یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا


پذیرش جایگاه طراحان صاحب سبک


پذیرش جایگاه طراحان صاحب سبک
همانگونه که در نظریه ارتباطی هنر، اثر هنری مانند پیامی از فرستنده آن یعنی هنرمند در محیطی منتشر شده و به مخاطب خود می‌رسد، ایده‌های تولیدشده توسط طراحان نیز در محیط منتشر شده و به مخاطب نهائی می‌رسد، اما نکته حائز اهمیت در تشخیص و دسته‌بندی مخاطب در زمینه‌های گوناگون طراحی، لایه‌های مختلف موجود در محیط انتشار پیام طراح است. در این زمینه، علاوه بر دسته‌بندی مخاطبان مصرف‌کننده یک محصول، طراحان زمینه‌های گوناگون نیز در لایه‌های مختلف، ایده‌های موجود را پرورش و گسترش می‌دهند تا در نهایت در بیرون‌ترین لایه طراحی، تولیدشده و به‌دست مخاطب عام برسد.
در واقع لایه‌های طراحی قبل از تولید، مسیر تبدیل ایده‌های بکر و خالص به محصولی کاربردی و قابل استفاده برای عموم مصرف‌کننده‌هاست. هم‌چنین محصول بعد از تولید به لایه‌های مختلف مخاطبان خود برخورد می‌کند و از این طریق پیام در محیط منتشر می‌شود.
منبع : جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران


همچنین مشاهده کنید