سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا

آگاتا کریستی: قتل در قطار سریع‌السیر شرق(Agatha Christie: Murder On The Orient)


آگاتا کریستی: قتل در قطار سریع‌السیر شرق(Agatha Christie: Murder On The Orient)
سبک بازی:
سوم شخص معمائی است که در سال ۲۰۰۶ توسط دو شرکت DreamCatcher Interactive و Awe Games عرضه گردیده است. این بازی در دو سی‌دی عرضه شده که هنگام بازی باید سی‌دی، درون درایو رایانه باشد.
ابتدا خانه‌ای را در محاصرهٔ چند پلیس می‌بینید که پس از شلیک به خانه دو مرد خود را تسلیم می‌کنند. این‌جا New Paltz و سال ۱۹۲۴ است.
شروع بازی در استانبول ترکیه و سال ۱۹۳۴ می‌باشد.
بازی را در ایستگاه Sirkeci آغاز می‌کنید و داخل موجودیتان پاسپورت‌تان به نام Antoinette Marguerite می‌باشد. آلبوم بریدهٔ جراید نیز در مورد یک جنایت حکایت می‌کند.
به سمت سرآشپز آمده و با او صحبت کنید. او از شما می‌خواهد که یکی از دو ساطور سمت چپ یا راست را انتخاب کنیدم ساطور سمت چپ را انتخاب کنید. آنها کنار می‌روند و می‌توانید جلوتر بروید. موسیو پوارو را صدا بزنید و به‌دنبالش روان شوید.
دو مرد با یکدیگر گفتگو می‌کنند، با مردی که کت قهوه‌ای به تن دارد حرف بزنید.
برگشته و پس از گذشتن از برها، جلوی میز فروشنده ظروف سفالی، کاسهٔ آبی‌رنگ را بردارید. وسائلی را که برمی‌دارید داخل موجودی با استفاده از ذره‌بین بررسی کنید. به سمت دو مردی که صحبت می‌کردند رفته و با کسی که کت قهوه‌ای دارد صحبت کنید. او کنار می‌رود و می‌توانید از روی گاری سمت چپ مقداری دانه بردارید. از کنار گاری گذشته و مسیر را به جلو ادامه دهید. پوارو را می‌بینید، او را صدا بزنید. دو زن از شما می‌خواهند که چترشان را برایشان پیدا کنید تا اجازه دهند بگذرید.
به پیش بزها برگشته و برای بز سمت راست مقداری دانه بریزید و چتر را بردارید.
نزد زن‌ها رفته و پس از این که چتر را به آنها دادید می‌توانید ادامه دهید.
با زن دیگر گفتگو کنید، او از شما می‌خواهد که مسیر ایستگاه را نشانش دهید. مسیر را ادامه دهید و او تعقیبتان می‌کند. به دو نفر می‌رسید که با یکدیگر راجع به یک مجسمه حرف می‌زنند. وارد ایستگاه Sirkeci (در سمت راست) شده و سمت چپ بروید تا پوارو را ببینید که فالگوش برای شنیدن حرف‌های یک زن و مرد ایستاده است. با زن و مرد گفتگو کنید.
مسیر را به جلو ادامه دهید تا به مأمور دم در برسید، با او صحبت کنید تا نیمه‌ای از یک بلیط قطار را بگیرید. وارد در شده و بیرون، پوارو را می‌بینید که مشغول صحبت با مأمور کنترل قطار است. قطار پر شده و جائی برای موسیو پوارو نمی‌باشد.
با مأمور قطار صحبت کنید تا لیست مسافرین قطار را بگیرید. سپس با پوارو و مأمور صحبت کنید تا همگی سوار قطار شوید.
این‌جا یک بازی غیرخطی را با انجام گفتگوهائی که با پوارو خواهید داشت انجام می‌دهید.
داخل موجودی با ذره‌بین آلبوم بریدهٔ جراید را مطالعه کنید و اقلام داخل موجودی را بررسی کرده تا سرنخ‌هائی به‌دست آورید. قطار به سمت بلگراد حرکت می‌کند. در طول شام با هرکول پوارو به‌طور کامل حرف بزنید.
Ratchett راجع به تهدید زندگیش صحبت می‌کند و اسلحه‌اش را نشان می‌دهد. شما باید ژامبون را برای او بیابید.
پس از توقف قطار پیش بروید و با مرد نزدیک فواره صحبت کنید. مسیر را به سمت راست ادامه دهید تا به نیمکتی برسید که یک زن از روی آن بلند شده و می‌رود.
روی حفاظ نزدیک درخت کلیک کنید. جلوتر رفته با Michel و Tayyip گفتگوئی انجام می‌دهید.
سمت ارابه رفته نگاهی به جعبه‌های روی آن بیندازید. برگشته و با میشل راجع به چیزی که روی جعبه‌ها نوشته شده بود صحبت کنید. دوباره به طرف جعبه‌ها رفته و پس از بررسی آنها ژامبون را پیدا می‌کنید و قطار به مسیرش ادامه می‌دهد.
در این‌جا وارد کوپه شده و روی میز نگاهی به ساعت بیندازید.
از کوپه بیرون آمده و انتهای راهرو وارد سالن شوید و جائی‌که لیوان‌ها چیده شده‌اند، پنج لیوان و انبر و از داخل کشو دستمال سفره‌ها و نوار Sellotape را بردارید. در ادامه نگاهی به میزها و پنجره‌ها بیندازید.
