سه شنبه, ۹ بهمن, ۱۴۰۳ / 28 January, 2025
مجله ویستا
تحلیل و انتخاب محتوا
محتوا اصول و مفاهيمى هستند که به شاگردان ارائه مىشود تا ورود آنان را به فعاليتهاى آموزشي، ميسر و رسيدن آنان را به هدفهاى اجرايى امکانپذير سازد. محتواى آموزشى بايد بر اساس هدفهاى آموزشى معين، تهيه و تنظيم شود. مطالب و فعاليتهاى پيشنهادى بايد دقيقاً با هدفهاى کلي، جزئى و رفتارى مطابق و همسو باشد تا تحقق آن را امکانپذير سازد؛ به عبارت ديگر، رفتارهايى که در هدفهاى اجرايى ذکر مىشوند، بايد راهنماى گزينش محتواى آموزشى قرار گيرند. |
خوشبختانه، تهيه و تنظيم محتواى آموزشى در نظام آموزش و پرورش ما به عهده دفتر تحقيقات و برنامهريزى و تأليف کتابهاى درسي وزارت آموزش و پرورش است و معلم مجبور نيست که خودش محتوا را تهيه يا تنظيم کند، ولى بايد توجه داشت که کتابهاى درسى نمىتوانند محتواى منحصر به فرد فرايند آموزش و پرورش باشند و در صورت نقص يا کمبود محتواى آنها، معلمان مىتوانند با گزينش و تنظيم يک محتواى ديگر، آن نقص يا کمبود را جبران کنند. براى کسب مهارت در چنين امري، ضرورى است که معلم در درجهٔ اول، قدرت تحليل علمى کتابهاى درسى و در درجهٔ دوم، توانايى تهيه و تنظيم محتواى آموزشى را داشته باشد. |
همچنین مشاهده کنید
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست