یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
اقتصاد تقاضای جهانگردی
|
اقتصاد خرد به تقاضا به منزلهٔ نيمى از بازارى مىنگرد که در آن کالاها و خدمات مبادله مىشوند. تقاضا طبيعتاً نيروى محرک نيازى تلقى مىشود که براى ارضاء آن، بنگاهها در ازاء دريافت پاداش مناسب، به فعاليت در توليد کالاها و خدمات انگيخته مىشوند. |
بيشتر تحليلهاى اقتصادى خرد متقاضيان را نمونهاى از 'انسان مارشالي' تلقى مىکنند. بهعبارت ديگر، اين تحليلها اساساً به علائم اقتصادى رفتار فرد توجه دارند و ميزان فايده يا مطلوبيت حاصل از هر خريد براى ارضاء نيازهاى وى را محاسبه مىکنند. نظريهٔ رفتار مصرفکننده اين فعاليت را مورد بررسى بسيار عميقترى قرار مىدهد و علم اقتصاد رفتارى بهعنوان يک شاخهٔ اقتصاد خرد، مىکوشد تا رويکرد مارشالى را با عوامل روانشناختى و جامعهشناختى مؤثر بر رفتار مصرفکننده درهم آميزد. |
اتخاذ رويکرد رفتارى براى تحليل تقاضاى مسافرت از آنجا اهميت دارد که محصولات مسافرتى بغرنج هستند و همانطور که در مبحث پيش ملاحظه شد نياز و ميزان شناخت جهانگردان از اين محصولات فراوان و متنوع است. بنابراين، در توضيح مطلوبيت فردى و مطلوبيت هر گروه از جهانگردان، ارزيابى انگيزشها و مشخصههاى انواع جهانگردان ضرورت دارد. |
با وجود اين، اقتصاددانان بيشتر به تقاضاى کل علاقه و توجه دارند. اين تقاضا را مىتوان مقدار محصولى تعريف کرد که در يک دورهٔ زمانى معين، کل خريداران مايل و قادر به خريد آن به قيمت بالقوه باشند. عبارت فوق مشخصاً تعريف تقاضاى مؤثر است. بهعبارت ديگر، خريداران بايد هم قوهٔ خريد داشته باشند هم تمايل به آن. بىگمان، تقاضاى نهفته بسيار زيادى براى مسافرت با کشتىهاى مجلل يا هواپيماى مافوق صوت وجود دارد اما عدهٔ کمى قادر به پرداخت هزينههاى آن هستند. |
دادههاى تجربى در عمل، معمولاً تنها يک تعادل عرضه و تقاضاى جهانگردى را نشان مىدهد و هر تغييرى نشانگر حرکت از يک موقعيت تعادلى به موقعيت تعادلى ديگر است. اين حقيقت تحليل تقاضاى جهانگردى را مانند بررسى تغييرات تقاضاى هر کالا يا خدمتى دشوار مىکند. بنابراين، در واقع، مصرف جهانگردى را بررسى مىکنيم نه تقاضاى آن را با وجود اين، تحقيقات بازار جهانگردى و سرىهاى زمانى و مطالعات تطبيقى موجود، براى ارائهٔ تحليلهاى نسبتاً دقيق دربارهٔ آثار متغيرهاى مستقل بر تقاضاى جهانگردى کفايت مىکنند. |
همچنین مشاهده کنید
- رشد جهانگردی و اقتصاد ملی
- تراز پرداختهای جهانگردی
- خدمات قیمتگذاری نشده و آثار جانبی در جهانگردی
- منابع در جهانگردی
- بنگاههای جهانگردی
- عرضهٔ محصولات مسافرتی و جهانگردی
- نقش اقتصادی دولت
- انواع جهانگردان
- تعریف انواع بازار و بهینهسازی آنها
- وضعیت اقتصادی
- وضعیت اقتصادی (۲)
- تعادل در بازارهای جهانگردی
- ایجاد اشتغال و درآمد
- سرمایهگذاری در جهانگردی
- اقتصاد تقاضای جهانگردی
- شرکتهای چند ملیتی در بخش سفر و جهانگردی
- وضعیت اقتصادی (۳)
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران دولت حجاب مجلس شورای اسلامی مجلس دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران گشت ارشاد رئیسی پاکستان امام خمینی رئیس جمهور
هواشناسی آتش سوزی سلامت تهران قتل پلیس کنکور شهرداری تهران وزارت بهداشت فضای مجازی زنان پایتخت
خودرو قیمت دلار دلار قیمت خودرو بازار خودرو قیمت طلا بانک مرکزی سایپا مسکن ارز تورم ایران خودرو
سریال محمدرضا گلزار سینمای ایران تلویزیون سینما موسیقی سریال پایتخت مهران مدیری ترانه علیدوستی کتاب تئاتر
اینترنت خورشید کنکور ۱۴۰۳
اسرائیل جنگ غزه غزه رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه چین اوکراین حماس ترکیه ایالات متحده آمریکا طوفان الاقصی
فوتبال پرسپولیس استقلال بازی جام حذفی فوتسال آلومینیوم اراک تیم ملی فوتسال ایران تراکتور باشگاه پرسپولیس سپاهان لیورپول
هوش مصنوعی تبلیغات اپل فناوری سامسونگ ناسا بنیاد ملی نخبگان آیفون ربات
بارداری دندانپزشکی کاهش وزن مالاریا زوال عقل