به منوی بالای تصویر نگاهی بیندازید. روی واگن Calais Coach دوبار کلیک کنید تا از سالن بیرون بیائید. داخل راهرو یکی از لیوان‌ها را روی در کابین ۲ـ۱ استفاده کنید تا سخنان داخل کوپه را بشنوید. سپس کابین ۶ـ۵ را امتحان کنید، صدائی نمی‌شنوید، گویا خوابیده‌اند.
کابین ۹ را امتحان کنید، این‌جا نیز صدائی نمی‌شنوید.
کابین ۱۲ را امتحان کنید، راجع به کابوس گفتگوهائی به‌گوش می‌رسد.
کابین ۱۳ نیز صدائی نمی‌شنوید.
کابین ۱۴ را گوش دهید، راجع به خوابیدن شاهزاده خانم می‌شنوید.
کابین ۱۵ صدائی به‌گوش نمی‌رسد.
هنگام گوش دادن به کابین ۱۶، نگهبان سر می‌رسد و شما را از این‌کار منع می‌کند.
به کابین ۸ـ۷ بروید و پس از صحبت با مسافر بیرون بیائید و با استفاده از منوی بالای تصویر به رستوران بروید. انتهای رستوران، مأمور را می‌بینید که از آنجا خارج می‌شود، به‌دنبالش بروید و گفتگوئی با او داشته باشید. نوشتهٔ سوم را انتخاب کنید. سپس برگردید و از Bagaage Car خارج شوید. دموئی می‌بینید که بهمن راه را بسته است و قطار توقف می‌کند و هرکول پوارو که مریض روی تخت دراز کشیده است. پس از گفتگو، از سوراخ در نگاهی به بیرون بیندازید، صحنه‌ای می‌بینید و زنگ کابین ۱۱ به‌صدا در می‌آید. بار دیگر به بیرون نگاه کنید. گفتگوی میشل با هوبارد راجع به یک متجاوز و شنیدن موسیقی پاپ.
بار دیگر روی در کلیک کنید، میشل را انتهای سالن می‌بینید و یک زن در لباس کیمونوی قرمز که به سالن می‌رود. به انتهای سالن رفته و روی در سالن کلیک کنید، می‌بینید که قفل است. نزد میشل بیائید و با او گفتگو کنید سپس به کابینتان بروید (۸ـ۷).
صبح روز بعد هنگام صبحانه می‌بینید که مسافران راجع به تأخیر قطار شکایت دارند. یک قتل اتفاق افتاده است.
با پوارو در مورد پذیرفتن تحقیق در این مورد صحبت کنید (گزینهٔ سوم).
پوارو می‌گوید بهتر است درها را ببندید تا کسی قطار را ترک نکند.
پوارو را متقاعد کنید که می‌توانید تحقیق را به‌دست بگیرید.
بدن مقتول را معاینه کنید. از داخل جیب او، ساعت را بردارید (ساعت ۱/۱۵) است.
بالش او را بررسی کنید تا اسلحه را بیابید. از کنار تخت دستمال با حرف H را بردارید. از میز کنار تخت، دندان مصنوعی و لیوان، مجسمهٔ فلزی، باقیمانده سیگار برگ و کبریت را بردارید.
چمدان بالای قفسه را بررسی کنید و شیشه را بردارید.
نگاهی به بیرون پنجره بیندازید، رد پاها را مشاهده می‌کنید.
تمام اقلام برداشته شده را توسط ذره‌بین بررسی کنید.
پائین اتاق رفته و کت را بررسی کنید و قوطی کبریت را بردارید.
کلاه را برداشته آن را بررسی کنید تا شماره ۱۳:۱۸ را روی کلاه ببینید. کف اتاق سیم پیپ را برداشته و تمام اقلام را با ذره‌بین بررسی کنید. در این‌جا اگر تمام اقلام را داخل موجودی بررسی نکنید ادامهٔ روند بازی میسر نمی‌شود. با دکتر راجع به بدن مقتول صحبت کنید. گفتگو را ادامه دهید تا تمام شده و نزد پوارو باشید. خلاصه یافته‌هایتان را به پوارو گزارش دهید. پوارو می‌خواهد نوشته‌های روی کاغذ نیم‌سوخته را بخواند. شما باید دو سیم پیدا کنید تا آن را روی یک منبع حرارت نگه‌دارید و نوشته‌ها ظاهر شوند.
به رستوران بروید (با کلیک روی تصویر).
به میز بوفه (انتها) بروید و چراغ الکلی را از روی میز بردارید.
مسیر را برگردید و به قسمت کابین‌ها بروید. کابین ۲ـ۱ قفل است.
کابین ۴ـ۳ نیز قفل است.
کابین ۶ـ۵ را داخل شوید و سمت راست جاکفشی را بررسی کنید. انتهای کابین سمت راست قاب کلاه را بررسی کرده سپس از چمدان اول جعبه و چمدان دیگر دستمال یا نوشتهٔ CMH را بردارید.
جعبه را داخل موجودی بررسی کنید. قاب کلاه را نیز بررسی کنید.
به کابین ۸ـ۷ بروید. سمت چپ، داخل قفسه قاب کلاه را باز کنید و سیم کلاه را بگیرید.
به کابین ۱۱ بروید. جعبه کلاه و چمدان را بررسی کنید تا نامه را به‌دست آورید و آن را در قسمت مدرک‌ها بخوانید، آن نامه‌ای است از Maureen به مادرش. دکمهٔ لباس را از کف بردارید.
کابین ۱۲ و ۱۳ قفل می‌باشند.
به کابین ۱۴ بروید. قاب کلاه را بررسی کنید تا سیم قاب را بگیرید. از چمدان بالای قفسه جعبهٔ معما را بگیرید. جعبه را به این‌صورت شناسائی می‌کنیم: روی جعبه، سطح بزرگ‌تر و سطح کوچک‌تر. اگر نگاه کنید سه طرف جعبه با کلیک، فلش‌هائی ظاهر می‌شود. روی جعبه یک فلش دوطرفه، سمت سطح بزرگ‌تر یک فلش دو طرفه و سطح کوچک‌تر جعبه دو فلش مجزای چهارطرفه که قسمت بالائی و پائینی سطح را حرکت می‌دهد. شما باید با حرکت دادن این سطح‌ها در جعبه را بازکنید.
ابتدا سطح کوچک‌تر جعبه: فلش بالائی را به سمت راست حرکت دهید.
سپس فلش پائینی را به سمت چپ بدهید.
سطح بزرگ‌تر جعبه: فلش بالا را کلیک کنید.
سطح کوچک‌تر: فلش بالائی را به چپ و فلش پائینی را به راست بدهید تا به حالت اولیه برگردد.
سطج بزرگ‌تر را به بالا بدهید.
سطح کوچک‌تر قسمت بالائی را به چپ و قسمت پائینی را به راست داده سپس قسمت بالائی را به پائین و در انتها روی جعبه را به سمت چپ کلیک کنید تا در جعبه باز شده و گردنبند را بگیرید.
گردنبند را داخل موجودی بررسی کنید تا عکس یک دختر را ببینید.
به کابین ۱۵ بروید، قفل می‌باشد.
به کابین ۱۴ برگردید و وارد در سمت چپ شوید، چمدان را بررسی کنید تا بستهٔ سیم پیپ را بگیرید.
به کابین ۱۶ بروید و از داخل چمدان قطعهٔ چرمی را بگیرید. جعبهٔ روی نیمکت را باز کرده و نوار ماشین تحریر را از داخل آن بردارید.
به کابین ۹ بروید و با پوارو صحبت کنید. انبر را از روی میز بردارید.
اینک باید کاغذ نیم‌سوخته را گرم کنید تا نوشته‌های آن خوانده شوند. ابتدا کاغذ نیم‌سوخته را داخل موجودی کلیک کرده سپس آن را داخل منوی ترکیب با تصویر چرخ‌دنده داخل یکی از خانه‌های سمت چپ قرار دهید. انبر را نیز انتخاب کنید و آن را داخل خانهٔ دیگر بگذارید. حالا روی چرخ‌دنده کلیک کنید تا این دو را با یکدیگر ترکیب کنید.
روی ضربدر کوچک سمت راست بالای تصویر کلیک کنید تا انبر و کاغذ نیم‌سوخته داخل موجودی بروند.
حالا داخل موجودی دو قاب کلاه را نیز داخل منوی ترکیب قرار دهید و انبر را نیز قرار داده و آنها را هم ترکیب کنید. آنها را نیز به موجودی بفرستید.
چراغ الکلی و کبریت را نیز استفاده کنید تا چراغ روشن شود.
اینک با پوارو صحبت کنید تا میز برای گذاشتن چراغ الکلی روی آن ظاهر شود. چراغ الکلی و قاب کلاه را روی میز گذاشته و نوشته را بخوانید.
بریده‌های روزنامه‌ها را مبنی بر دستگیری ۲ بچه‌دزد در خانهٔ کشاورز و نام مغز متفکر دزدی و... را خواهید دید.
به کابین ۱۰ بروید. به طرف پنجره رفته و بیرون، جای پاها را بررسی کنید. در ادامه با نگهبان صحبت کنید و به کابین ۱۶ بروید و رادیو را روی میز بررسی کنید.
به کابین ۱۵ رفته و کتاب مورس با گذرنامه Matto را بردارید.
به کابین ۱۴ رفته و زیر نیمکت دمپائی‌های شکسته را بردارید و رادیو را روی میز بررسی کنید.
به کابین ۱۳ رفته و داخل چمدان، لباس کنستانتین را بررسی کنید و کارت را بردارید. داخل موجودی آن را نگاه کنید سپس از روی میز گذرنامهٔ کنستانتین را بردارید.
به کابین ۱۲ بروید. کاغذهای پارهٔ کف کابین را نگاه کنید. آنها را همچون پازل داخل قاب سمت راست بچینید و کامل کنید سپس متن را بخوانید.
کابین ۱۱ قفل می‌باشد.
به کابین ۱۰ رفته و گذرنامه مهندس را از میز بردارید.
به کابین ۹ رفته و از چمدان گذرنامه را بردارید.
به کابین ۸ـ۷ رفته و به گلدان نگاهی بیندازید قبل از خروج از این کابین نگاهی به سمت چپ در خروجی بیندازید (در دستشوئی) وارد شده و زیر دستشوئی کلیک کنید تا در قفسه ظاهر شود و از داخل آن انبردست را بردارید.
