سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 7 May, 2024
مجله ویستا
اسباببازیهای وینیلی
اسباببازیهای زیبا، خندهدار و قابل گردآوری وینیلی رؤیای هر مشتری و فروشندهای محسوب میشوند، اما راز موفقیت یک اسباببازی چیست و طراحان تازهکار چگونه میتوانند وارد بازارهای انحصاری شوند؟
اگر میخواهید ژاپنیها را سرزنش کنید! علاقه آنها بهزیبائی یا همان Kawaii در گویش محلی بود که موجب ظهور شخصیتهائی همچون ”پسر فضائی“ و ”سلام کیتی“ شد. وابستگی شدید ژاپنیها به داستان و کارتون موجب پدید آمدن ابر قهرمانان، بچهمدرسهایهای سامورائی شمشیرکش، روباتها و حیوانات زیبا شد و دیری نپائید که این شخصیتها تبدیل به اسباببازیهای پلاستیکی و پارچهای یا آهنربای یخچال شدند.
شهرت این شخصیتها در غرب ژاپن با ورود کارتونهائی همچون ”تغییرات و جنگ ستارگان“ که در دهه هشتاد میلادی پخش میشد بهطور کامل آشکار بود. این مجموعهها انیمیشن را وارد زندگی نسل تازه کرد، نسلی که با علاقه به روباتها و شخصیتهای ژاپنی پا به دوران بزرگسالی نهاد. البته تأثیر فیلم ”جنگ ستارگان“ را نباید نادیده گرفت. استعدادی غرطبیعی جورج لوکاس در شناسائی فرصتهای تولیدی و تبلیغاتی موجب شد تا هر کودک یک اسباببازی وینیلی از شخصیت موردعلاقه خود داشته باشد. با گذشت سالهای متمادی، شخصیتهای مجازی فیلم ”جنگ ستارگان“ نیز به بازار آمدند، بهگونهای که پولهای هنگفتی صرف اسباببازیهای دستنخورده با همان بستهبندی اصلی شد.
● اسباببازی برای بزرگسالان؟
امروزه اسباببازیهای وینیلی مخصوص بزرگسالان از صنعتی موفق بهخصوص در میان افراد خلاق برخوردار است. با یک نگاه کوتاه به تاریخچه استودیوی آنها میتوان به این واقعیت پی برد.
پاول بودنیتز رئیس ”کید روبوت“ که شرکت او سازنده اسبابیبازیهای وینیلی زیبائی همچون سری اسباببازیهای Dunny است، اعتقاد دارد که شهرت اسباببازیها بهدلیل زیبائی و شگفتی آنها است.
در دیدگاه بدبینانهتری میتوان گفت که اسباببازیها به زبان تولید، بستهبندی کالا، زرافههای پلاستیکی در جعبههای خوراکی و در کل چیزهائی که ما از همان دوران کودکی از دیدن آن شگفتزده میشویم، صحبت میکنند. ما درست داریم برخی از شخصیتها را از روی کاغذ بریده و یا آنها بازی کنیم و از زوایای گوناگون به ظاهر آنها پی برده و آنها را در موقعیتهای مختلف (ایستاده یا نشسته) مورد بررسی قرار دهیم. ترفند جالبی وجود دارد که میتواند به نفع گردآورندگان اسباببازی باشد. هر چه تعداد اسباببازیهای وینیلی یک شخص بیشتر باشد ظاهر آنها نیز بهتر و جذابتر خواهد بود.
داشتن تنها یک اسباببازی کافی نیست. همواره یک تمایل درونی برای خرید اسباببازیهای تازه وجود دارد و گاهی یک سرگرمی ساده به عادت تبدیل میشود. همگام با خریداری همین محصولات جدید تولیدکنندگان نیز اسباببازیهای تازهتر و متنوعتری را تولید میکنند. این کار سبب شده تا عدهای فکر کنند که بازار این کالاها بهطور کامل اشباع شده است. برخی از اسباببازیها تنها با هدف کسب بیشترین سود ممکن ساخته میشوند. وقتی شرکتها اسباببازیهای یکسانی را برای دفعات مکرر تولید میکنند موجی از دیدگاههای بدبینانه در ذهن انسان پدید میآید.
این شبیه به کار سیسمون است که پس از عرضه عروسک تازه آن، برخی میگویند: این عروسک شبیه به عروسک قبلی است و برخی دیگر میگویند: اما او یک کلاه جدید دارد و تمامی طرفداران برای خرید آن به مغازهها هجوم میآورند. بلی این مسئله مضحک واقعیت دارد.
