شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا
لینک یا موتور جستجو
جهان تجارت سراسر مبارزه و رقابت است. مبارزه بین صاحبان مشاغل معمولی و الكترونیكی، كسانی كه در دنیای مجازی اینترنت تجارت میكنند همواره در تلاشند تا بازدیدكنندگان بیشتر و بیشتری را جلب كنند و این افراد را به خریدار بدل نمایند. این همان كاریست كه صاحبان مشاغلی كه در جهان واقعی و فیزیكی فعالیت میكنند هم انجام میدهند.
بازار داغ تبلیغات و آگهیهای گوناگون مطبوعاتی، تلویزیونی، رادیویی و اینترنتی همگی حاكی از دشواری میدان مبارزه كسب و كارهای گوناگون هستند. صاحبان وب سایتها نیز برای حضور برجسته و موثر در اینترنت از روشهای متعددی استفاده میكنند كه معروفترین و متداولترین آنها كسب رتبههای بالا در موتورهای جستجو به علاوه خلق لینكهای مفید و كاربردی فراوان هستند.
در این بین ظرایفی وجود دارند كه نادیده گرفتن آنها باعث میشود كه تلاشهای یك تاجر اینترنتی آنطور كه باید پاسخگو نباشد.
یكی از توصیههای رایج و البته مفید و كارآمد اینست كه یك وب سایت با وب سایتهای مرتبط با آن كه قوی و پرطرفدار هستند ارتباط برقرار نموده لینك خلق كند. این راهكار مفید است ولی تكلیف ترافیك سایت چه خواهد بود؟
وب سایتها خواهان رتبههای بالایی در موتور جستجو هستند. مثلا این كه در ردیف ۱۰ وب سایت نخستی باشند كه موتور جستجو برای كاربر ظاهر میكند یا این كه در همان اولین صفحه دیده شوند. ولی كار به هیچ وجه ساده نیست. زمانی كه كاربر كلمات، كلیدی مرتبط با یك كسب و كار را تایپ میكند، موتور جستجو میلیونها نام و عنوان سایتها را برایش حاضر میكند كه تعدادی از آنها اربابان آن كسب و كارند. رقابت تنگاتنگی است و اگر وب سایتهای نوپا و تازهكار تنها به روشهای مرسوم اكتفا كنند، شانس زنده ماندن نخواهند داشت.
وبسایتهای قدرتمند به راحتی میتوانند یك سایت تازهكار و جدید را تضعیف كنند و او را در ردیفهای پایینی لیست رتبهبندی شده وب سایتها در موتور جستجو، جای دهند اینها قادرند لینكهایی از سایتهای ضعیفتر و بیكیفیت به این تازهواردها ایجاد كنند كه تعداد بازدیدكنندگانش را كمتر خواهد كرد. حتی ممكن است این وب سایتها صفحات و محتوای ارزشمند زیردستانشان را كپی كنند و در وب سایت خودشان جای دهند.
البته این وب سایتها را دستهای قانون شكن میدادند كه اصول و موازین حضور در دنیای مجازی را زیرپا میگذارند. از طرفی وب سایتهای قانونمندی نیز هستند كه تمامی محتوا و صفحات وب سایتهای تازه كاری كه از آنها كمك خواستهاند را بررسی كرده سعی دارند تا برای رشد و حضور مداوم اینها در اینترنت راهی پیدا كنند. این روند همچنان ادامه خواهد یافت.
حضور در شمارههای نخستین نتایج یك جستجو در افزایش تعداد بازدیدكنندگان نقش مهمی دارد و هیچ كس منكر این واقعیت نیست. ولی حالات دیگری هم وجود دارند. برای این كه این ترافیك به یك ترافیك جهتگیری شده و مطلوب آن وب سایت بدل گردد، برقراری ارتباطات مستحكمتر، بیشتر و كاربردیتر با وب سایتهای دیگر، پاسخگو خواهد بود. تلاش برای ارتقا رتبه در موتورهای جستجو، تدبیر خوبیست ولی ازارزش و اهمیت خلق لینكهای موثر و جذاب هم نباید غافل شد.