کابین ۶ـ۵ چیزی ندارد.
داخل کابین ۴ـ۳ دستکش‌های مأمور آتش‌نشانی و گذرنامه را از روی میز بردارید.
داخل کابین ۲ـ۱ چیزی نمی‌باشد.
گذرنامه‌هائی را که برداشته‌اید همگی داخل پوشهٔ مدارک وارد شده‌اند.
به طرف Matteo که انتهای راهرو نشسته است رفته و از خروجی بیرون قطار بروید. به طرف جلوی قطار گام بردارید و وارد موتورخانه قطار شوید و با مهندس Tayyip صحبت کنید. دندانپزشک تمام دندان‌های او را کشیده و او نیاز به دندان دارد. دندان مصنوعی را به او می‌دهید.
چکش را از روی جعبه ابزار بردارید، گویا نیاز به یک جایگزین دارد.
به او قطعهٔ چرمی داخل موجودی را بدهید تا اجازه برداشتن چکش را داشته باشید.
یک تکه ذغال‌سنگ از مخزن بردارید و از جایگاه مهندس قطار خارج شوید. کمی به عقب برگردید و نگاهی به زیر لوکوموتیو بیندازید (جائی‌که لوله شکسته است).
به عقب ادامه دهید و نرسیده به واگن آخر از پنجره داخل شده و از در وارد راهرو شوید و نزد نگهبان (Michel) بروید. با او راجع به کلید واگن‌بار و سپس گرفتن آن صحبت کنید. به رستوران بروید. انتهای رستوران از کلید روی در آشپزخانه (Baggage) استفاده کنید و وارد شوید.
همه جعبه‌ها را بررسی کنید. به طرف جعبه با نوشته Pairs Two بروید و از چکش روی جعبه استفاده کنید تا آن را باز کنید. کفش‌ها (Snowshoes) را از داخل جعبه بردارید سپس کفش‌ها را از موجودی برداشته و داخل منوی ترکیب (چرخ‌دنده) آنها را داخل خانه سمت راست گذاشته بند کفش‌ها (سیم مسی) را از کفش‌ها جدا کنید و آنها را داخل موجودی بفرستید.
روی دیوار مقابل لیست را بخوانید. این فهرست نشان از فرستادن روغن زیتون، عسل و سرکه به بلگراد و بسته امنیتی مخصوص به استانبول دارد.
بشکه‌های چوبی را سمت دیگر بررسی کنید، داخل آنها نفت، عسل و سرکه می‌باشد.
پائین راهرو بروید تا در امنیتی قفل شده را ببینید. تمام مسیر را از رستوران به جائی‌که نگهبان نشسته بود برگشته و از کلید Athns Paris روی در استفاده کنید و وارد راهروی دیگر شده در انتها از قطار بیرون بروید.
سمت راست صفحه بروید تا وارد بیشه شوید. جلو بروید تا آنجائی‌که دیگر نمی‌توانید ادامه دهید.
از کفش‌های داخل موجودی که از صندوق برداشتید استفاده کنید و به سمت راست بروید تا یک گرگ ببینید. از اسلحه روی گرگ استفاده کنید تا او بترسد و از سر راه کنار رود.
به صفحهٔ بعدی بروید و از تنهٔ درخت، Metal Spout را بردارید. به عقب، جائی‌که کفش‌ها را پوشیدید بروید و این‌بار به سمت چپ بروید. آن‌جا یک مسیر به بالا و یک مسیر به سمت چپ می‌باشد. به مسیر سمت چپ بروید.
به دوراهی می‌رسید که یکی به راست و دیگری به چپ می‌رود، به سمت چپ بروید و لوله فلزی دیگر را از تنهٔ درخت بگیرید. به عقب و مسیر سمت راست بروید. می‌بینید که یک مسیر به پائین و دیگری به راست انشعاب می‌یابد. به مسیر سمت راست بروید که دوباره به گرگ می‌رسید، با اسلحه او را بترسانید.
مسیر را به بالای برف ادامه دهید. سمت چپ درخت خشکیده را نگاه کنید و کارد را بردارید. کارد را داخل موجودی مورد بررسی قرار دهید. سمت راست بروید تا به یک کلبه برسید، در کلبه بسته است. میله‌های فلزی روی پنجره را بررسی کنید. چکش را روی روی میله آهنی وسط استفاده کنید تا آن را به‌دست آورید.
میلهٔ آهنی را روی قفل استفاده کنید و داخل کلبه شوید.
یونیفورم را از روی نیمکت بردارید. آن را داخل موجودی بررسی کنید، می‌بینید که یک دکمه کم دارد. اگر یادتان باشد یک دکمه در اتاق Hubbard یافته بودید. یونیفورم را بچرخانید تا یک کلید به‌دست آورید. به طرف دیگر اتاق بروید و دشنه را از روی صندلی برداشته بررسی کنید.
لولهٔ اجاق را بررسی کنید. انبردست را روی لوله اجاق به‌کار ببرید تا تکه‌ای از لوله را به‌دست آورید.
از کلبه خارج شده و پس از نوشیدن کفش‌ها دوباره به پائین بروید تا به‌جائی‌که چاقو را برداشتید برسید. پائین صفحه بروید سپس چپ و دوباره پائین و سپس دوبار به سمت راست بروید. اینکه به سمت چپ بروید تا به قطار برسید.
