سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا
ماداگاسکار - MADAGASCAR
سال تولید : ۲۰۰۵
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : میرییل سوریا
کارگردان : اریک دارنل و تام مگرات
فیلمنامهنویس : مارک برتن، بیلی فرولیک، دارنل و مگرات
آهنگساز(موسیقی متن) : هانس زیمر
نوع فیلم : رنگی، ۸۶ دقیقه. نقاشی متحرک
صدا : بن استیلر، کریس راک، دیوید شویمر، جادا پینکت اسمیت، ساشا بارون کوئن، سدریکِ نمایشگر، اندی ریکتر و مگرات
̎الکسِ̎ شیر (استیلر)، رفیقش، ̎مارتیِ̎ گورخر (راک)، ̎ملمنِ̎ زرافه (شویمر) و ̎گلوریا̎ (اسمیت)، اسب آبی، حیوانات نازنازیِ باغوحش پارک مرکزی هستند که با هنرنمائیهایشان سر بچهها را گرم میکنند. دهمین سالگرد تولد ̎مارتی̎، جرقهٔ بحران میانسالگیاش را میزند. او نیز الهام با الهام از پنگوئنها که خیال دارند به قطب جنوب فرار کنند، رؤیای رفتن به محیط وحش را در سر میپروراند. با وجود تلاشهای ̎الکس̎ در منصرف کردن او، ̎مارتی̎ میگریزد و عازم ایستگاه بزرگ قطار نیویورک میشود. دیگران هم در پیاش راه میافتند و وحشتی در شهر به راه میاندازند. سرانجام آنها را به دام میاندازند و در جعبههای بزرگ سوار یک کشتی میکنند و به طرف کنیا میفرستند. پنگوئنها کنترل کشتی را در اختیار میگیرند و باعث میشوند صندوقهای چوبی حاوی دوستانشان در آب بیفتد و امواج دریا آنها را به سواحل جنگلی براند. ̎الکس̎ به خاطر دردسری که تویش افتادهاند از ̎مارتی̎ دلخور است. آنها در جنگل به یک قبیلهٔ میمونهای ماداگاسکاری (̎لیمور̎) به رهبری ̎سلطان جولیین سیزدهم̎ (کوئن) برمیخورند که در حال جشن و پایکوبیاند. ̎لیمور̎ها به آنها میگویند که آنجا ماداگاسکار است. در حالیکه حیوانات باغوحش با موقعیتی که درش گیر کردهاند، کنار آمدهاند، ̎سلطان جولیین̎ به فکر میافتد تا از ̎الکس̎ برای دفاع از ̎لیمور̎ها در مقابل ̎فوسا̎ها (حیوانات شکارگر گربهشکل) استفاده کند. سلطان با زیبائیهای ماداگاسکار، ̎الکس̎ را اغوا میکند؛ ولی غرایز طبیعی، به طرز غافلگیرکنندهای دوباره به سراغ شیر گرسنه میآید. شیر پس از حمله به ̎مارتی̎، به قسمتهای وحشی جزیره میگریزد و سعی میکند قلمرو محصور خود را در باغوحش در آنجا بازسازی کند. پنگوئنها که از قطب جنوب خوششان نیامده با کشتی برمیگردند. ̎مارتی̎ سروقت ̎الکس̎ میرود و سعی میکند او را سر عقل بیاورد ولی ̎فوسا̎ها به او حمله میکنند. سایر حیوانات نیز وارد معرکه میشوند ولی دست آخر ̎الکس̎ است که آنها را نجات میدهد.
● تجربهٔ کلاسیک والت دیزنی وفقید در جانبخشی و شخصیت دادن به حیوانات، حالا پس از سالها در یک نقاشی متحرک سهبُعدی دریم ورکز به نتیجهای قابل توجه نرسیده است. حیوانات جورواجور ماداگاسکار بهانهٔ قصهها و صحنهها و مناظر مختلفی شدهاند که در برابر خلاقیت و توان فنی کمپانی رقیب (پیکسار) کم میآورد. حتی در مقایسه با روباتها و عصر یخبندان (هر دو ساختهٔ کریس وج و کارلوس سالدانا، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۵) هم نمیشود به ماداگاسکار امتیاز چندانی داد. دوبلورهای فیلم خیلی در کارشان موفق نیستند و فیلم پدر و مادرهائی را که همراه بچهها به تماشای فیلم نشستهاند راضی نمیکند (این یکی از مهمترین نکاتی است که سازندگان نقاشی متحرک حتماً باید رعایت کنند). زوج فیلمساز قبلاً در مورچهها (۱۹۹۸) هم همکاری داشتند. مادونا و جنیفر لوپز قرار بود جزو دوبلورهای فیلم باشند تا بار تبلیغاتی آن بالاتر برود، اما در نهایت هیچکدام در فیلم حرف نزدند.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران مجلس شورای اسلامی بابک زنجانی مجلس دولت سیزدهم قوه قضائیه خلیج فارس دولت لایحه بودجه 1403 شورای نگهبان حجاب مجلس یازدهم
تهران هواشناسی قوه قضاییه سیل آموزش و پرورش شهرداری تهران فضای مجازی سلامت پلیس شورای شهر تهران سازمان هواشناسی قتل
خودرو سایپا قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو کارگران ایران خودرو دلار بازار خودرو چین بانک مرکزی مالیات
تلویزیون سریال سینمای ایران سینما موسیقی دفاع مقدس رسانه تئاتر فیلم زنان رسانه ملی بازیگر
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه روسیه عربستان نتانیاهو ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان تراکتور باشگاه استقلال تیم ملی فوتسال ایران لیگ برتر فوتسال بازی باشگاه پرسپولیس وحید شمسایی
هوش مصنوعی اینستاگرام تسلا ناسا اپل فناوری تبلیغات ماه گوگل همراه اول آیفون بنیاد ملی نخبگان
داروخانه مسمومیت دیابت خواب کاهش وزن طول عمر سلامت روان بارداری هندوانه