نكته دیگری هم درباره این راهكار وجود دارد و آن اینست كه ایجاد لینك با وب سایتهای نوپا نیز پاسخگوست. زمانی كه دو سایت جدید و تازهكار با هم تعامل میكنند، محتوا، ساختار و ارتباطات هر دوی آنها تقویت میشود. هر كدام از آنها در كنار این لینك، با سایتهای دیگر هم ارتباط برقرار كرده لینك خلق نمودهاند. با تقویت محتوا و ارتقای كیفیت این دو به همراه گسترش دامنه ارتباطات، بازدیدكنندگان هردویشان بیشتر خواهد شد كه تمامی این امتیازات، رتبهشان در لیست وب سایتهای موتور جستجو را هم ارتقا خواهد داد در اصل این راهكار چندین هدف را در راستای یكدیگر برآورده مینماید.
شاید بتوان گفت بهترین مزیت این ترفند، كم خرج بودن آنست. بار رقابتی آن هم كمتر است. دیگر احتیاجی نیست كه صاحب وب سایت در جمعیت میلیونی رقبا مبارزه كند تا رتبهاش را حفظ كرده بالاتر برد. استفاده از لینكها، وب سایت را از این میدان جنگ مستقیم دور نموده غیرمستقیم راه رسیدن به هدف را هموار میكند.
شاید صاحبان وب سایتهایی كه تا به الان همه تلاششان را بر حفظ و ارتقای موقعیتشان در موتورهای جستجو متمركز كردهاند، با تعجب بگویند كه چطور میتوانند از روند پیشین دست بكشند ولی با توجه به مطالب ذكر شده، امتحان كردن این روش خالی از فایده نخواهد بود. یك راه مطمئن اینست كه وب سایت دیگری خلق كنند و فقط آن را با روش جدید مدیریت كنند. پس از بازه زمانی مشخصی، میزان ترافیك این دو سایت را با هم مقایسه نمایند و تعداد مشتریان بالقوه و آنهایی كه به خریدار تبدیل شدهاند را هم مقایسه كنند.
لازم به ذكر است كه لینكها نیز باید با درایت و حساب شده ایجاد شوند. هر لینكی به وب سایت كمك نخواهد كرد و چه بسا اگر بیدقت و نامناسب انتخاب شده به محتوای سایت مرتبط نباشد، باعث افت وب سایت و كاهش تعداد بازدیدكنندگان خواهد شد.
در پایان باید گفت كه وب سایتها در برقراری لینكها منتظر كسی هستند كه به آنها پیشنهاد كند و لینكی را در ابتدای كار تعارف! نموده بخواهد كه با هم ارتباطی داشته باشند. در این جاست كه یك وب سایت مصمم و علاقهمند منتظر نمیماند و گام اول را برمیدارد. صاحبان این سایتها صبر نمیكنند كه از آنها تقاضا و دعوت كنند، بلكه خودشان درهای ارتباط و تعامل را میگشایند.
by:Gail Sober
مترجم: آذین صحابی
مترجم: آذین صحابی
منبع : روزنامه تفاهم
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دولت چین سیستان و بلوچستان انتخابات امیرعبداللهیان شورای نگهبان حسن روحانی مجلس شورای اسلامی حجاب دولت سیزدهم مجلس نیکا شاکرمی
سیل ایران هواشناسی تهران شهرداری تهران باران سازمان هواشناسی آتش سوزی یسنا فضای مجازی پلیس زلزله
خودرو قیمت خودرو قیمت طلا مسکن تورم بانک مرکزی قیمت دلار حقوق بازنشستگان بازار خودرو دلار ارز ایران خودرو
صدا و سیما مسعود اسکویی سوئد مهران غفوریان رضا عطاران بی بی سی تلویزیون صداوسیما موسیقی سریال سینمای ایران سازمان صدا و سیما
رژیم صهیونیستی غزه جنگ غزه اسرائیل فلسطین روسیه آمریکا ترکیه حماس اوکراین نوار غزه انگلیس
پرسپولیس فوتبال استقلال سپاهان لیگ برتر باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال علی خطیر جواد نکونام تراکتور بازی لیگ قهرمانان اروپا
آیفون اینستاگرام اپل ناسا گوگل صاعقه تلفن همراه عکاسی کولر
کبد چرب فشار خون گرما