به جلوی قطار، جائی‌که لوله شکسته را دیدید بروید. لولهٔ بخاری را در محل شکستگی لوله استفاده کنید، بازی را داخل قطار شروع می‌کنید.
به رستوران و از آنجا به آشپزخانه بروید (در سمت چپ انتهای رستوران). سرآشپز را می‌بینید که سرکه و روغن نیاز دارد.
به قسمت بار (Baggage Car) بروید. به طرف لیست روی دیوار بروید سپس سمت دیگر، قست بشکه‌ها از لوله جمع‌آوری فلزی روی بشکه White Wine Vinegar روی قسمت چوب‌پنبه بشکه استفاده کنید از لیوان استفاده کنید تا یک لیوان از آن بگیرید.
از بشکهٔ Olive Oil نیز یک لیوان روغن به‌همین صورت بردارید.
به آشپزخانه بروید و آنها را به سرآشپز بدهید. او می‌گوید کافی نیست و این‌جا را ترک می‌کند تا مقدار بیشتری بیاورد.
وارد آشپزخانه شده و Turkey Baster را از زیر نان‌ها بگیرید.
ساطور را از روی میز برداشته سپس به سمت اجاق رفته و کاسه خمیر را بردارید.
در یخچال را باز کرده و پارچ آب‌پرتقال را بردارید. اینک از آشپزخانه خارج شوید.در قسمت آلبوم جراید (پوشه قهوه‌ای) منوی Suspects و منوی Timetable (اوقات) را بررسی کنید، بفهمید که شاهدها برای شب قتل کجا بوده‌اند. مقدار خوراک Ratchett را در شب قتل بفهمید و راجع به شخص کیمونوپوش نیز چه می‌دانید. ببینید تمام گذرنامه‌ها را جمع‌آوری کرده‌اید.
با دیگر به قسمت آلبوم بریده جراید (آلبوم قهوه‌ای) رفته و در قسمت Suspects می‌توانید لیست اسامی کسانی که گذرنامه آنها را برداشته‌اید ببینید.
اینک باید تعدادی اثر انگشت و گذرنامه جمع‌آوری کنید.
به Baggage Car بروید و با دوشیزه Debnham به‌طور کامل صحبت کنید و اثر انگشت او را به‌دست آورید. او می‌گوید که گذرنامه‌اش در کابینش است. دوباره با او حرف بزنید، او یک معلم خصوصی در بغداد است.
با کنت و کنتس آندریانی صحبت کرده و اثر انگشت آنها را نیز به‌دست آورید. او سیگار نیز نمی‌کشد.
به پشت پیشخوان رفته و با میخانه‌چی صحبت کرده و اثر انگشت او را نیز بردارید. یک فهرست نیز از او به‌صورت اتوماتیک می‌گیرید.
سطح یخ را از روی پیشخوان بردارید. کاسه شیشه‌ای را نیز بردارید.
به قسمت دیگر رفته و از Foscarelli گذرنامه‌اش و اثر انگشتش را بگیرید.
جلوتر به Calais Coach رفته و کابین ۲ـ۱ با Masterman گفتگو کنید و پاسپورت با اثر انگشتش را بگیرید. او می‌گوید هرگز در آمریکا نبوده و سیگاری نیز نمی‌باشد.
چمدان‌های بالای قفسه را بررسی کنید و کتاب عشق Captive و گواهی‌نامه رانندگی Foscarelli را بردارید. آنها را داخل موجودی بررسی کنید.
به پائین ۴ـ۳ بروید و پس از صحبت با مک‌کوئین اثر انگشت و گذرنامه‌اش را بگیرید. او پسر کسی است که بچه‌دزدها را محکوم کرد. او می‌گوید در قطار را در بلگراد برای آنتونیو باز کرده و او آنجا را ترک کرده.
دو نامهٔ تهدیدآمیز را از کیف‌دستی کنار در بردارید. آنها را در پوشهٔ بریدهٔ جراید و Documents بخوانید.
به کابین ۶ـ۵ بروید و با خانم Schmidt صحبت کرده گذرنامه و اثر انگشت او را نیز بگیرید. او هرگز در آمریکا نبوده است. او یک نفر را دیده که از قسمت میانی قطار گذشته و به‌نظر مشکوک می‌آمده. او کوتاه‌قد و سیاه و با سبیل کم بوده است.
به کابین ۸ـ۷ بروید و از خانم Ohlsson پاسپورت و اثر انگشت بگیرید. او نیز هرگز در آمریکا نبوده است. او در اتاق Ratchett را اشتباهی باز کرده است.
چمدان بالای قفسه را باز کرده و کارت پستال جزیره Coney را بردارید. آن را در موجودی نگاه کنید.
به کابین ۱۱ بروید و از خانم Hubbard گذرنامه و اثر انگشت بگیرید.
به کابین ۱۲ بروید و چمدان‌ها را بررسی کنید، چیزی ندارند. برچسب چمدان را نگاه کنید.
کابین ۱۳ چیزی دارد.
به کابین ۱۴ بروید و پاسپورت شاهزاده‌خانم Dragomiroff را بردارید. مچ‌بند مسی را نیز بردارید. مچ‌بند مسی را نیز بردارد. سپس با او صحبت کنید و اثر انگشتش را بگیرید. سونیا یک خواهر جوان‌تر دارد.