در پایان، این مشتری است که تصمیم میگیرد. یک بازار در حال رونق، امکان ورود تازهواردها را به بازار فراهم میکند. البته بستگی دارد. اگر آنها از رقابت هراسان بوده و نگران اشباع بازار باشند احتمال موفقیتشان کاهش مییابد. اگر هدف آنها از ورود به بازار تحقیق رؤیاهایشان است، همیشه فرصت برای کامیابی وجود دارد.
● طرحهای جدید
احتمال دارد آن تازهوارد شما باشید، اما فرآیند ساخت اسباببازیهای وینیلی همچنان بهصورت راز باقی مانده است. موضوع مسلم این است که نقطه شروع باید یک طرح برجسته و نو باشد، شخصیتی که سرآمد تمام بازار باشد. سپس باید سعی کنید توجه تولیدکنندگان اسباببازی را به خود جلب کرده و مغازهها و عرضهکنندگان را متقاعد سازید. اسباببازی شما را عرضه کنند. این یک فرآیند طولانی و پرهزینه است که کلید موفقیت آن پژوهش و تحقیق است.
● ساخت مدل
به خاطر داشته باشید که گاهی شخصیتهائی که روی کاغذ ظاهر زیبائی دارند در فضای سهبعدی قابل اجراء نیستند. سترگان واقعی کار شما کارگران شما هستند. آنها هستند که با الهام از نقاشیهای شما پیکره اسباببازی را خلق میکنند. اهمیت روابط خوب با تولیدکنندگان نیز بسیار مهم است. چرا که میتواند شما را به آزمایش تکنیکها و مواد جدید ترغیب ساخته و بدین روش کیفیت طرحها و همخوانی آنها با نیاز بازار را تضمین کند.
● چاپ سهبعدی
اسباببازیهای مخملی اسباببازیهائی از جنس پارچه - و نه پلاستیک - هستند که ساخت آنها آسان، ارزان و سریع است، اما شاید پرینترهای سهبعدی را تحت کنترل داشته باشد. پرینت سهبعدی در آینده در بین عموم مردم باب خواهد شد. چاپگر سهبعدی مانند پرینتر جوهر افشان کار میکند که با بهرهگیری از سر محرک خود پودر را پاشیده و با چسب مایع آن را سفت میکند. برخی دستگاهها بهجای پودر از رزینهای پلیمری استفاده میکنند که در معرض هوا یا پرتوهای ماورای بنفش سفیت میشوند.
این پرینترها روز به روز ارزانتر میشوند و این در حالی است که توانائیهای رنگ و توان مواد آنها هر روز در حال افزایش است. از آنجا که پیکرهها از برنامههای کاربریدی سهبعد یا CAD تولید شده و فنآوری مربوط نیز موجب کاهش هزینهها شده است، این امکان وجود دارد که در آیندهای نه چندان دور اسباببازیها بهصورت فایلهای سهبعدی در شبکه توزیع شده و کاربران نیز آنها را فراخوانی و سپس در اندازههای کوچکتر تولید کنند.
این فرآیند ممکن است به آسانی پرینت گرفتن از یک فایل PDF باشد، اما چندان هیجان زده نشوید، چرا که اینکار در کوتاهمدت تحقق نخواهد یافت. تا آن زمان شاید بهتر باشد خرید خود را از بیرون انجام دهید!
منبع : نشریه تخصصی کامپیوتر و هنر
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رافائل گروسی نیچروان بارزانی رهبر انقلاب حج عراق مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان انتخابات دولت حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم
شهرداری تهران تهران حجاب هواشناسی قوه قضاییه آموزش و پرورش قتل فضای مجازی پلیس سازمان هواشناسی شهرداری باران
خودرو ایران خودرو بازار خودرو قیمت دلار بانک مرکزی قیمت طلا قیمت خودرو دلار حقوق بازنشستگان مسکن قیمت بورس
نمایشگاه کتاب سریال افعی تهران مسعود اسکویی زنان تئاتر محمدعلی علومی تلویزیون دفاع مقدس سینمای ایران صدا و سیما سریال کتاب
مغز دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان گوشی هوشمند
اسرائیل رژیم صهیونیستی حماس غزه فلسطین جنگ غزه آمریکا روسیه رفح اوکراین طوفان الاقصی نوار غزه
پرسپولیس فوتبال استقلال لیگ برتر ذوب آهن نساجی لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران بازی سپاهان رئال مادرید جواد نکونام
هوش مصنوعی اپل سامسونگ آیفون باتری گوگل مایکروسافت تلفن همراه ماهواره ناسا
رژیم غذایی بیمه کاهش وزن زیبایی چای دندانپزشکی فشار خون بیماران خاص سبزیجات