شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا
مزایای دو چرخه نسبت به اتومبیل
استفاده از دوچرخه به جهت مزایای آن همواره مورد تاكید بوده كه ذیلا مصادیقی از این محاسن از متذكر می گردد
۱- دوچرخه در سفرهای كوتاه توانایی سرعت جابه جایی و قدرت مانور بیشتری را نسبت به اتومبیل دارد، چون اتومبیل در نقاطی باید توقف كند یا به خاطر ترافیك های سنگین مجبور به توقف خواهد بود و ضمنا قدرت مانور بیشتری را نسبت به اتومبیل دارد
۲- دوچرخه جای كمتری را برای پارك كردن و نگه داری احتیاج دارد
۳- برای خرید دوچرخه هزینه كمتری لازم دارد
۴- استفاده از دوچرخه از آلودگی صوتی می كاهد و در كاهش آلودگی هوا نقش موثری دارد.
۵- دوچرخه نسبت به اتومبیل خطر كمتری برای عابرین پیاده دارد .
۶- استفاده روزانه از دوچرخه برای انجام سفرهای شهر علاوه بر این كه به سلامتی افراد كمك می كند در مصرف كمتر منابع سوخت فسیلی نقش به سزایی دارد. با توجه به این كه طول سفرهای شهری در ایران كوتاه است متاسفانه استفاده از دوچرخه در فرهنگ حمل و نقل ما از مقبولیت لازم برخوردار نمی باشد لذا می بایست تمام سعی ما بر ساختن وجهه اجتماعی مناسب با دادن تسهیلات بسیار در استفاده از دوچرخه باشد . یكی از راه هایی كه در جهت توسعه فرهنگ استفاده از دوچرخه میتوانیم به كار ببریم بر این است كه مسیرهایی را طراحی كنیم كه در استفاده كنندگان تمایل ایجاد كند می توان از توسعه مسیرها به مراكز جذب سفر برای رسیدن به این هدف استفاده كرد و اینكه برای رساندن دوچرخه به آن مسیرها دوچرخه سوار مشكلی نداشته باشد بنابراین باید مسیر را از محل زندگی دوچرخه سوار تا مراكز جذب سفر را در بر گیرد .
۱- دوچرخه در سفرهای كوتاه توانایی سرعت جابه جایی و قدرت مانور بیشتری را نسبت به اتومبیل دارد، چون اتومبیل در نقاطی باید توقف كند یا به خاطر ترافیك های سنگین مجبور به توقف خواهد بود و ضمنا قدرت مانور بیشتری را نسبت به اتومبیل دارد
۲- دوچرخه جای كمتری را برای پارك كردن و نگه داری احتیاج دارد
۳- برای خرید دوچرخه هزینه كمتری لازم دارد
۴- استفاده از دوچرخه از آلودگی صوتی می كاهد و در كاهش آلودگی هوا نقش موثری دارد.
۵- دوچرخه نسبت به اتومبیل خطر كمتری برای عابرین پیاده دارد .
۶- استفاده روزانه از دوچرخه برای انجام سفرهای شهر علاوه بر این كه به سلامتی افراد كمك می كند در مصرف كمتر منابع سوخت فسیلی نقش به سزایی دارد. با توجه به این كه طول سفرهای شهری در ایران كوتاه است متاسفانه استفاده از دوچرخه در فرهنگ حمل و نقل ما از مقبولیت لازم برخوردار نمی باشد لذا می بایست تمام سعی ما بر ساختن وجهه اجتماعی مناسب با دادن تسهیلات بسیار در استفاده از دوچرخه باشد . یكی از راه هایی كه در جهت توسعه فرهنگ استفاده از دوچرخه میتوانیم به كار ببریم بر این است كه مسیرهایی را طراحی كنیم كه در استفاده كنندگان تمایل ایجاد كند می توان از توسعه مسیرها به مراكز جذب سفر برای رسیدن به این هدف استفاده كرد و اینكه برای رساندن دوچرخه به آن مسیرها دوچرخه سوار مشكلی نداشته باشد بنابراین باید مسیر را از محل زندگی دوچرخه سوار تا مراكز جذب سفر را در بر گیرد .
منبع : مرکز اطلاع رسانی خانواده (شمیم)
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران انگلیس دولت انتخابات عراق دانشگاه تهران مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم چین روز معلم رهبر انقلاب نیکا شاکرمی
سیل آتش سوزی زلزله شهرداری تهران سازمان هواشناسی آموزش و پرورش هلال احمر قوه قضاییه پلیس معلم فضای مجازی قتل
تورم بانک مرکزی مسکن قیمت خودرو سهام عدالت قیمت طلا قیمت دلار بازار خودرو خودرو ایران خودرو حقوق بازنشستگان سایپا
مهران غفوریان ساواک رضا عطاران تلویزیون موسیقی عمو پورنگ سریال شهاب حسینی صداوسیما مسعود اسکویی سینمای ایران دفاع مقدس
اسرائیل فلسطین رژیم صهیونیستی جنگ غزه غزه آمریکا روسیه ترکیه حماس نوار غزه اوکراین یمن
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان آتیلا حجازی باشگاه استقلال علی خطیر لیگ برتر بازی لیگ برتر ایران تراکتور لیگ قهرمانان اروپا
اپل هوش مصنوعی صاعقه گوگل ناسا تلفن همراه عکاسی مدیران خودرو کولر
کبد چرب فشار خون چای دیابت بیماری قلبی