یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 19 May, 2024
مجله ویستا
تحولات استراتژیک فرهنگ و مدیریت در فرایند جهانی شدن
جهانی شدن و جهانی سازی و تحولات استراتژیک در مدیریت فرهنگی از مفاهیم چند بعدی و پیچیدهای است که درباره آن بحثهای گوناگونی صورت گرفته و دیدگاهها و نظریههایی نیز در این زمینه ارائه شده است. در این مقاله سعی شده است که جهانی شدن و جهانی سازی در حوزه مدیریت و فرهنگ تعریف و از دیدگاههای مختلف بیان شود که مهمترین آن تحولات در قرن بیستم و بالاخص در دهة ۱۹۷۰ میلادی است که وارد مرحله جدیدی شد و در اواسط دهة ۱۹۸۰ تقریباً در تمامی زمینهها نشانههای خود را بر جای گذاشت و حتی نظامهای مدیریت را نیز متأثر ساخت که مدیریت فراصنعتی و فرامدرن یا (پست مدرن) مطرح شد و اوج آن در دهة ۱۹۹۰ میلادی بود که مفهوم جهانی شدن رایج گردید. لذا در این مقاله با توجه به مبانی و تحولات مدیریتی و فرهنگی و تحلیلهای به عمل آمده و شناخت تأثیرات متقابل مقوله جهانی شدن بر تحولات فرهنگی و مدیریتی راهکارهایی پیشنهاد گردیده است.
نویسنده :
محمدصادق ضیایی ـ محمدمهدی اسماعیلی ـ فرزاد زیویار
محمدصادق ضیایی ـ محمدمهدی اسماعیلی ـ فرزاد زیویار
منبع : نشريه الکترونيکی فرهنگ مديريت
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران مجلس شورای اسلامی دولت دولت سیزدهم مجلس خانواده رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی رئیسی سیدابراهیم رئیسی رسانه تعطیلی شنبه ها
مشهد هواشناسی سیل مشهد تهران بارش باران آموزش و پرورش خراسان رضوی سازمان هواشناسی باران سیل پلیس فضای مجازی
قیمت دلار قیمت خودرو خودرو دلار حقوق بازنشستگان بازنشستگان قیمت طلا مالیات ایران خودرو بازار خودرو مسکن یارانه
لیلا حاتمی نمایشگاه کتاب زری خوشکام علی حاتمی سینمای ایران کتاب نمایشگاه کتاب تهران تلویزیون سینما سریال موسیقی
هوش مصنوعی مریخ
اسرائیل غزه رژیم صهیونیستی فلسطین جنگ غزه روسیه حماس چین اوکراین لبنان یمن ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر بازی تراکتور اشکان دژاگه فدراسیون فوتبال بارسلونا سپاهان مس رفسنجان تکواندو
اینترنت فناوری سامسونگ هواپیما آیفون گوگل اپل موبایل دانش بنیان
استرس سقط جنین مغز کاهش وزن سلامت رژیم غذایی سرطان سلامت روان ویتامین مسواک