جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
ویژگیهای دبیران دوره متوسطه(۲)
- از ياري، همکارى و راهنمائى مدير مدرسه حداکثر بهره را گيرد و با معلمان، دبيران راهنما، مشاوران مدرسه به تبادلنظر بپردازد و از ارشاد و راهنمائى آنان بهموقع استفاده کند. |
- با خانوادهٔ دانشآموزان در تماس است و آنان را در جريان ويژگىها و چگونگى وضع تحصيلى فرزندان خود قرار دهد و به پيشنهادهاى منطقى آنان توجه کند. |
- در کلاس درس با طرح سؤالات ارزنده و جالب خود، دقت شاگردان را برانگيزد و آنان را به اظهارنظر در جوابهاى داده شده تشويق کند. |
- دانشآموزان در کلاس او فعّال هستند و نقشهاى متعددى را برعهده دارند. |
- به دوره کردن دروس گذشته اهتمام ورزد و در رفع موارد مبهم بکوشد. |
- دانشآموزان را به يافتن راهحلهاى تازه غير از آنچه خود مىگويد تشويق کند و به ابتکار و خلاقيت آنان ارزش گذارد. |
- اسير کتابهاى درسى نباشد، بلکه کتاب درسى را موافق طرح درسى خود بهکار گيرد. |
- باانصاف است و تبعيض روا ندارد. |
- بدون تأخير در کلاس حاضر شود و کلاس را زودتر از موقع تعطيل نکند. |
- به درست گفتن و درس نوشتن و درست راه رفتن و درست نشستن شاگردان توجه دارد و سعى کند تا به مهارت آنان در تندنويسي، تندخوانى و صامتخوانى کمک کند. |
- به کار معلمى علاقهمند است و سعى دارد دانشآموزان را به پذيرش اين نقش در آينده به تناسب استعداد ترغيب کند. |
- سعى دارد در تدريس همواره از روش خاص و واحدى استفاده نکند، بلکه روشهاى مختلف تدريس را بهخوبى بشناسد و به تناسب موقعيت از آنها استفاده کند. |
- به الگو بودن شخصيت معلم معتقد است؛ از اينرو سعى کند از همه نظر براى شاگردان الگوى مناسبى باشد. |
- در بهکارگيرى و استفاده از انواع مواد آموزشى و کمک آموزشى و وسايل کارگاهى و آزمايشگاهى مهارت دارد. |
- بين دانشآموزان رقابت سالم برقرار کند. |
- در برقرارى انضباط آزادانه در کلاس معتقد است و رفتارى جدى دارد؛ از اينرو ضمن کنترل کلاس به دانشآموزان در طرح سؤال، اظهارنظر و غيره آزادى دهد و مقررات خشک و افراطى را از کلاس دور کند. |
- با اجراء فعاليتهاى گروهى و مشارکت شاگردان در امور آموزشى و پرورشى و ادارهٔ کلاس، احساس همکارى و روحيهٔ تعاون را در آنان تقويت کند و بدين وسيله به رشد اجتماعى دانشآموزان کمک کند. |
دبيران دورهٔ متوسطه از طرق مختلفى تربيت و تأمين مىشوند؛(در سال تحصيلى ۱۳۷۸-۱۳۷۷، تعداد کل شاغلان دورهٔ متوسطه و دورهٔ پيشدانشگاهى ۲۲۰۸۳ نفر بودهاند که ۸۲/۷۱ درصد آنا ن داراى مدرک ليسانس و بالاتر بودهاند. ۷۹/۴۳ درصد کارکنان اين دوره را زنان تشکيل مىدادهاند.)از جمله: |
- تحصيل در دانشگاههاى تربيتمعلم و استفاده از قانونهاى تربيتمعلم. |
- تحصيل در دانشکدههاى روانشناسى و علومتربيتى دانشگاههاى کشور. |
- تحصيل در دانشگاه آزاد اسلامى و دانشگاههاى ديگر کشور. |
- تحصيل در مراکز عالى ضمن خدمت فرهنگيان. |
- گذراندن دوره آموزش قبل از خدمت براى دارندگان مدارک تحصيلى ليسانس و بالاتر رشتههاى مختلف تحصيلى. |
همچنین مشاهده کنید
- تعیین دوباره شاخه یا رشته تحصیلی
- اهداف دوره متوسطه
- ساختار دورههای متوسطه پیشدانشگاهی و کاردانی پیوسته
- ضوابط مربوط به نمرات درسی رشتهها و شاخههای مختلف
- ویژگیهای دبیران دوره متوسطه
- برنامههای درسی دوره متوسطه و پیشدانشگاهی(۲)
- انواع مدارس متوسطه
- ملاکهای هدایت تحصیلی
- مشاوران دوره متوسطه
- طرح جدید دوره متوسطه
- تغییر شاخه، رشته در دورهٔ متوسطه
- راهنمای تحصیلی در دوره متوسطه و ضوابط انتخاب رشته
- برنامههای درسی دوره متوسطه و پیشدانشگاهی
- تاریخچه
- ویژگیهای دانشآموزان دوره متوسطه
- اهمیت دوره متوسطه
- ویژگیهای دبیران دوره متوسطه(۲)
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
اسرائیل ایران غزه روسیه مجلس شورای اسلامی نیکا شاکرمی روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت
یسنا هلال احمر قوه قضاییه آتش سوزی پلیس تهران بارش باران سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش فضای مجازی سازمان هواشناسی
حقوق بازنشستگان بانک مرکزی دولت سیزدهم قیمت خودرو قیمت طلا قیمت دلار خودرو بازار خودرو دلار سایپا ایران خودرو کارگران
سریال تلویزیون نمایشگاه کتاب مسعود اسکویی عفاف و حجاب سینما سینمای ایران دفاع مقدس موسیقی
رژیم صهیونیستی جنگ غزه فلسطین حماس اوکراین نوار غزه چین ترکیه انگلیس ایالات متحده آمریکا یمن طوفان الاقصی
استقلال فوتبال علی خطیر پرسپولیس سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تراکتور لیگ برتر رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ
هوش مصنوعی تلفن همراه گوگل اپل آیفون همراه اول تبلیغات اینستاگرام ناسا
فشار خون کبد چرب بیمه بیماری قلبی کاهش وزن دیابت داروخانه