به کابین ۱۵ رفته و از کلنل Arbuthnot گذرنامه و اثر انگشتش را بگیرید. او یک زن در لباس کیمونو دیده است.
به کابین ۱۶ رفته و گذرنامه Hardman را از روی میز بردارید.
بیرون آمده و از میشل راجع به دکمه در اتاق Hubbard صحبت کنید و اثر انگشتش را بگیرید. او می‌گوید پنجره باز بود و یک زنجیر روی در کابین Ratchett بوده. او رفت تا با Matteo داخل اتاقی دیگر حرف بزند و دیگر چیزی ندیده است.
به Paris Coach بروید.
داخل کابین ۲ـ۱ گذرنامه Lucien را بردارید.
به کابین ۴ـ۳ بروید، گذرنامه Fireman قبلاً برداشته شده است.
کابین ۶ـ۵ و ۸ـ۷ خالی است.
به کابین ۹ رفته، گذرنامه Klaus را قبلاً برداشته‌اید.
به کابین ۱۰ بروید، آنجا نیز گذرنامه مهندس را قبلاً برداشته‌اید.
به کابین ۱۱ بروید. کلید را از Hardman بگیرید. با او صحبت کنید تا اثر انگشتش را داشته باشید.
چمدان او را بررسی کرده تا گذرنامه‌اش را با یک عکس قدیمی به‌دست آورید. عکس را داخل موجودی مورد بررسی قرار دهید، این عکس در فرانسه گرفته شده است و با عکس دختربچه داخل گردنبند شاهزاده خانم شبیه است.
کابین ۱۲ خالی است.
به کابین ۱۳ رفته و با کنستانتین صحبت کنید تا اثر انگشتش را به‌دست آورید.
بیرون رفته و با Matteo که روی صندلی نشسته صحبت کنید و اثر انگشت او را به‌دست آورید. او قبلاً در بلگراد کار کرده و پس از آمدن بهمن یک کلید تلگراف یافته که از بین رفته بوده است.
به بیرون قطار رفته و جلو، از Fireman نیز اثر انگشت بگیرید.
به‌داخل اتاق مهندس رفته و با او صحبت کنید. او Matteo را دیده که دیر سوار قطار شده. اثر انگشت مهندس را نیز بگیرید.
به‌داخل قطار بازگشته و به Calais Coach بروید.
به کابین ۱۶ رفته و به زیر میز Hardman نگاهی بیندازید و گذرنامه با نامه Ratchett و کارت نمایندگی را از زیر میز بردارید.
نامه را در آلبوم بریده جراید بررسی کنید.
اینک تمامی موارد گذرنامه‌ها و اثر انگشت‌ها را دارید.
به کابین ۸ نزد پوارو رفته و راجع به مدارک با او حرف بزنید.
اینک به Baggage Car و اتاق امنیتی بروید. از کلیدی که از Hardman گرفتید روی در استفاده کنید و وارد شوید.
گوشه یک گاوصندوق می‌باشد، اگر کلاه را دیده باشید عدد ۱۳:۱۸ را دیده‌اید.
کتاب مقدس (Gretas Bible) را در موجودی بررسی کنید. این کتاب را باید از میز کابین ۸ـ۷ در قسمت برداشته باشید، اگر آن را ندارید به آنجا رفته و آن را بردارید.
در قسمت آلبوم جراید قسمت Documents صفحه‌ای از آن را خواهید دید که پس از خواندن آن سطر آخر اشاره‌ای به رمز دارد. رمز گاوصندوق ۶۶۶ می‌باشد.
اینک با این رمز در گاوصندوق را می‌توانید باز کنید.
کلید مدرج را به سمت چپ (عکس حرکت عقربه‌های ساعت) بچرخانید تا عدد شش (ششمین خط مدرج) زیر فلش قرار گیرد. اینک کلید مدرج را به سمت راست (در جهت عقربه‌های ساعت) یک دور کامل بچرخانید و دوباره عدد شش را زیر فلش بیاورید.
برای بار سوم کلید مدرج را به سمت چپ چرخانده و عدد شش را زیر فلش قرار دهید سپس دستهٔ گاوصندوق را بچرخانید تا در باز شده اعترافات Ratchett را بگیرید. آن را داخل Documents به نام Ratchetts Confession بخوانید.
امضاء Cassetti را پائین نامه می‌بینید.
به طرف جعبهٔ چوبی سمت دیگر اتاق رفته و با میله آهنی آن را باز کنید.
یونیفورم را بگیرید و آن را داخل موجودی بررسی کنید، هیچ دکمه‌ای از آن کنده نشده است.
کتاب‌ها را سمت راست مورد بررسی قرار دهید. شما باید اثر انگشت روی کتاب را بگیرید، برای این‌کار از موجودی تکه ذغال‌سنگ را برداشته و داخل منوی ترکیب (چرخ‌دنده) گذاشته سپس چکش را داخل خانهٔ پائین‌تر و با کلیک روی چرخ‌دنده وسط، خورده سنگ‌ها را سمت راست دریافت کنید.
