سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا

گرافیک محیطی وتاثیر آن در روابط عمومی


گرافیک محیطی وتاثیر آن در روابط عمومی
گرافیک محیطی شامل علائمی مانند تابلو ها ی تبلیغاتی (بیلبورد)،پوستر،تبلیغات روی وسایل نقلیه ،طراحی محیطی پارکهاو...را در بر می گیرد
که با توجه به ابزارها وعوامل مختلفی که در ارائه اطلاعات وجود دارد از هر کدام برای بیان نوع خاصی از ایجاد ارتباط می توان استفاده کرد. مثلا تبلیغات روی وسایل نقلیه یا بیلبورد ها که باید در مکان های خاصی باشدباید به گونه ای باشد که به سرعت ارتباط خاص را با مخاطب برقرار کند.
اگراین عوامل ها اصولی وبا معیارهای صحیحی استوار باشد می تواند در ارتباطهای اجتماعی موثر باشد یا با ایجاد مناظر زیبای دیدنی در محیط ،به سلامت ذهن عموم کمک کند.بنابر این اهمیت گرافیک محیطی ،همان برقرای ارتباط برای اطلاع رسانی به مخاطب و وظیفه زیبا سازی محیط را بعهده دارد.
گرافیک محیطی وروابط عمومی می تواند رابطه تنگاتنگی با هم داشته باشند از آنجا که هدف روابط عمومی جلب مشارکت وهمراهی افکار عمومی در زمینه های مختلف است وشامل ارتباط کارکنان با مسئولان ونیز مسئولان با مردم می باشد ،باید رسالت خود را با استفاده از روشهای ویژه به خوبی انجام دهد.گرافیک محیطی هم از موادی است که با شناخت و به کارگیری اصولی آن در روابط عمومی ،برقراری ارتباطات را گسترش دهد.تبلیغات در فرایند روابط عمومی نیز نقش مهمی را ایفا می کند که گرافیک در تبلیغ گویا ترین زبان است که می تواند ارسال پیام ودادن اطلاعات به مخاطبان را تسهیل کند .همچنین برپایی نمایشگاه ها وهمایش ها نیز از دیگر وظیفه های روابط عمومی است که گرافیک محیطی در آن نقش بسزایی دارد.مثلا انتخاب محل مناسب ،چگونگی غرفه بندی وآرایش آن وتبلیغات درونی وبیرونی برای اطلاع رسانی و تاثیر گذاری مطلوبی را در مخاطبان وبازدید کنندگان می گذارد.

http://zoka.blogfa.com/۸۶۰۱.aspx
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید