شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا
هماهنگی بین روابط عمومی و بازاریابی
روابط عمومی و بازاریابی هنوزهم دو حوزه مجزا ولی با همپوشانی بسیار زیاد هستند. هر یک به تنهایی دارای تمرکز کاری و همچنین ابزارهای خاص خود هستند و اهداف خاصی را در سازمان دنبال میکنند و بیش از هر چیز شاهد هستیم که هماهنگی بین روابط عمومی و بازاریابی میتواند باعث افزایش بهرهوری و کارآیی شود.
روابط عمومی یک کارکرد مدیریتی است که به طور سنتی بر گونههای مختلف ارتباطی یک سازمان با بخشهای مختلف جامعه تاکید میکند. روابط عمومی در جستجوی افزایش و ارتقاء این ارتباطات و خلق درک و شناخت متقابل و حسن نظر و حمایت عمومی است.
ارتباطات بازاریابی از سوی دیگر یک کارکرد مدیریتی است که به صورت بیواسطه بر خواست و تامین نظر مصرفکنندگان نسبت به محصولات و خدمات سازمان تمرکز و تاکید دارد. بازاریابی در جستجوی یافتن راهی اقتصادی برای ایجاد تعامل سازمان با مصرفکننده است. به علاوه، بازاریابی اعتماد بسیار زیادی به تبلیغات دارد و به همین دلیل به طور چشمگیری از روابط عمومی پرهزینهتر است.
هر دو این واحدها میخواهند از علایق، نیازها و توقعات گروههای کلیدی مردم آگاهی یابند و با آنها ارتباط برقرار کنند. هر دو آنها متکی بر پژوهش هستند و ریشه در رسالتهای سازمان دارند. در نهایت روابط عمومی و بازاریابی ارتباط و اشتراک لازم را بین برنامههای کوتاهمدت و بلندمدت سازمان را برقرار میکنند، با این حال مرز بین روابط عمومی و بازاریابی هرگز مشخص و روشن نخواهد بود.
منبع : خبرگزاری ایسنا
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
امیرعبداللهیان دولت چین سیستان و بلوچستان حسین امیرعبداللهیان جنگ انتخابات مجلس شورای اسلامی عراق دولت سیزدهم رسانه حجاب
سیل تهران هواشناسی شهرداری تهران بارندگی باران سازمان هواشناسی فضای مجازی آتش سوزی یسنا هلال احمر آموزش و پرورش
ایران بانک مرکزی دلار قیمت خودرو قیمت دلار مسکن قیمت طلا تورم ارز بازار خودرو حقوق بازنشستگان ایران خودرو
صدا و سیما مسعود اسکویی تلویزیون دفاع مقدس بی بی سی موسیقی مهران غفوریان صداوسیما ساواک سریال سینمای ایران تبلیغات
رژیم صهیونیستی فلسطین جنگ غزه اسرائیل حماس روسیه آمریکا ترکیه انگلیس اوکراین نوار غزه ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان لیگ برتر رئال مادرید باشگاه استقلال جواد نکونام بازی علی خطیر باشگاه پرسپولیس بایرن مونیخ
هوش مصنوعی اینستاگرام خواب آیفون دیابت اپل ناسا عکاسی موبایل گوگل تلفن همراه
سلامت طب سنتی کبد چرب فشار خون گرما