جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
بیاعتمادی به قبوض ارتباطات سیار
به این جملات توجه كنید: «یقین دارم كه این مبلغ به اشتباه محاسبه شده چون من استفاده چندانی از تلفن همراه نداشتهام» یا این جمله: «من به مبلغی كه در فیشهای تلفنهمراه لحاظ میشود، اعتماد ندارم و همیشه قبل از پرداخت قبض برای اطمینان از این مبلغ به اداره مخابرات مراجعه میكنم.»
یا این جمله «با این وضعیت گویا ما هیچ نقشی در كنترل هزینه تلفنهمراه نداریم و ارتباطات سیار به میل خود این هزینهها را محاسبه میكند.»
آیا جملات بالا برای شما هم كه یكی از ۱۵ میلیون مشترك شركت ارتباطات سیار هستید، آشنا نیستند؟ آیا خود شما هم جملات مشابهی را با دوستان و همكاران خود سهیم نشده یا نشنیدهاید؟
این جملات را مشتركان ارتباطات سیار در خراسان شمالی گفتهاند. ولی یك پرسوجوی كوچك و نه یك نظرسنجی جامع از اطرافتان شما را نیز به پاسخهای مشابهی میرساند.
جالب آنكه عدهای اصولا نمیدانند منظور از برخی پارامترهای هزینهای در قبض موبایل چیست. «هزینه جابهجایی» در حالی كه شما از محل كار و زندگی خود جابهجا نشدهاید. «هزینه مكالمات بینشهری» در حالی كه نه به شهری رفتهاید و نه از شهری با شما تماس گرفته شده است.
مجموع این موارد روی هم اگرچه برای هر مشترك شاید رقمی بشود كه تلاش برای پیگیری و اثبات آن به همان میزان هزینه روی دست مشترك میگذارد و به این ترتیب شاید در ۹۰ درصد موارد مشترك از پیگیری موارد مشكوك در قبض خود منصرف میشود اما موضوع اختلافنظر مشتركان با ارتباطات سیار یا بیاطلاعی مشتركان از برخی هزینههایی كه بعضا به درستی نمیدانند برای چیست، زمانی كه ضرب در ۱۵ میلیون شود، عدد قابل ملاحظهای خواهد شد.
نكته جالبتر آنكه بر فرض مشتركی هم كه به طور كامل بداند منظور از پارامترهای هزینهای در قبوض هزینه چیست و قید كار، زمان، هزینه و زندگی خود را نیز بزند تا موضوع را تا انتها پیگیری كند، بازهم نمیتواند چندان راه به جایی ببرد.
چراكه یك مشترك اصولا نمیتواند مدارك و مستندات لازم را ارایه كند. مگر آنكه با تاییدات قضایی ۲۴ ساعته در یك اتاق محبوس باشد و تعداد و زمان مكالمات را ثبت و ضبط كنند و در آخرماه منتظر قبض باشند تا آن وقت بتوانند اقامه دعوا كنند.
اگرچه مقصود نگارنده در این متن وجود اشتباهات و محاسبات اضافی آن هم به صورت عمدی نیست اما اینها مواردی هستند كه طبعا پاسخی از سوی شركت ارتباطات سیار به آنها داده نخواهد شد چراكه مدیرعامل این شركت در نشستهای اخیر خود از روزنامهنگاران دعوت به عمل نمیآورد تا مبادا در برابر چنین ابهامات و پرسشهایی قرار بگیرد.
اگرچه شنیده شد نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نهادهای نظارتی و بازرسی نیز متوجه چنین مسایل و مشكلاتی شدهاند و در این خصوص اقداماتی انجام شده و مواردی نیز در دست اقدام و بررسی است.
اما به اعتقاد نگارنده، اگر روزی تصمیم نمایندگان درخصوص استیضاح وزیر ارتباطات شكل عملی و جدی به خود گرفت، بد نیست تا هزینههای غیرشفاف و عدم پاسخدهی مدیران ارتباطات سیار در این خصوص را هم به عنوان یكی از محورهای مهم در طرح استیضاح خود بگنجانند.
در حال حاضر كه به نامه روزنامهنگاران به وزیر ارتباطات درخصوص عدم پاسخدهی مدیرعامل ارتباطات سیار، پاسخی داده نشده است بنابراین شاید از این پس چارهای جز پیگیری ابهامات از طرف نهادهای نظارتی همچون مجلس شورای اسلامی و یافتن پاسخهای لازم باقی نمانده باشد.
علی شمیرانی
منبع : پایگاه اطلاعرسانی ITanalyze
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
اسرائیل ایران غزه روسیه مجلس شورای اسلامی نیکا شاکرمی روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت
یسنا هلال احمر قوه قضاییه آتش سوزی پلیس تهران بارش باران سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش فضای مجازی سازمان هواشناسی
حقوق بازنشستگان بانک مرکزی دولت سیزدهم قیمت خودرو قیمت طلا قیمت دلار خودرو بازار خودرو دلار سایپا ایران خودرو کارگران
سریال تلویزیون نمایشگاه کتاب مسعود اسکویی عفاف و حجاب سینما سینمای ایران دفاع مقدس موسیقی
رژیم صهیونیستی جنگ غزه فلسطین حماس اوکراین نوار غزه چین ترکیه انگلیس ایالات متحده آمریکا یمن طوفان الاقصی
استقلال فوتبال علی خطیر پرسپولیس سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تراکتور لیگ برتر رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ
هوش مصنوعی تلفن همراه گوگل اپل آیفون همراه اول تبلیغات اینستاگرام ناسا
فشار خون کبد چرب بیمه بیماری قلبی کاهش وزن دیابت داروخانه