حالا خورده سنگ‌ها را با Turkey Baster ترکیب کنید و آن را روی جلد کتاب به‌کار ببرید. اینک از نوار کاغذی Sellotape روی اثر انگشت استفاده کنید تا آن را بردارید. سپس روی چفت جعبه کلیک کنید تا جعبه بسته شود.
از Turkey Baster روی چفت استفاده کنید سپس از نوار کاغذی روی آن به‌کار برید تا اثر انگشت روی چفت را به‌دست آورید.
از اتاق خارج شده و به دستگیره نگاه کنید. اثر انگشت روی دستگیره را نیز بگیرید.
به انبار برگشته و به جعبهٔ چوبی که داخل آن کفش‌های چوبی را برداشتید نگاه نزدیک داشته باشید. به کف جعبه نگاه کنید و اثر انگشت کف جعبه را نیز بگیرید.
به Calais Coach بروید.
به کابین ۱۰ رفته و نگاه نزدیک به چفت پنجره بیندازید سپس اثر انگشت کنار آن را بگیرید.
به کابین ۱۱ رفته و از دستگیره در سمت چپ نیز اثر انگشت را بردارید.
به Paris Coach بروید.
به کابین ۸ـ۷ رفته انتهای کابین از میلهٔ دستگیره سمت چپ و سپس گلدان روی میز اثر انگشت را بردارید.
اینک باید چند وسیله را داخل موجودی انگشت‌برداری کنید.
ابتدا Turkey Baster را از موجودی برداشته و آن را در خانه اول داخل قسمت ترکیب (چرخ‌دنده) بگذارید. سپس وسیله مورد نظر را که می‌خواهید اثر انگشت روی آن را به‌دست آورید در خانه دوم قرار داده و آنها را ترکیب کنید. وسیله ترکیب شده را در خانه اول و نوار کاغذی Sellotape را در خانه دوم قرار دهید و آنها را ترکیب کنید تا اثر انگشت وسیله مورد نظر را به‌دست آورید.
اثر انگشت روی قفل شکسته ـ لیوان ضخیم (Thick Tumbler) ـ دشنه (Stiletto) و کفش‌های شکسته (Broken Snowshoes) را بردارید.
اینک باید داخل منوی اثر انگشت، اثر انگشت‌ها را تطبیق دهید. اثر انگشتی را که با پائینی می‌خواند روبه‌روی هم قرار داده و سپس نشان ذره‌بین را وسط فشار دهید تا پیغامی مبنی بر انطباق دو اثر انگشت دریافت کنید.
انطباق Macqueen با Rachettes Crate
انطباق Michel با Security Room
انطباق Foscarelli با Small Crate
انطباق Foscarelli با Window Sill
انطباق Greta Ohlsson با Doorknob
انطباق Colonel Arbuthnot با Handle
انطباق Debnham با Flower Vase
انطباق Matteo با Podlock
انطباق Masterman با Tumbler
انطباق Arbuthnot با Snowshoes
از واگن قطار بیرون بروید، به سمت جلو، نیمه‌های ترن دوم جلوی پنجره Ratchetts نگاهی به‌جای پا روی برف بیندازید.
از خمیر داخل کاسه روی جای پا استفاده کنید و با انبر (Ice Tongs) آن را بردارید.
قالب پا را با ظرف یخ ترکیب کنید تا قالب سفت شود.
اینک باید قالب پا را با کفش‌هائی که داخل جاکفشی کوپه‌ها می‌باشد مطابقت دهید.
از پنجره به‌داخل قطار برگشته و قالب پا را با کفش‌ها مطابقت دهید (جاهائی که دو لنگه کفش هست و هر دو لنگه را تست بزنید).
به Athens-Paris رفته و به کابین‌های ۲ـ۱ و ۴ـ۳ و ۱۰ و ۱۱ و ۱۳ و ۱۵ را بروید و قالب پا را با کفش‌ها مطابقت دهید.
به Calais Coach رفته و داخل کابین‌های ۴ـ۳ و ۱۳ و ۱۵ و ۱۶ قالب را با کفش‌ها مطابقت دهید.
به کابین ۹ رفته و گزارش سرنخ‌های به‌دست آمده را با پوارو در میان بگذارید.
اینک داخل پوشه مدارک باید تمامی موارد مورد اشارهٔ پوارو را انجام داده باشید. قسمت M.Poirots Instructions
اگر تمامی موارد مورد اشاره را انجام داده باشید دموئی خواهید دید که قطار شروع به حرکت می‌کند و قسمت سوم بازی را شروع خواهید کرد.
حالا باید ببینید چه کسی راجع به گذشته‌اش دروغ گفته است و صاحب دستمال مارک‌دار را پیدا کنید.
به Salon Car بروید و با Arbuthot و Macqueeb صحبت کنید.
با Foscarelli و Hubbard و Hardman و Debenham صحبت کنید.
به رستوران بروید.
با کنستانتین راجع به شماره گذرنامه صحبت کنید.
با کنتس صحبت کنید. او می‌گوید هلنا خواهر سونیا است و Daisy دختر خواهرش است. پرستار بچهٔ Daisy سوزان بوده است.
با Masterman نیز صحبت کنید.
با تمام افراد حاضر در رستوران صحبت کنید.
وقتی با شاهزاده خانم صحبت می‌کنید او می‌گوید دستمال مال اوست.
به آشپزخانه رفته و سعی کنید با آشپز صحبت کنید، او عصبانی است زیرا خمیر کیک او دزیده شده است و باید یکی دیگر درست کند.
به Calais Coach و کابین ۸ـ۷ بروید. چمدان را باز کنید تا کیمونو قرمز را بگیرید.
به انتهای واگن برای دیدن میشل بروید. او روی صندلیش نیست. او به حمام رفته و در قفل می‌باشد.
به واگن Athens-Paris برای دیدن Matteo بروید. او نیز روی صندلیش نیست.
وارد کابین ۱۶ شوید، یک نفر را پشت پنجره می‌بینید که از آنجا گذشت. از قطار بیرون رفته و دنبال مرد بگردید.
شما بی‌هوش می‌شوید و به کلبه‌ای داخل جنگل زندانی می‌شوید.
چتر شاهزاده خانم را از زیر نیمکت برداشته و به طرف پنجره بروید.
پنجره را باز کرده و نگاهی به بیرون بیندازید.
از چتر روی قفل استفاده کنید و پس از باز شدن در از کلبه خارج شوید.
جعبه افتاده روی برف را بررسی کنید. قفل شکسته را نیز از روی برف کنار در بردارید.
کفش‌های چوبی را پوشیده و به قطار برگردید. چپ، پائین، راست، راست، چپ.
به کابین پوارو (۹) بروید و با او راجع به فرستنده رادیوئی حرف بزنید. چمدان پوارو را جستجو کنید تا نامه‌ای از دوست او را بگیرید و آن را در آلبوم بریده جراید بخوانید.
به Athens-Paris رفته و به کابین ۱۶ بروید.
به رادیوی روی میز نگاهی بیندازید. شما باید توسط این دستگاه تماسی با دوست پوارو بگیرید و سئوالاتی از او بپرسید.
اینک باید یک کلید تلگراف بسازید.
داخل موجودی انبردست را برداشته و به قسمت ترکیب ببرید. چاقوی کره‌بری (Butter Knife) را نیز برداشته و آن را با انبردست ترکیب کنید تا چاقو خم شود.
سیم مسی را با انبردست یا ساطور ترکیب کرده تا سیم را به دو نیم کنید.
کاسه شیشه‌ای (Punch Bowl) را روی میز قرار دهید، از پارچ آب پرتقال درون کاسه بریزید.
مجسمهٔ فلزی (Statues) را درون کاسه قرار دهید.
مچ‌بند مسی را با انبردست ترکیب کرده و آن را روی سیم‌ها و کاسه استفاده کنید. اینک یک باطری ساخته‌اید.
چاقوی خم شده و میخ‌ها و چکش را با هم ترکیب کنید تا یک کلید موقتی مورس درست کنید و آن را روی میز بگذارید. حالا دو تکه سیم را روی کلید موقتی مورس استفاده کنید.
رادیو را روشن کرده و روی کلید مورس کلیک کنید تا با Barnaby گفتگوئی داشته باشید. تمام سئوالات را بپرسید.
پس از پایان کار، رادیو را خاموش کنید.
بار دیگر آن را روشن کنید تا Barnaby جواب سئوالات را بدهد.
Chlamydia یک بیماری حیوانی است.
میشل نیز خانواده‌ای ندارد.
Hardman به مدت ۱۵ سال در MC Neil کار کرده است.
بچه‌های Linda Ardens مال مارک گیلبرت هستند و...
رادیو را خاموش کنید.
بار دیگر رادیو را خاموش کنید و پس از پایان گفتگو آن را خاموش کرده به Salon Car بروید.
با Mary Debenham گفتگو کنید. او معلم خصوصی هلنا آرمسترانگ بوده است.
به رستوران بروید و با دکتر کنستانتین گفتگو کنید. او یک دامپزشک است.
با کنتس هلنا نیز صحبت کنید، او خواهر سونیا است. اینک باید تمام موارد مورد اشاره پوارو تکمیل شده باشد، بروید و به پوارو گزارش دهید. پس از اینکه گزارش کامل را به او ارائه دادید و پس از تمام شدن صحنه، سئوال‌هائی از شما پرسیده می‌شود که باید به آنها درست جواب دهید.
سئوال‌ها را به این‌صورت جواب دهید:
Threatening Letter
Cyrus Hardman
Matteo And Constantine
Through The Door Left Unbolted
Attendants Uniform
Masterman Confirmed The Dosage
Stiletto
Torn Letter
The Killer... Empty Room In The Athens-Paris
دومین سری سئوال‌ها را به این‌صورت جواب دهید:
Afer ۱:۱۵ AM
In America
تمام اسم‌ها را به‌جزء این چهار اسم کلیک کنید:
Count Andrenyi, Cyrus Hardman, Mrs Hubbard, Pierre Michel
سپس روی نوشتهٔ None of The Above کلیک کنید.
Colonel Arbuthnot
All of These Clues Agree With The First Solution
When He Said The Snow Was Bright
Ferrier
Steak Knife
Pipe Cleaner
Handkerchief
Broken Padlock
Scarlet Kimono
سومین نوبت سئوال‌ها را به این‌صورت جواب دهید:
The Engineer
Pile of Books
و در پایان پس از تمام شدن صحنه‌ها روی هر سه انتخاب گفتگو کلیک کنید و پایان بازی را ببینید.
منبع : مجله بازی‌های رایانه‌ای


همچنین مشاهده کنید