پنجشنبه, ۴ بهمن, ۱۴۰۳ / 23 January, 2025
مجله ویستا
تمرکز
رشد بنگاهها و ادغام در درون صنعت سفر و جهانگردى موجب افزايش ميزان تمرکز در اين صنعت مىشود. بهعبارت ديگر، توليد بهطور روز افزونى به بنگاههاى کمترى منحصر مىشود. اين پديده را تنها مىتوان در متن اقتصاد هر کشور اندازهگيرى کرد. البته در مبحث ديگرى نقش شرکتهاى چند مليتى در تمرکز جهانى صنعت سفر و جهانگردى مورد بررسى قرار خواهد گرفت. |
در آينده ميزان تمرکز در هر يک از بخشهاى سفر و جهانگردى به دو عامل متضاد دلبستگى خواهد داشت. عامل اول، تقاضاى مستمر برخى بازارهاى جهانگردى براى تجربهها و محصولات نو است. اين عامل مايه توسعه و بقاء بنگاههاى بيشتر و متنوعتر خواهد بود و بنابراين، سبب کاهش نرخ تمرکز خواهد شد. عامل دوم، تکنولوژى است که در بخش سفر و جهانگردى غالباً سرمايههاى بزرگى را مىطلبد و کارآئى در کاربرد آن به بازارهاى انبوه نياز دارد و موجب ادغام و تشکيل بنگاههاى بزرگ بهويژه، در مسافرت هوائى و خدمات غير شخصى (بازاريابى و اطلاعرساني، بيمهٔ سفر، روشهاى پرداخت مخارج جهانگردي) خواهد شد. بىگمان، اين فعاليتها متمرکزتر خواهد شد. |
همچنین مشاهده کنید
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست