شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا
تمرکز
رشد بنگاهها و ادغام در درون صنعت سفر و جهانگردى موجب افزايش ميزان تمرکز در اين صنعت مىشود. بهعبارت ديگر، توليد بهطور روز افزونى به بنگاههاى کمترى منحصر مىشود. اين پديده را تنها مىتوان در متن اقتصاد هر کشور اندازهگيرى کرد. البته در مبحث ديگرى نقش شرکتهاى چند مليتى در تمرکز جهانى صنعت سفر و جهانگردى مورد بررسى قرار خواهد گرفت. |
در آينده ميزان تمرکز در هر يک از بخشهاى سفر و جهانگردى به دو عامل متضاد دلبستگى خواهد داشت. عامل اول، تقاضاى مستمر برخى بازارهاى جهانگردى براى تجربهها و محصولات نو است. اين عامل مايه توسعه و بقاء بنگاههاى بيشتر و متنوعتر خواهد بود و بنابراين، سبب کاهش نرخ تمرکز خواهد شد. عامل دوم، تکنولوژى است که در بخش سفر و جهانگردى غالباً سرمايههاى بزرگى را مىطلبد و کارآئى در کاربرد آن به بازارهاى انبوه نياز دارد و موجب ادغام و تشکيل بنگاههاى بزرگ بهويژه، در مسافرت هوائى و خدمات غير شخصى (بازاريابى و اطلاعرساني، بيمهٔ سفر، روشهاى پرداخت مخارج جهانگردي) خواهد شد. بىگمان، اين فعاليتها متمرکزتر خواهد شد. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دولت چین سیستان و بلوچستان انتخابات امیرعبداللهیان شورای نگهبان حسن روحانی مجلس شورای اسلامی حجاب دولت سیزدهم مجلس نیکا شاکرمی
سیل ایران هواشناسی تهران شهرداری تهران باران سازمان هواشناسی آتش سوزی یسنا فضای مجازی پلیس زلزله
خودرو قیمت خودرو قیمت طلا مسکن تورم بانک مرکزی قیمت دلار حقوق بازنشستگان بازار خودرو دلار ارز ایران خودرو
صدا و سیما مسعود اسکویی سوئد مهران غفوریان رضا عطاران بی بی سی تلویزیون صداوسیما موسیقی سریال سینمای ایران سازمان صدا و سیما
رژیم صهیونیستی غزه جنگ غزه اسرائیل فلسطین روسیه آمریکا ترکیه حماس اوکراین نوار غزه انگلیس
پرسپولیس فوتبال استقلال سپاهان لیگ برتر باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال علی خطیر جواد نکونام تراکتور بازی لیگ قهرمانان اروپا
آیفون اینستاگرام اپل ناسا گوگل صاعقه تلفن همراه عکاسی کولر
کبد چرب فشار خون گرما