سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا
تحلیل و انتخاب روش و وسیله
در فعاليتهاى آموزشي، معلم بايد تلاش کند با بهرهجويى از روشها و وسايل مختلف، شرايط لازم را براى کسب دانشها، مهارتها و نگرشهاى مطلوب شاگردان فراهم سازد. با توجه به اينکه بحث روش در بخش و فصلى ديگر بطور مستقل و مبسوط مطرح خواهد شد، در اين قسمت فقط به تحليل و چگونگى گزينش و سازماندهى وسايل در فرايند آموزش خواهيم پرداخت. |
اگر چه مفهوم وسايل آموزشى در فرهنگ آموزشى جامعه ما جايى براى خود باز کرده است و همواره مورد استفاده قرار مىگيرد، متأسفانه مفهوم روشن و صحيح آن براى اکثر مربيان تربيتى و مسؤولان نظام آموزشى بدرستى معلوم نيست. بىترديد، آشنايى با مفهوم صحيح و منطقى هر فن يا علم و هنري، پايهٔ اساسى درک مباحث و مسائل متعدد آن بشمار مىرود؛ بنابراين، اگر مفهوم وسايل آموزشي و جايگاه آن را در روند فعاليتهاى تدريس و يادگيرى نشناسيم، هيچگاه نخواهيم توانست به صورتى علمى و تجربى از آنچه اين امکانات به ما عرضه مىدارند، در حل مشکلات آموزشى خود استفاده کنيم؛ از همينرو، در اين بخش، در حد امکان به تعريف و تحليل وسايل آموزشى خواهيم پرداخت. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران بابک زنجانی مجلس شورای اسلامی مجلس دولت سیزدهم قوه قضائیه خلیج فارس دولت لایحه بودجه 1403 شورای نگهبان حجاب مجلس یازدهم
تهران قوه قضاییه هواشناسی سیل آموزش و پرورش شهرداری تهران فضای مجازی پلیس سازمان هواشناسی شورای شهر تهران قتل شورای شهر
خودرو سایپا بانک مرکزی قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا ایران خودرو دلار بازار خودرو چین مالیات تورم
تلویزیون سریال رسانه سینمای ایران سینما دفاع مقدس موسیقی تئاتر فیلم زنان رسانه ملی کتاب
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه روسیه عربستان نتانیاهو ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان تراکتور باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال لیگ برتر تیم ملی فوتسال ایران فوتسال بازی وحید شمسایی
هوش مصنوعی اینستاگرام ناسا اپل تسلا تبلیغات فناوری پهپاد همراه اول آیفون گوگل
داروخانه مسمومیت دیابت خواب کاهش وزن طول عمر سلامت روان بارداری هندوانه