی جنگ غزه غزه فلسطین آمریکا روسیه چین حماس اوکراین ترکیه ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس استقلال بازی جام حذفی فوتسال آلومینیوم اراک تراکتور تیم ملی فوتسال ایران باشگاه پرسپولیس سپاهان لیورپول
تبلیغات فناوری اپل هوش مصنوعی گوگل سامسونگ ناسا بنیاد ملی نخبگان آیفون
دندانپزشکی سازمان غذا و دارو کاهش وزن مالاریا