یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا

فایده حاصل از ویژگی‌های محصول در تبلیغات مخاطب را جذب می‌کند


فایده حاصل از ویژگی‌های محصول در تبلیغات مخاطب را جذب می‌کند
چیزی که در تبلیغات، باید به آن توجه داشت تفاوت بین "ویژگی محصول" و "فایده محصول" است. به‌گونه‌ای که ویژگی‌های محصول واقعیاتی را درباره محصول می‌گوید، اما مزایای محصول از منافع حاصل از این ویژگی‌ها برای مشتری صحبت می‌کند.
هنوز هم هستند کسانی که معنی اصطلاح ساده DVD را نمی‌داند، اما اگر به مخاطب گفته شود که با استفاده از این قابلیت می‌توان از تصویری بهتر و ... برخوردار بود، اثر دیگر خواهد داشت.
آیا فکر کرده‌اید چند درصد مردم از اصطلاح Hi Fi SYSTEM سر درمی‌آورند (این اصطلاح در واقع یک کاتالوگ روایتگر ویژگی‌های محصول است) اما در تبلیغ چیزی که مخاطب را تحریک می‌کند فایده حاصل از ویژگی‌های محصول است.
ذکر ویژگی‌های محصول زمانی که با منافع محصول همراه شود هیچ اشکالی ندارد. اما به نظرم ذکر منافع در تبلیغ باید از لحاظ گرافیکی برجسته تر از هر چیز دیگری باشد.
منبع : خبرگزاری ایسنا


همچنین مشاهده کنید