چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا
متقاعد کردن با نیرویی فراتر از کلمات
گاهی اوقات كه می خواهید كسی را متقاعد كنید ، تنها كلمات به كمك شما نمی آیند . آنچه كه پشت حرف هایتان یا فراتر از آنها قرار گرفته اند ، عامل مهم دیگری هستند ، این نیرو آنچه را كه در ناخودآگاه فرد است ، متأثر می كند و آنرا به جنبش در می آورد . مثلاً یك لبخند می تواند از این دسته باشد و اغلب مخاطب شما اصلاً متوجه نمی شود كه چرا و به خاطر چه چیز متقاعد شده و تحت تأثیر قرار گرفته است . خود كلمات هم فاكتور های مؤثری هستند و هنگامی كه با مخاطبتان مثل خودش حرف بزنید ، مؤثرتر خواهند بود . بهتر است بیشتر توضیح دهیم :
▪ دسته اول
تكه كلام هایی هستند كه هر شخص مدام آنها را به كار می برد . مثلاً یكی عادت دارد بگوید : «متوجهم كه چه می گویید...» یا «می فهمم» یا «كاملاً درست است.» به این عبارات یا كلمات توجه كنید و شما هم همانند او بكارشان گیرید . مثلاً وقتی كه می خواهید سر صحبت را باز كنید ، بگویید : «همان طور كه متوجه هستید ...» یا «كاملاً درست است كه شما...» این ترفند به مخاطب می فهماند كه درست مثل او هستید و می تواند به شما اعتماد كند .
▪ دسته دوم
از این روش ها به این شكل است كه كاملاً و با دقت به حرف های مشتریان توجه كنید و دریابید كه او دقیقاً چه می خواهد و خواستار چیست . آیا «او می خواهد كه یك سیستم صوتی پیشرفته در اتومبیلش داشته باشد» یا این كه «دنبال یك دفتر كار مناسب می گردد.» وقتی كه از خواسته آنها آگاه شدید ، به زبانی كه برای بیان آنها بكار می برند، توجه كنید . فرض كنید كه از نیازهای مشتری كاملاً آگاهید و در سخنان خود آن را مطرح كرده او رامتقاعد می كنید كه قادرید احتیاجات او را برآورده كنید . شما هم باید احساس درونی خوبی داشته باشید از این رو نمی خواهید زیر قولتان بزنید . به همین علت ، راهكار ذكر شده مؤثر و پاسخگوست . مثلاً این شرایط را در نظر بگیرید : شما نماینده یك آژانس مسافرتی هستید و علایق مشتری خود را دریافته اید . به او می گویید : «اگر اشتباه نكنم ، می خواهید كه برای تعطیلاتشان به كنار دریا بروید. دوست دارید كه مناظری زیبا و ساحلی آفتابی داشته باشد و مراكز تفریحی هم در همان حوالی وجود داشته باشد و مهم تر از همه خرج یك هفته اقامت از ۲۰۰۰ دلار بیشتر نشود . خیلی شانس آورده اید . چون من دو تور هوایی پیدا كردم كه دقیقاً مثل شرایط شما هستند . دوست دارید برای یكی از این دو بلیط بخرید ؟»
وقتی كه شما عین آن چیزی كه مشتری درخواست كرده ، به او ارائه كنید ، احتمال این كه منصرف شود ، اندك خواهد بود . بیشتر آنها اصلاً متوجه نمی شوند كه در جملاتتان عیناً واژه ها یا عبارات خودشان به كار رفته است . در نهایت متقاعد خواهند شد . به همین دلیل این ترفند به ظاهر ساده نتایج خوبی به دنبال دارد .
By: Steve Gillman
مترجم : آذین صحابی
منبع : روزنامه تفاهم
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران آمریکا مجلس مجلس شورای اسلامی بابک زنجانی دولت سیزدهم خلیج فارس دولت لایحه بودجه 1403 شورای نگهبان حجاب مجلس یازدهم
روز معلم سلامت حج تمتع تهران هواشناسی قوه قضاییه شهرداری تهران سیل آموزش و پرورش دستگیری فضای مجازی شورای شهر تهران
بانک مرکزی دلار ارز خودرو قیمت دلار قیمت طلا ایران خودرو قیمت خودرو سایپا مالیات بازار خودرو تورم
سریال تلویزیون سینمای ایران سینما نون خ موسیقی تئاتر کتاب فیلم دفاع مقدس رسانه ملی
اسرائیل جنگ غزه رژیم صهیونیستی غزه فلسطین نوار غزه حماس عربستان یمن نتانیاهو ترکیه افغانستان
فوتبال پرسپولیس رئال مادرید استقلال سپاهان بایرن مونیخ تراکتور باشگاه استقلال لیگ قهرمانان اروپا فوتسال تیم ملی فوتسال ایران بازی
هوش مصنوعی تبلیغات ناسا اینستاگرام اپل فناوری همراه اول آیفون گوگل
داروخانه مسمومیت دیابت قهوه کاهش وزن بارداری خواب سلامت روان آلزایمر