شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا


بررسی مدل‌های یاددهی و یادگیری


تاریخ نشر : ۸۵۰۵۰۴
تیراژ : ۳۰۰۰
تعداد صفحه : ۴۴
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۱۹۲-۳۷-۵
شماره کنگره : ۸۵۵۰۴۰۳۲
رده دیویی : ۳۷۰.۱۵
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : رقعی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : جهرمی - مهرناز

در کتاب حاضر نظریه‌های غالب بر جریان یاددهی و یادگیری ـ که به بررسی تعامل‌های درون کلاس درس اختصاص دارد ـ به اجمال معرفی شده است. از جمله: قانون تقویت مثبت اسکینز، نظریه‌ی یادگیری فعال از ژان پیاژه؛ نظریه‌ی ویگوتسکی مبنی بر آن که یادگیری و آموزش، ریشه در فعالیت‌های اجتماعی دارد، و تحقیق و نظریه‌ی برونر در خصوص بافت‌های فرهنگی و ضروری به منظور یاددهی و یادگیری.